Gå til innhold

Hvilken lusekam?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lus i barnehagen. Har ingen erfaring med lusekam. Er det noen jeg skal styre unna? Nå har barnehagebarnet kort hår, og det er først og fremst han jeg må sjekke, men i verste fall om han har lus små jeg med lang hår også sjekkes. Noen anbefalinger eller noen jeg må styre unna? 

Og hvordan var det igjen- er det lusmiddel som skal i håret man kjøper om man har lus?

Anonymous poster hash: f41df...e43
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fire barn og har prøvd flere lusekammer, liker best den i metall med lange tagger.

Som denne

http://www.apotek1.no/produkter/clinic-lusekam-1stk-969478p

Legg et hvitt ark på bordet og gre systematisk gjennom håret til ungen, dunk kammen mot papiret mellom hvert tak. Følger det lus med kammen detter de da ned på det hvite arket og du ser dem der. 

Jeg har som sagt fire barn, eldste er nå 14 år, men lus har vi hatt i hus bare en gang. Men må jo sjekke ungene jevnlig når det går lus på skolen og i barnehagen.

Jeg har lusekam i plast, og en med dobbel rekke tagger også, men de er ikke like gode å gre med.

Om du finner lus må du kjøpe lusemiddel på apoteket ja, men du skal aldri bruke lusemiddel om du ikke finner lus. Det er pga overforbruk av lusemiddel lusa blir motstandsdyktig mot midlene.

Anonymous poster hash: a2b97...3de
Skrevet

Fantastiske råd! Tusen takk for veldig fint svar! Da kjøper jeg en slik :)

Anonymous poster hash: f41df...e43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...