Gå til innhold

du som har peiling på mr: når/hvordan får jeg vite resultatet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på mr for noen dager siden. Fikk da beskjed om at fastlegen ville få bildene, men er en allmenlege i "stand" til å tyde mr bilder? Eller vil en spesialist på området se på bildene å sende med et skriv/forklaring hvis det er noen funn? Kjenner jeg er litt skeptisk på at en ung og relativt nyutdannet allmenlege skal tyde disse bildene😕

Anonymous poster hash: 6d76c...d8f

Fortsetter under...

Skrevet

Røntgenlegene beskriver bildene og sender resultatet ( beskrivelsen) til fastlegen. Bilder er digitale og sendes kun til leger/fysioterapeuter om de har spesielt bruk for de til noe, da brennes de på f.eks CD. Fra offentlige sykehus hvertfall, private røntgeninstitutter er jeg mer usikker på praktisen til.

Anonymous poster hash: 0dce8...fce

Skrevet

De sender full forklaring til legen din. Her tar det ca en uke. Og så tar det litt før fastlegen får sett på det.

Anonymous poster hash: 7ded0...841

Skrevet

Ok. Tusen takk for svar! Er det slik at hvis de finner noe på bildene får jeg telefon/brev fra legen? Og finner de ingenting hører jeg ikke noe?

Hi

Skrevet

Hos meg fant de ingenting og da hørte jeg ingenting heller. Jeg spurte neste gang jeg var hos legen og da bekreftet han at alt så normalt ut.

Anonymous poster hash: 4c7e0...f17

Skrevet

Ok. Tusen takk for svar! Er det slik at hvis de finner noe på bildene får jeg telefon/brev fra legen? Og finner de ingenting hører jeg ikke noe?

HiAnonymous poster hash: 6d76c...d8f

Det spørs på hvilken avtale du har gjort med legen.

Annonse

Skrevet

HiAnonymous poster hash: 6d76c...d8f

Det spørs på hvilken avtale du har gjort med legen.

Har ingen avtale med legen, men jeg skal forhøre meg når jeg skal dit i dag:)

Hi

Skrevet

Hvor lang tid det tar å få svar avhenger av hvorfor undersøkelsen er gjort, og hastegraden som er satt på den. Avhenger også av hvor mye radiologene har å gjøre. Fastlegen får brev om resultatet, hvis det er noe som haster blir det for det meste tatt tak i per telefon.

Anonymous poster hash: 544c8...cf9
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg ber om kopi til meg når jeg er der. Tar det på unilab, og sist var jeg der på lørdag og hadde svaret i postkassa på tirsdag. Så kommer nok an på hvor du er.

Skrevet

Fikk svar etter 10 dager

Skrevet

Hvor lang tid det tar å få svar avhenger av hvorfor undersøkelsen er gjort, og hastegraden som er satt på den. Avhenger også av hvor mye radiologene har å gjøre. Fastlegen får brev om resultatet, hvis det er noe som haster blir det for det meste tatt tak i per telefon.

Jeg er i risikosonen for en hjernesvulst. Var til legen forrige mandag og fikk hastetime til mr forrige fredag. Er det ikke en svulst er det noe annet galt med hodet mitt, så vil finne ut av ting så raskt som mulig.

Hi

Skrevet

Jeg er i risikosonen for en hjernesvulst. Var til legen forrige mandag og fikk hastetime til mr forrige fredag. Er det ikke en svulst er det noe annet galt med hodet mitt, så vil finne ut av ting så raskt som mulig.

Hi

når man tar MR så er det radiograf som følger med når bildene tas for at det skal bli riktig snitt på bildene osv, de ville nok sett der og da at det var noe. De tar da kontakt med radiolog ganske så kjapt for å få vurdert bildene. Så hvis de finner noe alvorlig på bildene tar de kontakt ganske kjapt.

Lykke til

Anonymous poster hash: 183f0...568

Skrevet

Min mann tar jevnlig mr av gode grunna hjernesvulst kvar 3 måned... Går ca 1 uke fra mr til svar, får da som regel svar på telefon men legene liker egentlig ikkje og gi svar over telefon grunna at det kan være negative bilder.. men vi bur så langt unna at vi orker ikkje å reise får å få svar.. men viss legen prøver setter opp time til prøver osv med mr svar. Skal nå i mars ta mr men siden det er såpass alvorlig nå,får Vi svar dagen etter.. men det er ikkje vanlig og få svar så fort.. og det kan ta tid, fra dem oppdaget at det var noe i hode på min mann til dem fant ut hva det var gikk det 2 uker.. var mangen som måtte tyde bilde e opp og ned og ta nye mr undervegs. .

Anonymous poster hash: b30fa...539

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...