Gå til innhold

Morkaken foran?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde det med førstemann. 

Fikk ny kontroll i slutten av svangerskapet (mener det var i uke 32) og da hadde den flyttet seg oppover og det var ikke noe i veien for å få en naturlig fødsel. Endte med keisersnitt fordet, men det var av helt andre grunner. 

Med andremann nå har jeg også det samme, og ved ultralyd rundt uke 25 så hadde den allerede flyttet på seg.

Igjen så blir det keisersnitt, da av helt andre grunner enn plassering av morkaken. 

Hos de aller fleste  så flytter morkaken seg innen termin. 

Jeg fikk vite på oul at jeg hadde morkaka forran. Må man virkelig ta ks da ? Det sa de ikke noe om til meg :( verken på sykehuset jordmor eller legen :(

HI blander foran som i anteriort på livmorveggen og previa som i foran mormunnåpningen. Det er kun ved placenta previa at en må ta ks. At morkaken ligger foran, altså fremveggen til livmoren spiller ingen rolle. 

Anonymous poster hash: 627de...79e

Annonse

Jeg fikk vite på oul at jeg hadde morkaka forran. Må man virkelig ta ks da ? Det sa de ikke noe om til meg :( verken på sykehuset jordmor eller legen :(

HI blander foran som i anteriort på livmorveggen og previa som i foran mormunnåpningen. Det er kun ved placenta previa at en må ta ks. At morkaken ligger foran, altså fremveggen til livmoren spiller ingen rolle.

Anonymous poster hash: 627de...79e

Blander ikke, men dårlig forklart, morkaka lå delvis foran mormunnåpningen og om den ikke flytter seg oppover så er det ks ja😊 men forhåpentligvis flytter den seg...

Anonymous poster hash: ce0dd...1b0

Du har nok morkaken på fremre vegg da. Ikke foran mormunnen/pningen som det er snakk om her.

Siden det ikke ble nevnt for deg, så regner jeg med at det er det du har, og det har ingenting å si, det har jeg hatt alle 4 gangene, noe som er uvanlig.

Det vanligste er at den er festet posteriort, altså bak, mot ryggen vår, og ikke anteriort, mot magen.

Eneste det har noe å si for er at du kan kjenne liv seinere og mer dempet i begynnelsen.

Og morkaken kan også forstyrre ultralydbilde spesielt når det gjelder 3D.

Ellers, ingenting å bekymre seg for :)

De virket veldig nøye på det under min kontroll så hadde du hatt morkaka foran åpningen hadde du fått beskjed, det er helt klart, så slapp av😊 var ikke meningen å skremme deg med mitt litt uklare innlegg 😊

Anonymous poster hash: ce0dd...1b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...