Gå til innhold

Hvem er det egentlig man tilber i kristendommen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De mener de bare har én Gud men de tilber jo 3 så...Anonymous poster hash: 5eebd...f04

For å forklare det med et enkelt bilde. Tenk deg Gud som en trekant. På den ene siden ser du gud (faderen), på den andre siden ser du Jesus og på den tredje siden ser du den hellige ånd. Hver av kantene viser en side ved Gud.

For å ta en annen sammenlikning. Jeg er mor, men det er ikke det eneste jeg er. Jeg er også kone, datter, venn, sjef osv. Jeg har flere sider. Slik at det med Gud også, uten sammenlikning forøvrig. Han har flere sider.

Anonymous poster hash: 28627...467

Tull og tøys. Dere har TRE guder. Nytter ikke å kalle Gud for en trekant med 3 guder i. Er fremdeles tre guder dere tilber

Skrevet

De mener de bare har én Gud men de tilber jo 3 så...Anonymous poster hash: 5eebd...f04

For å forklare det med et enkelt bilde. Tenk deg Gud som en trekant. På den ene siden ser du gud (faderen), på den andre siden ser du Jesus og på den tredje siden ser du den hellige ånd. Hver av kantene viser en side ved Gud.

For å ta en annen sammenlikning. Jeg er mor, men det er ikke det eneste jeg er. Jeg er også kone, datter, venn, sjef osv. Jeg har flere sider. Slik at det med Gud også, uten sammenlikning forøvrig. Han har flere sider.

Anonymous poster hash: 28627...467

Tull og tøys. Dere har TRE guder. Nytter ikke å kalle Gud for en trekant med 3 guder i. Er fremdeles tre guder dere tilber

Du er bare ute etter å trolle, det lyser lang vei. Men uansett er det ikke noe nytt at bde jøder og muslimer mener kristne tilber flere guder. Det kan de mene, og så mener det kristne noe annet. 

Anonymous poster hash: 95320...891

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...