Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #51 Skrevet 12. mars 2015 Jeg er enig HI, det er motbydelig med hundepiss. Jeg har en ekstrem luktesans og tidligere idag gikk jeg forbi en stolpe hvor en hund hadde pisset, begynte å brekke meg skikkelig av lukta! Heldigvis har jeg respektfulle naboer som tar med seg hundene i skogen for å gjøre sitt fornødne i stedet for hekken min Anonymous poster hash: 7b215...d9c
Gjest Mamma 2015 Skrevet 12. mars 2015 #52 Skrevet 12. mars 2015 Eh nei dette er faktisk ikke greit. Jeg har en veldig stor thuja hekk på ca 200 planter, den grenser også mot kommunal vei på ene siden. Jeg hadde reagert kraftig om forbipasserende hadde begynt å la hundene sprute pisset sitt oppetter plantene! Det er så absolutt ikke greit. Jeg steller,og beskjærer disse plantene hele sommerhalvåret, jeg klipper også av greiner som jeg tar inn i huset for å pynte opp i vaser osv. så ikke faen om det hadde vært ok for meg. Om jeg hadde hatt hund så hadde jeg synes det var veldig pinlig om noen hadde tatt meg i å la hunden dusje ned hekken deres med piss. Eier da litt folkeskikk
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #53 Skrevet 13. mars 2015 Er også enig med deg hi. Naboen våres har en sånn hekk. Alle bikkjene i nabolaget pisser på den. Ikke få ganger de må bytte ut noen av trærne. De dauer rett og slett før de rekker å bli store. Og denne hekken er ikke plassert sånn at den er naturlig å la hunden sin tisse på. De har forsøkt å dekke de mest utsatte trærne med plast vinterhalvåret for å skåne de. Men det hjelper ikke. Hundetiss synes jo ikke på sommeren, men om vinteren derimot er det grusomt. Hva er det som får hundeeiere til la hundene sine til å pisse i innkjørselen til folk. Hele innkjørselen vår er gul om vinteren. Ikke mye gøy å la barna leke ute i snøen da. Æsj! Hadde jeg sett noen av de som ikke plukket opp dritten etter hundene sine på tomta vår, hadde jeg bært dritten inn på tomta dems. Eller som en nabo sa til en hundeeier som ikke plukket opp dritten etter dyret på tomta, nå plukker du opp dritten til bikkja di eller så skal jeg spa dritten tilbake der den kom fra! Anonymous poster hash: 1b44e...7a0
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #54 Skrevet 13. mars 2015 Jeg er så uendelig glad for all støtten jeg har fått i alle disse siste innleggene, og med linker og eksempler. Dere er go'e. Jeg ble først litt bekymret for å være skikkelig sær, men med all denne støtten får jeg ro i sjela og er trygg på at meningene mine har livets rett. Mange gode råd og flere argumenter har dere også hjulpet meg med. Tusen takk 😃. HI Anonymous poster hash: 5351b...7a0
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #55 Skrevet 13. mars 2015 Hva med alle kattene som vandrer rundt i nabolaget og markerer? Skal du be alle katteeierene om å ha dem å bånd eller innendørs? Anonymous poster hash: 8b2d1...c1c
Pobie Skrevet 14. mars 2015 #56 Skrevet 14. mars 2015 Jeg synes det er ganske grunnleggende å plante busker og trær som tåler forholdene der man planter dem. Hvis man vet at hunden kommer og tisser på dem og de ikke tåler dette, planter man noe som tåler det. Man planter ikke samme busk om og om igjen, vel vitende at den kommer til å dø pga den ikke tåler forholdene der den plantes. Man kan argumentere for at hundeeiere ikke burde la hunden sin tisse på folk sine hekker alt man vil, men så lenge hundeeiere faktisk lar hundene sin gjøre dette, planter man etter forholdene istedenfor å forvente at samfunnet skal forandre seg. Og ja, jeg synes det er sært å bry seg med at hunder tisser på en hekk på kanten av en eiendom, på den siden som vender ut. Jeg kan ikke skjønne at dette kan være til bry for folk, eller at dette påvirker barnas lek på noen som helst måte. (Men du lar dem vel ikke leke i skogen heller da? Ville dyr tisser jo på bakken og trærne der.) At man ikke lar hunden tisse på ting som er menneskelagde, på andre folks eiendom, eller i oppkjørsler osv er en selvfølge. Men utsiden av hekken synes jeg er helt greit. Er ikke alle som bor slik at de har enkel tilgang til skogsområder. Vi må f eks gå langs veien og langs folks gjerder og hekker i et par timer før vi når friområder. Og mine hunder markerer selv om de har gjort fra seg hjemme. Skal jeg putte bleie på dem da?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #57 Skrevet 14. mars 2015 Fysj. Bikkjer er så ekle. Skjønner godt at du reagerer, men slik hundeeiere flest er så får du nok ikke mye sympati her inne... Anonymous poster hash: 7e442...976
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #58 Skrevet 14. mars 2015 Jeg synes det er ganske grunnleggende å plante busker og trær som tåler forholdene der man planter dem. Hvis man vet at hunden kommer og tisser på dem og de ikke tåler dette, planter man noe som tåler det. Man planter ikke samme busk om og om igjen, vel vitende at den kommer til å dø pga den ikke tåler forholdene der den plantes. Man kan argumentere for at hundeeiere ikke burde la hunden sin tisse på folk sine hekker alt man vil, men så lenge hundeeiere faktisk lar hundene sin gjøre dette, planter man etter forholdene istedenfor å forvente at samfunnet skal forandre seg. Og ja, jeg synes det er sært å bry seg med at hunder tisser på en hekk på kanten av en eiendom, på den siden som vender ut. Jeg kan ikke skjønne at dette kan være til bry for folk, eller at dette påvirker barnas lek på noen som helst måte. (Men du lar dem vel ikke leke i skogen heller da? Ville dyr tisser jo på bakken og trærne der.) At man ikke lar hunden tisse på ting som er menneskelagde, på andre folks eiendom, eller i oppkjørsler osv er en selvfølge. Men utsiden av hekken synes jeg er helt greit. Er ikke alle som bor slik at de har enkel tilgang til skogsområder. Vi må f eks gå langs veien og langs folks gjerder og hekker i et par timer før vi når friområder. Og mine hunder markerer selv om de har gjort fra seg hjemme. Skal jeg putte bleie på dem da? Hvorfor er det så vanskelig for hundeeiere å ta hensyn? Hundeeiere dreper thuja plantene. Kan ikke du heller gi dyret et lite rykk i bandet og få det til å markere en annen plass? Eller er det slik at siden barna mine må få utfolde seg og leke, så er det helt greit at de løper gjennom hekken din og tråkker ned plantene? Det er ikke verre for deg å heller plante noe som tåler at barn står og hopper på dei, eventuelt en som stikker og dermed holder barna vekk fra din hekk. Nei, som jeg sa tidligere. Hundeeiere er de mest hensynsløse menneskene i nabolaget... Anonymous poster hash: 01ceb...947
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #59 Skrevet 14. mars 2015 Jeg synes det er ganske grunnleggende å plante busker og trær som tåler forholdene der man planter dem. Hvis man vet at hunden kommer og tisser på dem og de ikke tåler dette, planter man noe som tåler det. Man planter ikke samme busk om og om igjen, vel vitende at den kommer til å dø pga den ikke tåler forholdene der den plantes. Man kan argumentere for at hundeeiere ikke burde la hunden sin tisse på folk sine hekker alt man vil, men så lenge hundeeiere faktisk lar hundene sin gjøre dette, planter man etter forholdene istedenfor å forvente at samfunnet skal forandre seg. Og ja, jeg synes det er sært å bry seg med at hunder tisser på en hekk på kanten av en eiendom, på den siden som vender ut. Jeg kan ikke skjønne at dette kan være til bry for folk, eller at dette påvirker barnas lek på noen som helst måte. (Men du lar dem vel ikke leke i skogen heller da? Ville dyr tisser jo på bakken og trærne der.) At man ikke lar hunden tisse på ting som er menneskelagde, på andre folks eiendom, eller i oppkjørsler osv er en selvfølge. Men utsiden av hekken synes jeg er helt greit. Er ikke alle som bor slik at de har enkel tilgang til skogsområder. Vi må f eks gå langs veien og langs folks gjerder og hekker i et par timer før vi når friområder. Og mine hunder markerer selv om de har gjort fra seg hjemme. Skal jeg putte bleie på dem da? Hvorfor er det så vanskelig for hundeeiere å ta hensyn? Hundeeiere dreper thuja plantene. Kan ikke du heller gi dyret et lite rykk i bandet og få det til å markere en annen plass? Eller er det slik at siden barna mine må få utfolde seg og leke, så er det helt greit at de løper gjennom hekken din og tråkker ned plantene? Det er ikke verre for deg å heller plante noe som tåler at barn står og hopper på dei, eventuelt en som stikker og dermed holder barna vekk fra din hekk. Nei, som jeg sa tidligere. Hundeeiere er de mest hensynsløse menneskene i nabolaget... Anonymous poster hash: 01ceb...947 Og du høres ut som en av de dumme. Anonymous poster hash: 2f5d6...335
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #60 Skrevet 14. mars 2015 Jeg synes det er ganske grunnleggende å plante busker og trær som tåler forholdene der man planter dem. Hvis man vet at hunden kommer og tisser på dem og de ikke tåler dette, planter man noe som tåler det. Man planter ikke samme busk om og om igjen, vel vitende at den kommer til å dø pga den ikke tåler forholdene der den plantes. Man kan argumentere for at hundeeiere ikke burde la hunden sin tisse på folk sine hekker alt man vil, men så lenge hundeeiere faktisk lar hundene sin gjøre dette, planter man etter forholdene istedenfor å forvente at samfunnet skal forandre seg. Og ja, jeg synes det er sært å bry seg med at hunder tisser på en hekk på kanten av en eiendom, på den siden som vender ut. Jeg kan ikke skjønne at dette kan være til bry for folk, eller at dette påvirker barnas lek på noen som helst måte. (Men du lar dem vel ikke leke i skogen heller da? Ville dyr tisser jo på bakken og trærne der.) At man ikke lar hunden tisse på ting som er menneskelagde, på andre folks eiendom, eller i oppkjørsler osv er en selvfølge. Men utsiden av hekken synes jeg er helt greit. Er ikke alle som bor slik at de har enkel tilgang til skogsområder. Vi må f eks gå langs veien og langs folks gjerder og hekker i et par timer før vi når friområder. Og mine hunder markerer selv om de har gjort fra seg hjemme. Skal jeg putte bleie på dem da? Hvorfor er det så vanskelig for hundeeiere å ta hensyn? Hundeeiere dreper thuja plantene. Kan ikke du heller gi dyret et lite rykk i bandet og få det til å markere en annen plass? Eller er det slik at siden barna mine må få utfolde seg og leke, så er det helt greit at de løper gjennom hekken din og tråkker ned plantene? Det er ikke verre for deg å heller plante noe som tåler at barn står og hopper på dei, eventuelt en som stikker og dermed holder barna vekk fra din hekk. Nei, som jeg sa tidligere. Hundeeiere er de mest hensynsløse menneskene i nabolaget... Anonymous poster hash: 01ceb...947 Og du høres ut som en av de dumme. Anonymous poster hash: 2f5d6...335 Da er vi nok flere i den klubben ser jeg 😉 Men, mener du anonym virkelig at jeg skal måtte opparbeide min hage for å være tilpasset hundeeiere? Det er vei ikke så vanskelig å få hunden til å markere et annet sted en i thuja hekken til folk...? Anonymous poster hash: 01ceb...947
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #61 Skrevet 14. mars 2015 Det er vel i overkant å forlange at dyr ikke tisser på hekken din så lenge du ikke har gjerde. Tåler du ikke litt urin, bør du gjerde inn eiendommen din. Og med det sagt er det for meg som hundeier en selvfølge at man ikke tisser på hus/biler/postkasser/søppeldunker/inne på plener etc og at man tar med seg møkka etter hunden. Men må hunden min tisse på kanten av eiendommen din, drar jeg ikke med meg hunden min midt ut i veien. Det blir for dumt. Om jeg gjerder det inn så tisser de jo bare på gjerdet i stedet! Enig i at hunder ikke skal tisse i veien, men det er jo ofte plenty med andre muligheter enn midt i veien da. Her grenser tomta til et lite friområde. Ett rykk i båndet og hunden kan markere et annet sted. Skjønner drt blir vanskelig på et stort boligfelt, men da kan jo eieren gå noen runder rundt på egen tomt først slik at hunden får gjort sitt fornødne der. HI Anonymous poster hash: 5351b...7a0 Hehe...morsom du 😆 Du er klar over at uansett hvor mye bikkja tisser på sin egen plen før den går ut på tur så er markering er naturlig del som hunden gjør selvom den ikke må tisse? Bikkja mi hadde nok fortsatt å tisse på hekken din i all evighet, men hadde jeg latt bæsj ligge igjen skulle du fått lov til å si meg noen sannhetens ord. Anonymous poster hash: 96a43...7c8
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #62 Skrevet 14. mars 2015 Til dere rykkere! En rykker ALDRI en hund i halsbåndet. Prøv selv å få mannan til å rykke til i et bånd dere har rundt halsen. Det er dyreplageri og vider total mangel på insikt og kunnskap om hundehold. Anonymous poster hash: 42438...7cc
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #63 Skrevet 14. mars 2015 Jeg synes det er ganske grunnleggende å plante busker og trær som tåler forholdene der man planter dem. Hvis man vet at hunden kommer og tisser på dem og de ikke tåler dette, planter man noe som tåler det. Man planter ikke samme busk om og om igjen, vel vitende at den kommer til å dø pga den ikke tåler forholdene der den plantes. Man kan argumentere for at hundeeiere ikke burde la hunden sin tisse på folk sine hekker alt man vil, men så lenge hundeeiere faktisk lar hundene sin gjøre dette, planter man etter forholdene istedenfor å forvente at samfunnet skal forandre seg. Og ja, jeg synes det er sært å bry seg med at hunder tisser på en hekk på kanten av en eiendom, på den siden som vender ut. Jeg kan ikke skjønne at dette kan være til bry for folk, eller at dette påvirker barnas lek på noen som helst måte. (Men du lar dem vel ikke leke i skogen heller da? Ville dyr tisser jo på bakken og trærne der.) At man ikke lar hunden tisse på ting som er menneskelagde, på andre folks eiendom, eller i oppkjørsler osv er en selvfølge. Men utsiden av hekken synes jeg er helt greit. Er ikke alle som bor slik at de har enkel tilgang til skogsområder. Vi må f eks gå langs veien og langs folks gjerder og hekker i et par timer før vi når friområder. Og mine hunder markerer selv om de har gjort fra seg hjemme. Skal jeg putte bleie på dem da? Hvorfor er det så vanskelig for hundeeiere å ta hensyn? Hundeeiere dreper thuja plantene. Kan ikke du heller gi dyret et lite rykk i bandet og få det til å markere en annen plass? Eller er det slik at siden barna mine må få utfolde seg og leke, så er det helt greit at de løper gjennom hekken din og tråkker ned plantene? Det er ikke verre for deg å heller plante noe som tåler at barn står og hopper på dei, eventuelt en som stikker og dermed holder barna vekk fra din hekk. Nei, som jeg sa tidligere. Hundeeiere er de mest hensynsløse menneskene i nabolaget... Anonymous poster hash: 01ceb...947 Og du høres ut som en av de dumme. Anonymous poster hash: 2f5d6...335 Da er vi nok flere i den klubben ser jeg 😉 Men, mener du anonym virkelig at jeg skal måtte opparbeide min hage for å være tilpasset hundeeiere? Det er vei ikke så vanskelig å få hunden til å markere et annet sted en i thuja hekken til folk...? Anonymous poster hash: 01ceb...947 Vet du. Jeg har ikke hund og føler ikke så sterkt rundt det. Jeg synes bare debattene her inne rundt hund er tåpelige. Og generalisere hundeeiere som hensynsløse feks?? Hallo! Hører ingen steder hjemme. Og som en annen sa tidligere. Hvis det ER et problem med hundetiss så planter man noe som tåler det. Du er jo dum om du planter det samme. Anonymous poster hash: 2f5d6...335
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #64 Skrevet 14. mars 2015 Til dere rykkere! En rykker ALDRI en hund i halsbåndet. Prøv selv å få mannan til å rykke til i et bånd dere har rundt halsen. Det er dyreplageri og vider total mangel på insikt og kunnskap om hundehold. Anonymous poster hash: 42438...7cc Dra forsiktig i hundebandet da, eventuelt ha det stramt når dere passerer thuja hekken til folk. Løvhekker derimot tåler hundepiss. Så sikt dere heller inn på dei... Det er vel ikke vanskeligere en å unngå at hunder er oppi mennesker og andre hunder dere møter på veien. Anonymous poster hash: 01ceb...947
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #65 Skrevet 14. mars 2015 Jeg synes det er ganske grunnleggende å plante busker og trær som tåler forholdene der man planter dem. Hvis man vet at hunden kommer og tisser på dem og de ikke tåler dette, planter man noe som tåler det. Man planter ikke samme busk om og om igjen, vel vitende at den kommer til å dø pga den ikke tåler forholdene der den plantes. Man kan argumentere for at hundeeiere ikke burde la hunden sin tisse på folk sine hekker alt man vil, men så lenge hundeeiere faktisk lar hundene sin gjøre dette, planter man etter forholdene istedenfor å forvente at samfunnet skal forandre seg. Og ja, jeg synes det er sært å bry seg med at hunder tisser på en hekk på kanten av en eiendom, på den siden som vender ut. Jeg kan ikke skjønne at dette kan være til bry for folk, eller at dette påvirker barnas lek på noen som helst måte. (Men du lar dem vel ikke leke i skogen heller da? Ville dyr tisser jo på bakken og trærne der.) At man ikke lar hunden tisse på ting som er menneskelagde, på andre folks eiendom, eller i oppkjørsler osv er en selvfølge. Men utsiden av hekken synes jeg er helt greit. Er ikke alle som bor slik at de har enkel tilgang til skogsområder. Vi må f eks gå langs veien og langs folks gjerder og hekker i et par timer før vi når friområder. Og mine hunder markerer selv om de har gjort fra seg hjemme. Skal jeg putte bleie på dem da? Hvorfor er det så vanskelig for hundeeiere å ta hensyn? Hundeeiere dreper thuja plantene. Kan ikke du heller gi dyret et lite rykk i bandet og få det til å markere en annen plass? Eller er det slik at siden barna mine må få utfolde seg og leke, så er det helt greit at de løper gjennom hekken din og tråkker ned plantene? Det er ikke verre for deg å heller plante noe som tåler at barn står og hopper på dei, eventuelt en som stikker og dermed holder barna vekk fra din hekk. Nei, som jeg sa tidligere. Hundeeiere er de mest hensynsløse menneskene i nabolaget... Anonymous poster hash: 01ceb...947 Og du høres ut som en av de dumme. Anonymous poster hash: 2f5d6...335 Da er vi nok flere i den klubben ser jeg 😉 Men, mener du anonym virkelig at jeg skal måtte opparbeide min hage for å være tilpasset hundeeiere? Det er vei ikke så vanskelig å få hunden til å markere et annet sted en i thuja hekken til folk...? Anonymous poster hash: 01ceb...947 Vet du. Jeg har ikke hund og føler ikke så sterkt rundt det. Jeg synes bare debattene her inne rundt hund er tåpelige. Og generalisere hundeeiere som hensynsløse feks?? Hallo! Hører ingen steder hjemme. Og som en annen sa tidligere. Hvis det ER et problem med hundetiss så planter man noe som tåler det. Du er jo dum om du planter det samme. Anonymous poster hash: 2f5d6...335 Så når jeg har kjøpt et hus med thuja hekk rundt hele, så skal jeg måtte bytte hele hekken for at en hundeeier ikke gidder å holde bandet stramt når de passerer hekken min? Er det så ufattelig vanskelig? Og ang det at hundeeiere er hensynsløse så står jeg fortsatt på mitt. Det er hundeskitt over alt, barna kommer hjem etter å vært i akebakken og har dressen full i hundeskitt. Når jeg går i skogen ligger det svarte poser med hundeskitt over alt, i tillegg må man akseptere å bli nedsprunget av et digert beist. Det er no verdens snilleste må du forstå. Hva med å ta å rydde opp etter dyra deres, akseptere at ikke alle synes det er like koselig å få et ukjent dyr oppetter seg og innse at hundepiss faktisk dreper thuja hekken. Anonymous poster hash: 01ceb...947
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #66 Skrevet 14. mars 2015 Jeg synes det er ganske grunnleggende å plante busker og trær som tåler forholdene der man planter dem. Hvis man vet at hunden kommer og tisser på dem og de ikke tåler dette, planter man noe som tåler det. Man planter ikke samme busk om og om igjen, vel vitende at den kommer til å dø pga den ikke tåler forholdene der den plantes. Man kan argumentere for at hundeeiere ikke burde la hunden sin tisse på folk sine hekker alt man vil, men så lenge hundeeiere faktisk lar hundene sin gjøre dette, planter man etter forholdene istedenfor å forvente at samfunnet skal forandre seg. Og ja, jeg synes det er sært å bry seg med at hunder tisser på en hekk på kanten av en eiendom, på den siden som vender ut. Jeg kan ikke skjønne at dette kan være til bry for folk, eller at dette påvirker barnas lek på noen som helst måte. (Men du lar dem vel ikke leke i skogen heller da? Ville dyr tisser jo på bakken og trærne der.) At man ikke lar hunden tisse på ting som er menneskelagde, på andre folks eiendom, eller i oppkjørsler osv er en selvfølge. Men utsiden av hekken synes jeg er helt greit. Er ikke alle som bor slik at de har enkel tilgang til skogsområder. Vi må f eks gå langs veien og langs folks gjerder og hekker i et par timer før vi når friområder. Og mine hunder markerer selv om de har gjort fra seg hjemme. Skal jeg putte bleie på dem da? Hvorfor er det så vanskelig for hundeeiere å ta hensyn? Hundeeiere dreper thuja plantene. Kan ikke du heller gi dyret et lite rykk i bandet og få det til å markere en annen plass? Eller er det slik at siden barna mine må få utfolde seg og leke, så er det helt greit at de løper gjennom hekken din og tråkker ned plantene? Det er ikke verre for deg å heller plante noe som tåler at barn står og hopper på dei, eventuelt en som stikker og dermed holder barna vekk fra din hekk. Nei, som jeg sa tidligere. Hundeeiere er de mest hensynsløse menneskene i nabolaget... Anonymous poster hash: 01ceb...947 Og du høres ut som en av de dumme. Anonymous poster hash: 2f5d6...335 Da er vi nok flere i den klubben ser jeg 😉 Men, mener du anonym virkelig at jeg skal måtte opparbeide min hage for å være tilpasset hundeeiere? Det er vei ikke så vanskelig å få hunden til å markere et annet sted en i thuja hekken til folk...? Anonymous poster hash: 01ceb...947 Vet du. Jeg har ikke hund og føler ikke så sterkt rundt det. Jeg synes bare debattene her inne rundt hund er tåpelige. Og generalisere hundeeiere som hensynsløse feks?? Hallo! Hører ingen steder hjemme. Og som en annen sa tidligere. Hvis det ER et problem med hundetiss så planter man noe som tåler det. Du er jo dum om du planter det samme. Anonymous poster hash: 2f5d6...335 Så når jeg har kjøpt et hus med thuja hekk rundt hele, så skal jeg måtte bytte hele hekken for at en hundeeier ikke gidder å holde bandet stramt når de passerer hekken min? Er det så ufattelig vanskelig? Og ang det at hundeeiere er hensynsløse så står jeg fortsatt på mitt. Det er hundeskitt over alt, barna kommer hjem etter å vært i akebakken og har dressen full i hundeskitt. Når jeg går i skogen ligger det svarte poser med hundeskitt over alt, i tillegg må man akseptere å bli nedsprunget av et digert beist. Det er no verdens snilleste må du forstå. Hva med å ta å rydde opp etter dyra deres, akseptere at ikke alle synes det er like koselig å få et ukjent dyr oppetter seg og innse at hundepiss faktisk dreper thuja hekken. Anonymous poster hash: 01ceb...947 Du kan da ikke generalisere på den måten. Jeg står på mitt om at du er dum. Her i gata er det fem hundeeiere. Det er aldri hundebæsj i veikanten, hundene tisser aldri på hus, postkassestativ eller søppelkasser etc men de må da få tisse på trær og busker. Er det et lite borettslag der man med tre skritt er ute av området kan man vel ta hunden med seg raskt ut men en lang gate så må de ta få tisse. Jeg synes dumme mennesker som deg er rigide drittsekker. Det er MIN mening. Anonymous poster hash: 2f5d6...335
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #67 Skrevet 14. mars 2015 Jeg synes det er ganske grunnleggende å plante busker og trær som tåler forholdene der man planter dem. Hvis man vet at hunden kommer og tisser på dem og de ikke tåler dette, planter man noe som tåler det. Man planter ikke samme busk om og om igjen, vel vitende at den kommer til å dø pga den ikke tåler forholdene der den plantes. Man kan argumentere for at hundeeiere ikke burde la hunden sin tisse på folk sine hekker alt man vil, men så lenge hundeeiere faktisk lar hundene sin gjøre dette, planter man etter forholdene istedenfor å forvente at samfunnet skal forandre seg. Og ja, jeg synes det er sært å bry seg med at hunder tisser på en hekk på kanten av en eiendom, på den siden som vender ut. Jeg kan ikke skjønne at dette kan være til bry for folk, eller at dette påvirker barnas lek på noen som helst måte. (Men du lar dem vel ikke leke i skogen heller da? Ville dyr tisser jo på bakken og trærne der.) At man ikke lar hunden tisse på ting som er menneskelagde, på andre folks eiendom, eller i oppkjørsler osv er en selvfølge. Men utsiden av hekken synes jeg er helt greit. Er ikke alle som bor slik at de har enkel tilgang til skogsområder. Vi må f eks gå langs veien og langs folks gjerder og hekker i et par timer før vi når friområder. Og mine hunder markerer selv om de har gjort fra seg hjemme. Skal jeg putte bleie på dem da? Hvorfor er det så vanskelig for hundeeiere å ta hensyn? Hundeeiere dreper thuja plantene. Kan ikke du heller gi dyret et lite rykk i bandet og få det til å markere en annen plass? Eller er det slik at siden barna mine må få utfolde seg og leke, så er det helt greit at de løper gjennom hekken din og tråkker ned plantene? Det er ikke verre for deg å heller plante noe som tåler at barn står og hopper på dei, eventuelt en som stikker og dermed holder barna vekk fra din hekk. Nei, som jeg sa tidligere. Hundeeiere er de mest hensynsløse menneskene i nabolaget... Anonymous poster hash: 01ceb...947 Og du høres ut som en av de dumme. Anonymous poster hash: 2f5d6...335 Da er vi nok flere i den klubben ser jeg 😉 Men, mener du anonym virkelig at jeg skal måtte opparbeide min hage for å være tilpasset hundeeiere? Det er vei ikke så vanskelig å få hunden til å markere et annet sted en i thuja hekken til folk...? Anonymous poster hash: 01ceb...947 Vet du. Jeg har ikke hund og føler ikke så sterkt rundt det. Jeg synes bare debattene her inne rundt hund er tåpelige. Og generalisere hundeeiere som hensynsløse feks?? Hallo! Hører ingen steder hjemme. Og som en annen sa tidligere. Hvis det ER et problem med hundetiss så planter man noe som tåler det. Du er jo dum om du planter det samme. Anonymous poster hash: 2f5d6...335 Så når jeg har kjøpt et hus med thuja hekk rundt hele, så skal jeg måtte bytte hele hekken for at en hundeeier ikke gidder å holde bandet stramt når de passerer hekken min? Er det så ufattelig vanskelig? Og ang det at hundeeiere er hensynsløse så står jeg fortsatt på mitt. Det er hundeskitt over alt, barna kommer hjem etter å vært i akebakken og har dressen full i hundeskitt. Når jeg går i skogen ligger det svarte poser med hundeskitt over alt, i tillegg må man akseptere å bli nedsprunget av et digert beist. Det er no verdens snilleste må du forstå. Hva med å ta å rydde opp etter dyra deres, akseptere at ikke alle synes det er like koselig å få et ukjent dyr oppetter seg og innse at hundepiss faktisk dreper thuja hekken. Anonymous poster hash: 01ceb...947 Du kan da ikke generalisere på den måten. Jeg står på mitt om at du er dum. Her i gata er det fem hundeeiere. Det er aldri hundebæsj i veikanten, hundene tisser aldri på hus, postkassestativ eller søppelkasser etc men de må da få tisse på trær og busker. Er det et lite borettslag der man med tre skritt er ute av området kan man vel ta hunden med seg raskt ut men en lang gate så må de ta få tisse. Jeg synes dumme mennesker som deg er rigide drittsekker. Det er MIN mening. Anonymous poster hash: 2f5d6...335 Det var da voldsomt til et personangrep. Ikke bare er jeg dum, men jeg er en rigid drittsekk i tillegg. Vet du foresten hva rigid betyr? Den typen reaksjon du viser her er akkurat samme type reaksjon barnet mitt har når hun ikke får viljen sin og mangler ord for å kunne svare tilbake. Da er jeg verdens dummeste mamma 😉 Så jeg ser heller svaret ditt som et siste desperate forsøk på å få inn siste ordet uten at du har noe som helst av gode argumenter. Men, deg om det. Du må gjerne se på meg som en dum, rigid drittsekk 😉 Anonymous poster hash: 01ceb...947
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #68 Skrevet 14. mars 2015 Forøvrig morsomt at HI har byttet nick for å fortsette nøyaktig i samme tralten. Du skal ha for at du står i mot alle mot en. Anonymous poster hash: 42438...7cc
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #69 Skrevet 14. mars 2015 Forøvrig morsomt at HI har byttet nick for å fortsette nøyaktig i samme tralten. Du skal ha for at du står i mot alle mot en. Anonymous poster hash: 42438...7cc Forøvrig morsomt at HI har byttet nick for å fortsette nøyaktig i samme tralten. Du skal ha for at du står i mot alle mot en. Anonymous poster hash: 42438...7cc Er det meg du sikter til? Hvis så bør du gå tilbake i tråden så ser du at anonymkoden min er tidlig i tråden (den med link til at thuja hekken ikke tåler hundepiss), før siste innlegget til HI. Så jeg er nok ikke HI. Anonymous poster hash: 01ceb...947
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #70 Skrevet 14. mars 2015 Jeg synes det er ganske grunnleggende å plante busker og trær som tåler forholdene der man planter dem. Hvis man vet at hunden kommer og tisser på dem og de ikke tåler dette, planter man noe som tåler det. Man planter ikke samme busk om og om igjen, vel vitende at den kommer til å dø pga den ikke tåler forholdene der den plantes. Man kan argumentere for at hundeeiere ikke burde la hunden sin tisse på folk sine hekker alt man vil, men så lenge hundeeiere faktisk lar hundene sin gjøre dette, planter man etter forholdene istedenfor å forvente at samfunnet skal forandre seg. Og ja, jeg synes det er sært å bry seg med at hunder tisser på en hekk på kanten av en eiendom, på den siden som vender ut. Jeg kan ikke skjønne at dette kan være til bry for folk, eller at dette påvirker barnas lek på noen som helst måte. (Men du lar dem vel ikke leke i skogen heller da? Ville dyr tisser jo på bakken og trærne der.) At man ikke lar hunden tisse på ting som er menneskelagde, på andre folks eiendom, eller i oppkjørsler osv er en selvfølge. Men utsiden av hekken synes jeg er helt greit. Er ikke alle som bor slik at de har enkel tilgang til skogsområder. Vi må f eks gå langs veien og langs folks gjerder og hekker i et par timer før vi når friområder. Og mine hunder markerer selv om de har gjort fra seg hjemme. Skal jeg putte bleie på dem da? Hvorfor er det så vanskelig for hundeeiere å ta hensyn? Hundeeiere dreper thuja plantene. Kan ikke du heller gi dyret et lite rykk i bandet og få det til å markere en annen plass? Eller er det slik at siden barna mine må få utfolde seg og leke, så er det helt greit at de løper gjennom hekken din og tråkker ned plantene? Det er ikke verre for deg å heller plante noe som tåler at barn står og hopper på dei, eventuelt en som stikker og dermed holder barna vekk fra din hekk. Nei, som jeg sa tidligere. Hundeeiere er de mest hensynsløse menneskene i nabolaget... Anonymous poster hash: 01ceb...947 Og du høres ut som en av de dumme. Anonymous poster hash: 2f5d6...335 Da er vi nok flere i den klubben ser jeg 😉 Men, mener du anonym virkelig at jeg skal måtte opparbeide min hage for å være tilpasset hundeeiere? Det er vei ikke så vanskelig å få hunden til å markere et annet sted en i thuja hekken til folk...? Anonymous poster hash: 01ceb...947 Vet du. Jeg har ikke hund og føler ikke så sterkt rundt det. Jeg synes bare debattene her inne rundt hund er tåpelige. Og generalisere hundeeiere som hensynsløse feks?? Hallo! Hører ingen steder hjemme. Og som en annen sa tidligere. Hvis det ER et problem med hundetiss så planter man noe som tåler det. Du er jo dum om du planter det samme. Anonymous poster hash: 2f5d6...335 Så når jeg har kjøpt et hus med thuja hekk rundt hele, så skal jeg måtte bytte hele hekken for at en hundeeier ikke gidder å holde bandet stramt når de passerer hekken min? Er det så ufattelig vanskelig? Og ang det at hundeeiere er hensynsløse så står jeg fortsatt på mitt. Det er hundeskitt over alt, barna kommer hjem etter å vært i akebakken og har dressen full i hundeskitt. Når jeg går i skogen ligger det svarte poser med hundeskitt over alt, i tillegg må man akseptere å bli nedsprunget av et digert beist. Det er no verdens snilleste må du forstå. Hva med å ta å rydde opp etter dyra deres, akseptere at ikke alle synes det er like koselig å få et ukjent dyr oppetter seg og innse at hundepiss faktisk dreper thuja hekken. Anonymous poster hash: 01ceb...947 Du kan da ikke generalisere på den måten. Jeg står på mitt om at du er dum. Her i gata er det fem hundeeiere. Det er aldri hundebæsj i veikanten, hundene tisser aldri på hus, postkassestativ eller søppelkasser etc men de må da få tisse på trær og busker. Er det et lite borettslag der man med tre skritt er ute av området kan man vel ta hunden med seg raskt ut men en lang gate så må de ta få tisse. Jeg synes dumme mennesker som deg er rigide drittsekker. Det er MIN mening. Anonymous poster hash: 2f5d6...335 Det var da voldsomt til et personangrep. Ikke bare er jeg dum, men jeg er en rigid drittsekk i tillegg. Vet du foresten hva rigid betyr? Den typen reaksjon du viser her er akkurat samme type reaksjon barnet mitt har når hun ikke får viljen sin og mangler ord for å kunne svare tilbake. Da er jeg verdens dummeste mamma 😉 Så jeg ser heller svaret ditt som et siste desperate forsøk på å få inn siste ordet uten at du har noe som helst av gode argumenter. Men, deg om det. Du må gjerne se på meg som en dum, rigid drittsekk 😉 Anonymous poster hash: 01ceb...947 Hehe. Nei hvor skal dette ende. Antyder at jeg er mentalt like moden som barnet ditt. Igjen jeg står ved at du er dum. Og ja jeg vet hva rigid betyr, vet du? Har ikke behov for å få siste ord jeg svarer på det du skriver. Er det som er meningen her inne. Og du burde slutte med den generaliseringen det vitner om at det er DU som er mentalt umoden. Ta et grundig dykk i deg selv du og se om du ikke skal ta noen grep for å bli et bedre menneske. Et tips. Dropp smileys. I diskusjoner som du og jeg har blir det bare påtatt og så åpenbart at du egentlig er drittsur. Anonymous poster hash: 2f5d6...335
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #71 Skrevet 14. mars 2015 Jeg synes det er ganske grunnleggende å plante busker og trær som tåler forholdene der man planter dem. Hvis man vet at hunden kommer og tisser på dem og de ikke tåler dette, planter man noe som tåler det. Man planter ikke samme busk om og om igjen, vel vitende at den kommer til å dø pga den ikke tåler forholdene der den plantes. Man kan argumentere for at hundeeiere ikke burde la hunden sin tisse på folk sine hekker alt man vil, men så lenge hundeeiere faktisk lar hundene sin gjøre dette, planter man etter forholdene istedenfor å forvente at samfunnet skal forandre seg. Og ja, jeg synes det er sært å bry seg med at hunder tisser på en hekk på kanten av en eiendom, på den siden som vender ut. Jeg kan ikke skjønne at dette kan være til bry for folk, eller at dette påvirker barnas lek på noen som helst måte. (Men du lar dem vel ikke leke i skogen heller da? Ville dyr tisser jo på bakken og trærne der.) At man ikke lar hunden tisse på ting som er menneskelagde, på andre folks eiendom, eller i oppkjørsler osv er en selvfølge. Men utsiden av hekken synes jeg er helt greit. Er ikke alle som bor slik at de har enkel tilgang til skogsområder. Vi må f eks gå langs veien og langs folks gjerder og hekker i et par timer før vi når friområder. Og mine hunder markerer selv om de har gjort fra seg hjemme. Skal jeg putte bleie på dem da? Hvorfor er det så vanskelig for hundeeiere å ta hensyn? Hundeeiere dreper thuja plantene. Kan ikke du heller gi dyret et lite rykk i bandet og få det til å markere en annen plass? Eller er det slik at siden barna mine må få utfolde seg og leke, så er det helt greit at de løper gjennom hekken din og tråkker ned plantene? Det er ikke verre for deg å heller plante noe som tåler at barn står og hopper på dei, eventuelt en som stikker og dermed holder barna vekk fra din hekk. Nei, som jeg sa tidligere. Hundeeiere er de mest hensynsløse menneskene i nabolaget... Anonymous poster hash: 01ceb...947 Og du høres ut som en av de dumme. Anonymous poster hash: 2f5d6...335 Da er vi nok flere i den klubben ser jeg 😉 Men, mener du anonym virkelig at jeg skal måtte opparbeide min hage for å være tilpasset hundeeiere? Det er vei ikke så vanskelig å få hunden til å markere et annet sted en i thuja hekken til folk...? Anonymous poster hash: 01ceb...947 Vet du. Jeg har ikke hund og føler ikke så sterkt rundt det. Jeg synes bare debattene her inne rundt hund er tåpelige. Og generalisere hundeeiere som hensynsløse feks?? Hallo! Hører ingen steder hjemme. Og som en annen sa tidligere. Hvis det ER et problem med hundetiss så planter man noe som tåler det. Du er jo dum om du planter det samme. Anonymous poster hash: 2f5d6...335 Så når jeg har kjøpt et hus med thuja hekk rundt hele, så skal jeg måtte bytte hele hekken for at en hundeeier ikke gidder å holde bandet stramt når de passerer hekken min? Er det så ufattelig vanskelig? Og ang det at hundeeiere er hensynsløse så står jeg fortsatt på mitt. Det er hundeskitt over alt, barna kommer hjem etter å vært i akebakken og har dressen full i hundeskitt. Når jeg går i skogen ligger det svarte poser med hundeskitt over alt, i tillegg må man akseptere å bli nedsprunget av et digert beist. Det er no verdens snilleste må du forstå. Hva med å ta å rydde opp etter dyra deres, akseptere at ikke alle synes det er like koselig å få et ukjent dyr oppetter seg og innse at hundepiss faktisk dreper thuja hekken. Anonymous poster hash: 01ceb...947 Du kan da ikke generalisere på den måten. Jeg står på mitt om at du er dum. Her i gata er det fem hundeeiere. Det er aldri hundebæsj i veikanten, hundene tisser aldri på hus, postkassestativ eller søppelkasser etc men de må da få tisse på trær og busker. Er det et lite borettslag der man med tre skritt er ute av området kan man vel ta hunden med seg raskt ut men en lang gate så må de ta få tisse. Jeg synes dumme mennesker som deg er rigide drittsekker. Det er MIN mening. Anonymous poster hash: 2f5d6...335 Det var da voldsomt til et personangrep. Ikke bare er jeg dum, men jeg er en rigid drittsekk i tillegg. Vet du foresten hva rigid betyr? Den typen reaksjon du viser her er akkurat samme type reaksjon barnet mitt har når hun ikke får viljen sin og mangler ord for å kunne svare tilbake. Da er jeg verdens dummeste mamma 😉 Så jeg ser heller svaret ditt som et siste desperate forsøk på å få inn siste ordet uten at du har noe som helst av gode argumenter. Men, deg om det. Du må gjerne se på meg som en dum, rigid drittsekk 😉 Anonymous poster hash: 01ceb...947 Hehe. Nei hvor skal dette ende. Antyder at jeg er mentalt like moden som barnet ditt. Igjen jeg står ved at du er dum. Og ja jeg vet hva rigid betyr, vet du? Har ikke behov for å få siste ord jeg svarer på det du skriver. Er det som er meningen her inne. Og du burde slutte med den generaliseringen det vitner om at det er DU som er mentalt umoden. Ta et grundig dykk i deg selv du og se om du ikke skal ta noen grep for å bli et bedre menneske. Et tips. Dropp smileys. I diskusjoner som du og jeg har blir det bare påtatt og så åpenbart at du egentlig er drittsur. Anonymous poster hash: 2f5d6...335 Hehehe 😄 Godt å se at jeg traff spikeren på hode. Du får nyte våren og ha en fortreffelig god helg. PS: rigid drittsekk? Jeg skjønner fortsatt ikke hva rigid har å gjøre i sammenheng med drittsekk? Streng drittsekk, stiv drittsekk, ubøyelig drittsekk...? Nei, jeg ser rett og slett ikke den. Men, i det minste så har du i allefall fått vite hva rigid betyr 😄 God helg ☀️🌷🎿 Anonymous poster hash: 01ceb...947
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #72 Skrevet 14. mars 2015 Jeg synes det er ganske grunnleggende å plante busker og trær som tåler forholdene der man planter dem. Hvis man vet at hunden kommer og tisser på dem og de ikke tåler dette, planter man noe som tåler det. Man planter ikke samme busk om og om igjen, vel vitende at den kommer til å dø pga den ikke tåler forholdene der den plantes. Man kan argumentere for at hundeeiere ikke burde la hunden sin tisse på folk sine hekker alt man vil, men så lenge hundeeiere faktisk lar hundene sin gjøre dette, planter man etter forholdene istedenfor å forvente at samfunnet skal forandre seg. Og ja, jeg synes det er sært å bry seg med at hunder tisser på en hekk på kanten av en eiendom, på den siden som vender ut. Jeg kan ikke skjønne at dette kan være til bry for folk, eller at dette påvirker barnas lek på noen som helst måte. (Men du lar dem vel ikke leke i skogen heller da? Ville dyr tisser jo på bakken og trærne der.) At man ikke lar hunden tisse på ting som er menneskelagde, på andre folks eiendom, eller i oppkjørsler osv er en selvfølge. Men utsiden av hekken synes jeg er helt greit. Er ikke alle som bor slik at de har enkel tilgang til skogsområder. Vi må f eks gå langs veien og langs folks gjerder og hekker i et par timer før vi når friområder. Og mine hunder markerer selv om de har gjort fra seg hjemme. Skal jeg putte bleie på dem da? Hvorfor er det så vanskelig for hundeeiere å ta hensyn? Hundeeiere dreper thuja plantene. Kan ikke du heller gi dyret et lite rykk i bandet og få det til å markere en annen plass?Eller er det slik at siden barna mine må få utfolde seg og leke, så er det helt greit at de løper gjennom hekken din og tråkker ned plantene? Det er ikke verre for deg å heller plante noe som tåler at barn står og hopper på dei, eventuelt en som stikker og dermed holder barna vekk fra din hekk. Nei, som jeg sa tidligere. Hundeeiere er de mest hensynsløse menneskene i nabolaget...Anonymous poster hash: 01ceb...947 Og du høres ut som en av de dumme. Anonymous poster hash: 2f5d6...335 Da er vi nok flere i den klubben ser jeg Men, mener du anonym virkelig at jeg skal måtte opparbeide min hage for å være tilpasset hundeeiere? Det er vei ikke så vanskelig å få hunden til å markere et annet sted en i thuja hekken til folk...?Anonymous poster hash: 01ceb...947 Vet du. Jeg har ikke hund og føler ikke så sterkt rundt det. Jeg synes bare debattene her inne rundt hund er tåpelige. Og generalisere hundeeiere som hensynsløse feks?? Hallo! Hører ingen steder hjemme. Og som en annen sa tidligere. Hvis det ER et problem med hundetiss så planter man noe som tåler det. Du er jo dum om du planter det samme. Anonymous poster hash: 2f5d6...335 Så når jeg har kjøpt et hus med thuja hekk rundt hele, så skal jeg måtte bytte hele hekken for at en hundeeier ikke gidder å holde bandet stramt når de passerer hekken min? Er det så ufattelig vanskelig? Og ang det at hundeeiere er hensynsløse så står jeg fortsatt på mitt. Det er hundeskitt over alt, barna kommer hjem etter å vært i akebakken og har dressen full i hundeskitt. Når jeg går i skogen ligger det svarte poser med hundeskitt over alt, i tillegg må man akseptere å bli nedsprunget av et digert beist. Det er no verdens snilleste må du forstå. Hva med å ta å rydde opp etter dyra deres, akseptere at ikke alle synes det er like koselig å få et ukjent dyr oppetter seg og innse at hundepiss faktisk dreper thuja hekken.Anonymous poster hash: 01ceb...947 Hvis du ikke kan leve med noen flekker nederst på hekken og det er det som er resultatet av hunnetiss må du nok det ja. Dette er en kamp du garantert ikke kommer til å vinne. Det vil dukke opp stadig nye hunder (og noen ganger fulle menn) som kommer til å tisse på hekken din. Slik er det bare. Du har egentlig bare tre valg. -Godta flekkene. -plant en flekk som tåler urin. -fort sett å irriter deg så lenge du bor der. Hopping, hundeoppdragelse i naturen osv er en helt annen diskusjon. Anonymous poster hash: 3d979...f72
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #73 Skrevet 14. mars 2015 😂😂😂 Du er jo hakke gal! Anonymous poster hash: 89150...7f6
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #74 Skrevet 14. mars 2015 Ser at diskusjonen har tatt liv av siden sist. Jeg har ikke byttet nick, og er fortsatt veldig normal 😇. HI Anonymous poster hash: 5351b...7a0
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #75 Skrevet 14. mars 2015 Jeg har hund, og bor sånn til at jeg ikke akkurat har skogen rett utenfor døra. Uansett hvor jeg går er jeg i noens boligområde. Som regel prøver jeg å være en hensynsfull hundeeier, jeg plukker opp bæsjer og lar ikke hundene overfalle fremmede. Men når folk planter hekker av ymse slag ut mot veien så lar jeg hunden min markere der altså. Hvis ikke fpr han jo aldri tisset noe sted! Hannhunder må tisse på "noe". Jeg har ikke satt meg inn i hvilken busk som tåler hva, og ønsker du ikke tiss på din hekk kan du gjøre som mange rundt her gjør, og legge en rad med kantstein foran. Problem løst. Anonymous poster hash: 31c09...44a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå