Gå til innhold

solosang i konfirmasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken sang passer til å synges solo, akapella i en konfirmasjon? Er snakk om under festen, ikke i kirken. Må ikke gå alt for dypt, er sopranstemme. Tips mottas med takk.

Anonymous poster hash: e5b46...f1d

Skrevet

Oh Lord! Snakk om OVERKILL!  :legrine:

Anonymous poster hash: 210ff...ea1
Skrevet

Hvem er konfirmanten, barnet ditt, tantebarnet? Og hvem skal synge, er det du? Dette er litt avgjørende ift sangvalg..

Ser ikke problemet med å synge for konfirmanten, dette er kanskje istedenfor en tale?

Anonymous poster hash: 8a226...c4c

Skrevet

Uff, så pinlig. Hadde noen sunget en sang til meg (og til og med a capella) da jeg sto konfirmant, hadde jeg fått varige mèn. 

Anonymous poster hash: 34d95...b01
Skrevet

Min far fikk en kompis av seg til å komme å synge en sang til meg i min konfirmasjon. Det var en av gavene som betydde mest for meg iallefall. Det var verken overkill, eller gav varige mèn. Det var faktisk veldig fint.

Sangen jeg fikk var "Skyfri Himmel" av Bjørn Eidsvåg, noe som passet godt for meg, og min familie.

Jeg har ingen sangforslag til deg HI, jeg tror nok du må finne den selv, for den må nesten passe din konfirmant, og deres historie.

Anonymous poster hash: a23f9...629
Skrevet

Hvem er konfirmanten, barnet ditt, tantebarnet? Og hvem skal synge, er det du? Dette er litt avgjørende ift sangvalg..

Ser ikke problemet med å synge for konfirmanten, dette er kanskje istedenfor en tale?Anonymous poster hash: 8a226...c4c

Er fadderbarn og jeg som har/ hadde plan om å synge.

Skrevet

Oh Lord! Snakk om OVERKILL!  :legrine:

Anonymous poster hash: 210ff...ea1

Godt jeg ikke skal synge for deg da. Siden du synes det er for mye. :Nikke:

Skrevet

Tenk deg grundig om før du gjør det.

Anonymous poster hash: 3b328...66d

Skrevet

Tenk deg grundig om før du gjør det.

Anonymous poster hash: 3b328...66d

Det har jeg så klart gjort. Og har snakket med moren til konfirmanten og vi vet begge at konfirmanten vil sette pris på dette. Men har ikke så mye peiling på akapella sanger som passer i konfirmasjon. De sangene jeg vanligvis synger kan være litt for "voldsomme" for en slik feiring. Men får Google litt.

Skrevet

Uff, så pinlig. Hadde noen sunget en sang til meg (og til og med a capella) da jeg sto konfirmant, hadde jeg fått varige mèn. 

Anonymous poster hash: 34d95...b01

Godt ingen sang for deg da, siden det ikke skulle mer til at du fikk varig mèn. Husk alle er ikke like, andre vil kanskje like å bli sunget for?

Skrevet

Vil du synge på norsk eller engelsk?

Skrevet

Lurer på hvorfor det er så pinlig med sang i diverse selskap. Hos oss er det helt vanlig. Vi har mange musikalske i familien som stiller med sang og jeg synes ofte det er flott og rørende og ikke pinlig i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 8ac2d...bba

Skrevet

Vil du synge på norsk eller engelsk?

Det er det samme om det er norsk eller engelsk. Sitter og googler litt, men har ikke funnet noe som passer perfekt.

Skrevet

Lurer på hvorfor det er så pinlig med sang i diverse selskap. Hos oss er det helt vanlig. Vi har mange musikalske i familien som stiller med sang og jeg synes ofte det er flott og rørende og ikke pinlig i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 8ac2d...bba

Takk. Jeg vet at konfirmanten vil sette pris på sang. Hun vil ikke bli flau eller få traumatisk ettertid. Dette er eneste barnet jeg er fadder på og vi har et veldig godt og trygt forhold. Så det blir både tale og sang til jenta.

Skrevet

Hva med å spørre konfirmanten eller foreldre/søsken?  

Som noen her påpeker så synes noen at synging er fryktelig pinlig.  

Jeg tenker at hvis du finner en sang som betyr noe for konfirmanten og du faktisk kan synge, så virker det veldig koselig.  

Jeg har vært i bryllup der en nær venninne av bruden sang, hun lever av musikken og sto brudeparet nær.  Det var absolutt flott for oss gjestene også.  

Anonymous poster hash: bd3c5...c4f
Skrevet

Noen få forslag:

Har du fyr - Ola Bremnes

Ingen som du - Ingebjørg Bratland

Kveldssalme - Henning Sommerro

Til Ungdommen - Nordahl Grieg

Hvis det er kirkelig konfirmasjon, så er det jo mye fine salmer, gjerne på folketoner, som egner seg godt til a capella.

Skrevet

Hva med å spørre konfirmanten eller foreldre/søsken?  

Som noen her påpeker så synes noen at synging er fryktelig pinlig.  

Jeg tenker at hvis du finner en sang som betyr noe for konfirmanten og du faktisk kan synge, så virker det veldig koselig.  

Jeg har vært i bryllup der en nær venninne av bruden sang, hun lever av musikken og sto brudeparet nær.  Det var absolutt flott for oss gjestene også.  

Anonymous poster hash: bd3c5...c4f

Moren til konfirmanten hadde ingen forslag. Og har ikke lyst til å spørre konfirmanten da det skal være overraskelse.

Ja, jeg kan synge, jeg synger mye og har sunget i flere forskjellige tilstelninger og regner med at når de spør meg igjen og igjen, så kan jeg faktisk synge. Sang også i mitt eget bryllup.

Skrevet

Noen få forslag:

Har du fyr - Ola Bremnes

Hvis det er kirkelig konfirmasjon, så er det jo mye fine salmer, gjerne på folketoner, som egner seg godt til a capella.

Takk for tips, skal sjekkes ut. Salmer har jeg ikke tenkt på, der er det jo mange fine.

Skrevet

Gu så flaut 😱

Anonymous poster hash: 9e69d...06d

Skrevet

Gu så flaut

Anonymous poster hash: 9e69d...06d

Ja vel, så er det flaut for deg. Men har du lest hva jeg har skrevet tidligere? At det er flaut for deg, betyr ikke at det er flaut for andre!

Jeg spurte om tips til sanger, ikke om det er flaut eller ikke. Nå har jeg snakket med moren til konfirmanten og hun var i alle fall glad for at jeg ville synge. Og hadde hun ikke ønsket dette, så hadde jeg fått grei beskjed, så jeg vet at det er et ja med å mene ja.

Skrevet

Hva het sangen Jan Teigen skrev til datteren sin? "Det vakreste som fins"?? Fint innhold :)

Hva er konfirmantens yndlingssang/-gruppe?

Anonymous poster hash: 05bd6...153

Skrevet

Noen få forslag:

Har du fyr - Ola Bremnes

Så fine forslag! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...