Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Flere med samme tankegang? Jeg er 36+ 1 så vet at fra og med neste uke så kan det skje. Har født to ganger før termin før... Men denne gangen så bare gruer jeg meg til fødsel. Jeg vet jo så innmari godt hva dette dreier seg om og jeg føler meg i grunn ikke klar... Er min samboers første barn, har prøvd å snakke med han men han skjønner ikke helt hva jeg mener siden han ikke vet hva han går til... Haff..... Er det normalt med sånne tanker nå på slutten??

Anonymous poster hash: f18a8...f27

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144204120-redd-for-%C3%A5-f%C3%B8de/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er akkurat som du kan leser mine tanker. Har det samme selv. Har født 2 barn og begge var født ca 2 uker før termin. Jeg er med 3 barn nå og er i uke 36 i dag. Jeg har så innmari fødsel angst. Måtte ha samtale med jordmor på fødeavdeling pga. det 😢.

Grunnen som jeg ble så redd fordi jeg hadde styrt fødsel. Den første tok ca.3 timer fra første riene til alt var over. Den 2 tok mindre enn 1 time, den kommet med vannpose 😥. Jeg tror det er normalt å være redd siden vi har gått gjennom og vet hva og hvordan det ville føler. Men med 1 mann var jeg ikke redd i det hele tatt 😄. Lykke til til deg i hvert fall 😘

Anonymous poster hash: 446be...c7a

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg gruer meg også, venter 2.mann. Jeg hadde hastekeisersnitt med 1.mann da de fant ut han var sete når jeg hadde 6cm åpning. Jeg slet også med fødselsdepresjon. Denne gangen anbefalte jordmor svangerskap/fødselsteam hos bup, jeg har gått til fødsels forberedende samtale en gang i uken i flere mnd og det har hjulpet enormt. Det burde alle få tilbud om. Bearbeidet redsel, snakket om fødsel, hadde med mannen en gang, det har hjulpet så utrolig mye med angsten. Man er jo alltid litt engstelig, men det er vel for det ukjente.

• 3 uker senere...

Ville bare fortelle at min andre fødsel hadde mere intense rier, men var mye raskere og lettere enn nr 1. Som i mine øyne da alt var en perfekt fødsel. Barnet var også en kilo større enn nr 1. Ingen komplikasjoner og heldigvis ikke noe å grue seg til. Håper du får snakket med noen om det, så du slipper grue deg unødig :)

Jeg har gruet meg masse dette svangerskapet også. Gutten min var livløs da han kom ut og er så redd for at det skal skje igjen. har gått til samtale hos jordmor på sykehuset og synes det hjelper veldig å få snakket om forrige fødsel og planlegge neste fødsel slik at de vet alt når jeg skal føde. Føler meg mer trygg nå, og gruer meg ikke så mye :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...