Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #1 Skrevet 12. mars 2015 Gikk tilfeldigvis bak ei dame med hund i dag. Da de gikk forbi huset vårt, lot hun hunden tisse på thujaen vår. Jeg snakket til henne og sa at det er fint om hun ikke lar hunden tisse på hekken vår da thujaer ikke tåler dette så godt. Hun svarte meg tilbake at hun også hadde slik hekk, at hunden hennes også tisset på den og at det kom til å gå bra. Hun bare gikk videre mens jeg svarte at jeg uansett ikke er så glad i at hunden tisser på tomta vår. Jeg reagerer kraftig på at hun syntes det er helt greit at hunden, som var i bånd, tisser på vår hekk. Barna leker ute og det er bare sååå ekkelt at jeg blir kvalm. Vi har også funnet mye bæsj både rett på utsiden og på tomta vår. Er jeg sær som ikke liker det, og burde jeg bare latt det passere? Eller er den gamle dama sær som lar hunden gjøre fra seg på andres tomt? Anonymous poster hash: 5351b...7a0
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #2 Skrevet 12. mars 2015 Om hekken er utenfor gjerdet så får du bare tåle det, eller dere kan gjerde inn hekken. Anonymous poster hash: 42438...7cc
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #3 Skrevet 12. mars 2015 Hundelort skal hundeeiere alltid plukke opp etter seg. Men hundetiss på utsiden av hekken???? Herlighet.... ro deg ned, det er hysterisk! Hvis det er et så stort problem for deg så bør dere flytte slik at dere ikke har noen naboer i mils omkrets... Jeg synes at hundeeiere bør følge med slik at hunden ikke tisser på postkassestativ og søppeldunker og lignende, men ellers så er det ikke noe å bry seg om. Tenker du blir dagens og ukens snakkis hos denne damen og hennes venner Anonymous poster hash: d23be...3a1
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #4 Skrevet 12. mars 2015 Vi har en dame som deg i gata vår. Etter hun snakket til en hundeeier om nøyaktig samme sak ble hekken hennes et urinal. Har ikke hund selv men må si jeg nok hadde latt hunden min tisse der. Når hekken står PÅ grensa mot kommunal vei får du tåle litt hundetiss. Dama satt opp skilt i vinter om at hundene ikke fikk tisse i snøen der veien gikk ned til huset. 🙊 Anonymous poster hash: 2f5d6...335
kristinehufine Skrevet 12. mars 2015 #5 Skrevet 12. mars 2015 Jeg syns det er sært. Har samme hekk selv, og to hunder. De tisser om kapp på den hekken for å markere seg hver gang vi går inn og ut på tur. Ikke en gul busk i den hekken enda 👍 Etter to år!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #6 Skrevet 12. mars 2015 Hunden tisset på hjørnet av oppkjørselen vår. Rett ved siden av gårdsplassehellene. Jeg må da ikke flytte langt unna fordi jeg ikke liker hundetiss? Jeg liker både mennesker og dyr, men syntes de kan være renslige. HI Anonymous poster hash: 5351b...7a0
VictoriaS Skrevet 12. mars 2015 #7 Skrevet 12. mars 2015 Har det samme problemet med en nabo selv, men han regelrett lufter bikkjene sine(lar dem både pisse OG drite) på plenene til folk i nabolaget. Vi har konfrontert han med dette flere ganger, men han skjønner ikke problemet, han har null respekt rett og slett. Vi har selv en alaskahusky, en hannhund på 4 år, som heller ikke setter pris på at eiendommen sin blir markert av andre hunder, så han har begynt å markere OVER ALT på tomta vår, så nå tar det en evighet å lufte hunden vår på plenen, siden han ikke markerer bare tre ganger men ti-femten ganger på samme tissetur... Når vi går tur med hunden vår passer ihvertfall vi godt på at hunden vår ikke tisser og gjør fra seg på tomtene til andre, vi er jo heldige å har flere små felles skogsområder i nabolaget, så vi lar han tisse der. Blir altså så irritert av sånne folk! For en dumskap
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #8 Skrevet 12. mars 2015 Hunden tisset på hjørnet av oppkjørselen vår. Rett ved siden av gårdsplassehellene. Jeg må da ikke flytte langt unna fordi jeg ikke liker hundetiss? Jeg liker både mennesker og dyr, men syntes de kan være renslige. HI Anonymous poster hash: 5351b...7a0 Du får lære hunden å tisse på toalettet. Anonymous poster hash: 42438...7cc
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #9 Skrevet 12. mars 2015 Jeg syns det er sært. Har samme hekk selv, og to hunder. De tisser om kapp på den hekken for å markere seg hver gang vi går inn og ut på tur. Ikke en gul busk i den hekken enda 👍 Etter to år! Men uansett er det ekkelt. En ting er hundetiss fra egen hund i egen gård, men lar du hundene virkelig tisse i andres hekker i oppkjørsler? HI Anonymous poster hash: 5351b...7a0
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #10 Skrevet 12. mars 2015 he he. Tujaen tåler det nok helt fint. Bæsj bør hundeeier plukke opp. Hagen vår er full i elg og rådyrmøkk og helt sikkert urin også. Må daglig ta en runde før barna leker. Sånn er det bare! Anonymous poster hash: 467fa...ffd
Pobie Skrevet 12. mars 2015 #11 Skrevet 12. mars 2015 Hvor skal hunder tisse da, hvis de ikke får tisse på busker? Postkassestativ og søppeldunker er jo greit nok at de ikke skal tisse på, men busker? Man kan la dem gjøre fra seg på egen tomt, men hunder vil jo gjerne markere selv om de allerede har gjort fra seg. Jeg ser ikke problemet med at de gjør fra seg på busker, så lenge de ikke er inne på tomta til folk.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #12 Skrevet 12. mars 2015 Har det samme problemet med en nabo selv, men han regelrett lufter bikkjene sine(lar dem både pisse OG drite) på plenene til folk i nabolaget. Vi har konfrontert han med dette flere ganger, men han skjønner ikke problemet, han har null respekt rett og slett. Vi har selv en alaskahusky, en hannhund på 4 år, som heller ikke setter pris på at eiendommen sin blir markert av andre hunder, så han har begynt å markere OVER ALT på tomta vår, så nå tar det en evighet å lufte hunden vår på plenen, siden han ikke markerer bare tre ganger men ti-femten ganger på samme tissetur... Når vi går tur med hunden vår passer ihvertfall vi godt på at hunden vår ikke tisser og gjør fra seg på tomtene til andre, vi er jo heldige å har flere små felles skogsområder i nabolaget, så vi lar han tisse der. Blir altså så irritert av sånne folk! For en dumskap Føler med deg, og for en clueless nabo! Broren min sin hund bæsjet en gang på naboens tomt uten at han fikk det med seg. Naboen la den midt i oppkjørselen hans oppå en snøklump (oppkjørselen var snøfri). Bæsjeklumpene syntes veldig godt. Broren min lærte fort å passe på hunden. Kanskje dere kan ha innsamling og dumpe det i oppkjørselen hans 😆. Hi hi. HI Anonymous poster hash: 5351b...7a0
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #13 Skrevet 12. mars 2015 Hunden tisset på hjørnet av oppkjørselen vår. Rett ved siden av gårdsplassehellene. Jeg må da ikke flytte langt unna fordi jeg ikke liker hundetiss? Jeg liker både mennesker og dyr, men syntes de kan være renslige. HI Anonymous poster hash: 5351b...7a0 Du får lære hunden å tisse på toalettet. Anonymous poster hash: 42438...7cc Det er jo bare for hundeeier å dra litt i hundbåndet da og styre hunden unna andres tomt 😜. Anonymous poster hash: 5351b...7a0
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #14 Skrevet 12. mars 2015 Hunden tisset på hjørnet av oppkjørselen vår. Rett ved siden av gårdsplassehellene. Jeg må da ikke flytte langt unna fordi jeg ikke liker hundetiss? Jeg liker både mennesker og dyr, men syntes de kan være renslige. HI Anonymous poster hash: 5351b...7a0 Du får lære hunden å tisse på toalettet. Anonymous poster hash: 42438...7cc Det er jo bare for hundeeier å dra litt i hundbåndet da og styre hunden unna andres tomt . Anonymous poster hash: 5351b...7a0 Det fungerer ikke i et boligfelt. Så du får enten gjerde inn eller flytte om du ikke tåler noen dråper hundeurin. Anonymous poster hash: 42438...7cc
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #15 Skrevet 12. mars 2015 Hunden tisset på hjørnet av oppkjørselen vår. Rett ved siden av gårdsplassehellene. Jeg må da ikke flytte langt unna fordi jeg ikke liker hundetiss? Jeg liker både mennesker og dyr, men syntes de kan være renslige. HI Anonymous poster hash: 5351b...7a0 Du er ikke tilfeldigvis en av de som dusjer hjemme eller med bikini/badedrakt før basseng? (sorry, kunne ikke dy meg... ) Anonymous poster hash: d23be...3a1
kristinehufine Skrevet 12. mars 2015 #16 Skrevet 12. mars 2015 Jeg syns det er sært. Har samme hekk selv, og to hunder. De tisser om kapp på den hekken for å markere seg hver gang vi går inn og ut på tur. Ikke en gul busk i den hekken enda 👍 Etter to år!Men uansett er det ekkelt. En ting er hundetiss fra egen hund i egen gård, men lar du hundene virkelig tisse i andres hekker i oppkjørsler? HI Anonymous poster hash: 5351b...7a0 Jeg går stort sett i skogen så har stort sett ikke det problemet. På natur som hekk og trær lar jeg de tisse på, men drar de vekk om de tisser på utemøbler f.eks. Trær blir jo ikke akkurat sitti på eller lignende..
HvittHus Skrevet 12. mars 2015 #17 Skrevet 12. mars 2015 Det er vel i overkant å forlange at dyr ikke tisser på hekken din så lenge du ikke har gjerde. Tåler du ikke litt urin, bør du gjerde inn eiendommen din. Og med det sagt er det for meg som hundeier en selvfølge at man ikke tisser på hus/biler/postkasser/søppeldunker/inne på plener etc og at man tar med seg møkka etter hunden. Men må hunden min tisse på kanten av eiendommen din, drar jeg ikke med meg hunden min midt ut i veien. Det blir for dumt.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #18 Skrevet 12. mars 2015 Hvor skal hunder tisse da, hvis de ikke får tisse på busker? Postkassestativ og søppeldunker er jo greit nok at de ikke skal tisse på, men busker? Man kan la dem gjøre fra seg på egen tomt, men hunder vil jo gjerne markere selv om de allerede har gjort fra seg. Jeg ser ikke problemet med at de gjør fra seg på busker, så lenge de ikke er inne på tomta til folk. Jeg syntes de kan markere på fellesområder, men at de kan holde seg unna andres postkasser og hekker. Ta de med på friområder, og dra i båndet om de prøver å tisse hos andre. HI Anonymous poster hash: 5351b...7a0
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #19 Skrevet 12. mars 2015 Hunden tisset på hjørnet av oppkjørselen vår. Rett ved siden av gårdsplassehellene. Jeg må da ikke flytte langt unna fordi jeg ikke liker hundetiss? Jeg liker både mennesker og dyr, men syntes de kan være renslige. HI Anonymous poster hash: 5351b...7a0 Du får lære hunden å tisse på toalettet. Anonymous poster hash: 42438...7cc Det er jo bare for hundeeier å dra litt i hundbåndet da og styre hunden unna andres tomt . Anonymous poster hash: 5351b...7a0 Det fungerer ikke i et boligfelt. Så du får enten gjerde inn eller flytte om du ikke tåler noen dråper hundeurin. Anonymous poster hash: 42438...7cc Ser at du bagatelliserer med å kalle det noen dråper. Det er uansett ekkelt. Det er 2 friområder i umiddelbar nærhet (tomta vår grenser til ett lite friområde). De kan bruke dem. Ingen grunn til å flytte mao. HI Anonymous poster hash: 5351b...7a0
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #20 Skrevet 12. mars 2015 Det er vel i overkant å forlange at dyr ikke tisser på hekken din så lenge du ikke har gjerde. Tåler du ikke litt urin, bør du gjerde inn eiendommen din. Og med det sagt er det for meg som hundeier en selvfølge at man ikke tisser på hus/biler/postkasser/søppeldunker/inne på plener etc og at man tar med seg møkka etter hunden. Men må hunden min tisse på kanten av eiendommen din, drar jeg ikke med meg hunden min midt ut i veien. Det blir for dumt. Om jeg gjerder det inn så tisser de jo bare på gjerdet i stedet! Enig i at hunder ikke skal tisse i veien, men det er jo ofte plenty med andre muligheter enn midt i veien da. Her grenser tomta til et lite friområde. Ett rykk i båndet og hunden kan markere et annet sted. Skjønner drt blir vanskelig på et stort boligfelt, men da kan jo eieren gå noen runder rundt på egen tomt først slik at hunden får gjort sitt fornødne der. HI Anonymous poster hash: 5351b...7a0
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #21 Skrevet 12. mars 2015 Jeg syns det er sært. Har samme hekk selv, og to hunder. De tisser om kapp på den hekken for å markere seg hver gang vi går inn og ut på tur. Ikke en gul busk i den hekken enda 👍 Etter to år!Men uansett er det ekkelt. En ting er hundetiss fra egen hund i egen gård, men lar du hundene virkelig tisse i andres hekker i oppkjørsler? HI Anonymous poster hash: 5351b...7a0 Jeg går stort sett i skogen så har stort sett ikke det problemet. På natur som hekk og trær lar jeg de tisse på, men drar de vekk om de tisser på utemøbler f.eks. Trær blir jo ikke akkurat sitti på eller lignende.. Høres bra ut. Godt du ikke lar de tisse hos andre. HI Anonymous poster hash: 5351b...7a0
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #22 Skrevet 12. mars 2015 Det er vel i overkant å forlange at dyr ikke tisser på hekken din så lenge du ikke har gjerde. Tåler du ikke litt urin, bør du gjerde inn eiendommen din. Og med det sagt er det for meg som hundeier en selvfølge at man ikke tisser på hus/biler/postkasser/søppeldunker/inne på plener etc og at man tar med seg møkka etter hunden. Men må hunden min tisse på kanten av eiendommen din, drar jeg ikke med meg hunden min midt ut i veien. Det blir for dumt. Om jeg gjerder det inn så tisser de jo bare på gjerdet i stedet! Enig i at hunder ikke skal tisse i veien, men det er jo ofte plenty med andre muligheter enn midt i veien da. Her grenser tomta til et lite friområde. Ett rykk i båndet og hunden kan markere et annet sted. Skjønner drt blir vanskelig på et stort boligfelt, men da kan jo eieren gå noen runder rundt på egen tomt først slik at hunden får gjort sitt fornødne der. HI Anonymous poster hash: 5351b...7a0 Hahaha. Er du virkelig? Kanskje legge kateter på hunden? 🙊 Anonymous poster hash: 2f5d6...335
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #23 Skrevet 12. mars 2015 Hunden tisset på hjørnet av oppkjørselen vår. Rett ved siden av gårdsplassehellene. Jeg må da ikke flytte langt unna fordi jeg ikke liker hundetiss? Jeg liker både mennesker og dyr, men syntes de kan være renslige. HIAnonymous poster hash: 5351b...7a0 Du får lære hunden å tisse på toalettet.Anonymous poster hash: 42438...7cc Det er jo bare for hundeeier å dra litt i hundbåndet da og styre hunden unna andres tomt .Anonymous poster hash: 5351b...7a0 Det fungerer ikke i et boligfelt. Så du får enten gjerde inn eller flytte om du ikke tåler noen dråper hundeurin. Anonymous poster hash: 42438...7cc Ser at du bagatelliserer med å kalle det noen dråper. Det er uansett ekkelt. Det er 2 friområder i umiddelbar nærhet (tomta vår grenser til ett lite friområde). De kan bruke dem. Ingen grunn til å flytte mao. HIAnonymous poster hash: 5351b...7a0 Jeg ville heller latt hunden tisse på naboens hekk enn på friområder der ungene leker og klatrer. Nå har jeg ikke hund da, så akkurat det problemet slipper jeg :-) Anonymous poster hash: 3d979...f72
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #24 Skrevet 12. mars 2015 Hunden tisset på hjørnet av oppkjørselen vår. Rett ved siden av gårdsplassehellene. Jeg må da ikke flytte langt unna fordi jeg ikke liker hundetiss? Jeg liker både mennesker og dyr, men syntes de kan være renslige. HIAnonymous poster hash: 5351b...7a0 Du får lære hunden å tisse på toalettet.Anonymous poster hash: 42438...7cc Det er jo bare for hundeeier å dra litt i hundbåndet da og styre hunden unna andres tomt .Anonymous poster hash: 5351b...7a0 Det fungerer ikke i et boligfelt. Så du får enten gjerde inn eller flytte om du ikke tåler noen dråper hundeurin. Anonymous poster hash: 42438...7cc Ser at du bagatelliserer med å kalle det noen dråper. Det er uansett ekkelt. Det er 2 friområder i umiddelbar nærhet (tomta vår grenser til ett lite friområde). De kan bruke dem. Ingen grunn til å flytte mao. HIAnonymous poster hash: 5351b...7a0 Jeg ville heller latt hunden tisse på naboens hekk enn på friområder der ungene leker og klatrer. Nå har jeg ikke hund da, så akkurat det problemet slipper jeg :-) Anonymous poster hash: 3d979...f72 Her leker ikke barna på friområdet, men mange leker hos oss. Ikke lurt mao at de lar hunder tisse på hekken vår. Jeg fatter ikke at så mange er uenig med meg. Anonymous poster hash: 5351b...7a0
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #25 Skrevet 12. mars 2015 Hvor skal hunder tisse da, hvis de ikke får tisse på busker? Postkassestativ og søppeldunker er jo greit nok at de ikke skal tisse på, men busker? Man kan la dem gjøre fra seg på egen tomt, men hunder vil jo gjerne markere selv om de allerede har gjort fra seg. Jeg ser ikke problemet med at de gjør fra seg på busker, så lenge de ikke er inne på tomta til folk. Jeg syntes de kan markere på fellesområder, men at de kan holde seg unna andres postkasser og hekker. Ta de med på friområder, og dra i båndet om de prøver å tisse hos andre. HI Anonymous poster hash: 5351b...7a0 Fellesområde som lekeplasser da mener du. HI du er urimelig, du vil spare deg for masse irritasjon om du forsøker å være litt rasjonell Anonymous poster hash: 42438...7cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå