Gå til innhold

Barna er så stygge med hunden vår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk oss hund i januar. Det gikk fint til å begynne med, men minsten i hus begynte å bli slem. Dagene går ut på at han klemmer henne, knekker på halen, holder henne rundt halsen,slår henne...ja listen er lang. Storebror er også slem med henne til tider. (Når han tror vi ikke ser)

Jeg synes så sunn på lille fine valpen vår ig vil virkelig ikke at hun skal ha det slik. Jeg er så redd for at nervene hennes skal bli helt ødelagt. Vi har tenkt at vi skulle se det litt ant, men jeg synes ikke barna blir noe snillere eller bedre mot henne. Nå må vi ta et hent grusomt valg, jeg er så glad i lille prinsessen min og vil ikke selge henne. Men hun fortjener det beste.

Men barna går jo hver dag i barnehage og det er ikke såå mye hun er sammen med barna.

Hun er 4mnd gammel og vi gav 10 000kr for henne. Hva ville dere i så fall forlangt for henne? Vi har hatt henne i 2!!mnd bare :-( vi kommer jo til å gi med alt av utstyr som bur, seng, shampoo, tannstell, mat, bånder og seler osv...

Men å selge henne er absolutt siste siste utvei. Har dere noen tips/råd til hva vi kan prøve?

Anonymous poster hash: 5f837...489

Skrevet

Du har ikke vurdert å oppdra ungene dine, da?

Anonymous poster hash: 5c176...031

Skrevet

Du lar vel aldri ungene være alene med hunden? Lær ungene dine å behandle henne pent så er jo problemet løst.

Om dere må kvitte dere med hunden bør dere ikke tenke på å få noe særlig igjen. En hund som har blitt dårlig behandlet slik deres har er ofte krevende å få i hus. Dere må bruke ressurser på å finne et godt hjem til den, men ikke forvent at noen vil betale for en valp som det kan bli vansklig å gjøre trygg.

Anonymous poster hash: ccf8e...f05

Skrevet

Når barn er ekle med dyr bør det blinke sterkt i varsellampene. Dette må dere ta tak i. Spesielt eldste som gjør det når h*n tror dere ikke ser. Da er det tydelig at h*n egentlig vet det er galt.

Anonymous poster hash: 35694...856

Skrevet (endret)

Da bør du omplassere ungene. Kan selvsagt bli vanskelig, siden ingen vil ha dritunger som plager dyr. Og deretter bikkja, siden det ikke høres ut som dere er i stand til å ha ansvar for noe levende i det hele tatt.

Endret av sug lut
Skrevet

Du bør virkelig slå hardt ned på den adferden til barna😳

Hva gjør du når ungene gjør sånt?

Skrevet

Vurdert å sette barna i buret og ha hunden løs?

Herregud, det går ikke an at de oppfører seg sånn mot hunden!

Barn som er slemme med dyr er det verste jeg vet, fy, så sint jeg blir!

Hva er grunnen til at de er så stygge med den? Er de sjalu?

Vi har hund og ungene har aldri gjort noe galt med den, de koser, klapper, leker og lærer den triks.

Er med på turer eller bare legger seg oppi hundesenga sammen med ham.

Du bør snarest få omplassert hunden ,før den blir helt ødelagt.

Ingen hund fortjener å bli plaget og trakassert . Stakkars ,jeg får helt vondt av valpen.

En dag får den nok og da er det barna dine det går utover.

Skrevet

Slå ned hardt mot barna! Det er ikke greit å være slem med dyr! Følg med og ikke la de være alene med valpen.

Anonymous poster hash: d5daf...0f1

Skrevet

Vi har hund og 1 åring. Ungen vil bare lugge hunden og kan ikke kose med den enda. Vi lar ALDRI hunden og ungen være aleine eller uten oppsyn. Det skal ikke du heller gjøre, ikke engang store barn skal være alene med dyr. Og du må virkelig lære ungene dine at man er ikke slem med dyr. Vi tar hånda til ungen vår og stryker med den på hunden. Og sier strengt nei hvis han prøver å lugger.

Om du ikke ønske ha hunden uansett, så tror jeg ikke du skal forvente noe penger for den. Vil tro det viktigste vil være at hunden får et godt hjem. Iallefall om du virkelig bryr deg om denne stakkar valpen.

Kjenner jeg får vondt i meg ved tanken på at den blir slått og div ting. Den er jo bare en baby den også :(

Håper du finne en løsning som er best for hunden.

Lykke til!

Skrevet

Kast en favorittleke i søpla hver gang de er slem med hunden.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Oppdra ungene dine du, HI! 

Det høres for meg ut som om de trenger mer oppdragelse enn hunden akkurat nå. Herlighet...

Skrevet

Hva gjør du når barna er slemme med hunden hi?

Anonymous poster hash: eb443...e95
Skrevet

Enig med resten her! Ville faktisk tatt kontakt med helsesøster og andre instanser for det blinker STORE varsellamper når barn er stygg med dyr! Dette må du ta tak i!!

Skrevet

Du brude ha kjørt nulltoleranse på dyreplageri fra første gang ungene prøvde, selvsagt. Hadde mine unger gjort noe av det du beskriver hadde jeg laget jordskjelv i heimen så de sent hadde glemt det.

Barn og hund (eller andre dyr for den saks skyld) skal ALDRI være alene uten oppsyn. Du må være til stede og hindre ungene i å ødelegge og plage den stakkars valpen. Ta tak i dette og oppdra ungene dine!

Så ringer du oppdretter og beklager at du ikke greier å gi valpen et godt hjem, og spør om han/hun vil ta den tilbake igjen. Mange oppdrettere foretrekker nemlig å bli spurt selv først, før valpekjøpere videreselger eller omplasserer valper. Og så får vi bare håpe at den stakkars valpen ikke er altfor ødelagt.

Skrevet

Jeg hadde eksplodert hvis jeg så at barna er slemme mot dyr.,Helt uakseptabelt .,Se til helvete å prat til ungene dine når de er slemme mot hunden. 

Dyr er uskyldige.Hadde jeg vist hvem du var så hadde jeg meldt deg til mattilsynet med en eneste gang.

Anonymous poster hash: dfe77...073
Skrevet

Hvor er du hi?

Anonymous poster hash: eb443...e95
Skrevet

Oi. Enig med de andre her! Her blinker det rødt!! Her er det barna dine som er problemet, ikke hunden! Har mine barn vært slemme med dyra våre med viten og vilje så skulle de ha blitt så oppkjefta at de aldri hadde glemt det! Det er uakseptabelt!

Anonymous poster hash: 11263...3a0

Skrevet

Enig med resten her! Ville faktisk tatt kontakt med helsesøster og andre instanser for det blinker STORE varsellamper når barn er stygg med dyr! Dette må du ta tak i!!

Signerer. Vi er hundekjørere og har barn i aldersspenn 1-12 år. Har hatt 3-4 uker gamle valper inne for kos og sosialisering, og ALDRI merket at noen av ungene har vært slem med valpene. Ettåringen kunne være litt brå, men da korrigerte jeg henne med en gang. Hun har aldri slått et dyr for å plage. Det "verste" ungene gjør her, er å være bestemt mot hunder når de kjører spann (de to eldste) ved å bruke bestemt stemme og bestemt berøring. Hadde jeg sett at mine unger plaget hundene våre så ville det bli konsekvenser i form av inndragelser av goder, tilsnakk og lignende.

Skrevet

Er HI klar over at hunden brått kan forsvare seg å ta igjen,selv om det er en valp på 4 mnd ?

Håper i såfall at det da er snakk om en liten rase,hvis ikke risikerer du at barna kan bli skambitt for livet!

HI er absolutt ikke egnet til å ha dyr i det hele tatt!

Anonymous poster hash: d443f...a6f

Skrevet

Er HI klar over at hunden brått kan forsvare seg å ta igjen,selv om det er en valp på 4 mnd ?

Håper i såfall at det da er snakk om en liten rase,hvis ikke risikerer du at barna kan bli skambitt for livet!

HI er absolutt ikke egnet til å ha dyr i det hele tatt!

Anonymous poster hash: d443f...a6f

Nå håper jeg selvfølgelig ikke at ungene blir skambitt, men hadde nok gjort seg med en støkk i livet...

Anonymous poster hash: fe176...b24

Skrevet

Hi - hvor gamle er barna dine?

Hva har du gjort for å lære barna å omgås valpen?

Hvilke reaksjoner har det fått for barna å være stygg med valpen?

Siden du har sett at barna blir styggere og styggere med valpen, hvorfor får barna fortsette å være alene med den?

Du sier at barna prøver å knekke halen på valpen og at de tar rundt halsen dens og slår den..... og at det bare blir verre og verre.

Og du og mannen har bare sett det an???

Og har tenkt å se det an videre???

Det er DITT og mannens ansvar å lære barna deres empati mot andre levende vesener, mennesker eller dyr. Dere har i to måneder latt små barn være delvis alene med en liten valp - to barn som dere VET mishandler valpen....

Det er DITT ansvar å sørge for at denne valpen er trygg og ikke blir mishandlet slik den blir i dag.

Argumentet med at barna jo er i bhg. det meste av dagen.... så da er det ikke så ille at barna bare mishandler valpen noen timer i uken og hele helgene, eller?

Og så bruker du plass på å spørre hvor mye du kan få for den valpen som er blitt mishandlet hos dere.. .jeg finner nesten ikke ord.... Kontakt oppdretteren og be om at de tar hunden tilbake så lenge den blir plassert i et godt hjem.

Du og mannen har ikke styr på ungene deres. Førsteprioritet er å beskytte denne valpen og flytte den bort fra de som mishandler den!

Deretter bør du og mannen gå gjennom barneoppdragelsen deres og finne ut hvorfor ingen av de to barna deres har lært noe om empati av dere, og om dere ikke greier å snu det så må dere søke hjelp, for slik adferd mot andre levende vesener er ikke normalt. Som en annen sa, eldstemann er stygg mot hunden når h*n tror dere ikke ser det - dvs. barnet VET at det ikke er lov, og vet at h*n ikke skal skade valpen, og velger likevel å skade valpen.

Ser du ikke selv hvor ille dette er?

Anonymous poster hash: 377c7...43e
Skrevet

Noe av det verste jeg har hørt. Er enig med de andre her. Oppdra barna dine, stakars hund som har kommet til dere. Blir helt kvalm av foreldre som lar barn være slem mot hunder og dyr generelt. Har selv hund og en 2-åring i hus. De er aldri alene sammen og han lærte fort hvordan man oppfører seg mot hund.

Om hunden din må selges så er ikke penger spørsmålet her, alt som betyr noe videre er at hunden får bo i et hjem der alle er snille mot den, det fortjener den.

Anonymous poster hash: b74b3...419

Skrevet

Regner nesten med at det er et troll ettersom HI ikke har kommet tilbake.

Jeg synes det er veldig besynderlig at barn er slemme med dyr. For det har jeg faktisk aldri opplevd. Noen er noe hardhendte og trenger veiledning, men at man skal være bevisst slem (knekke halen, hallo?!) føles veldig feil. Dessuten synes jeg det er rart at hunden ikke har tatt igjen enda hvis det har pågått en stund. Jeg kjenner bedre til katter, men selve kattunger har forsvarsinstinktene på plass når de 4 mndr gamle.

Har ikke annet råd å gi til HI (om HI finnes) enn at hun burde kontakte helsestasjon for å få veiledning i barneoppdragelse og evt. oppfølging av sine barn, samt at hun finner en god og kjærlig familie til hunden (snakk gjerne med oppdretter først) før den blir alvorlig skadet og/eller mannevond. Uansett ser hun ut til å ha store nok problemer med å oppdra barn, å ha ansvar for en hund i tillegg blir bare for mye. De ti tusen kronene må nok anses som tapt, de får settes på kontoen for "dårlige valg basert på totalmangel på selvinnsikt".

Anonymous poster hash: 3d122...7a5

Skrevet

Jeg er sjokket :o

så i stedenfor å ta tak i ungene dine, lære dem at slik gjør man ikke,så skal du selge hunden videre? Unnskyld meg, men kanskje det er like greit, for det virker ikke som at dere har peiling, stakkar hund :(

Anonymous poster hash: 24580...bcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...