Gå til innhold

Jeg kan ikke skjønne at man drar på sykkelferie i feks danmark med små barn

Anbefalte innlegg

Det er jo bra at man har forskjellig smak og at alle ikke liker det samme. Men å dra med seg (som noen jeg kjenner) to små barn, i år 3 og 5, på sykkelferie i danmark. Jeg kan gå med på at det er moro å ha med seg syklene på bilen og bruke sykkelen når man kommer fram til et feriehus/campingplass, men å sykle flere titalls mil hver dag, i regn og vind med to slitne barn. Det klarer jeg ikke å se gleden i altså...

Anonymous poster hash: 35a75...890

Fortsetter under...

Det er et av sommerferieønskene mine, håper å dra neste år når ungene er 3 og 5 år eller året etter. 

Vil jo legge opp etter barna, mener det går fint.

Anonymous poster hash: 7898d...c40

Vi var på sånn ferie når jeg var liten, det var kjempegøy! For det første, så er det jo ikke sikkert at det er regn og vind hele tiden og for det andre så syklet vi ikke maaaaange mil hver dag. Vi tok det som det passet seg - stoppet når det passet osv. Det var kjempekoselig. Vi bodde i telt, som jeg elsket men som jeg tror mamma gjorde bare for min skyld... hehe

Er det ikke heller fint at folk gjør forskjellige ting? Charterferie med bamseklubb synes jeg høres helt grusomt ut for eksempel men skjønner at andre liker det. 

Anonymous poster hash: 4b438...109

Har de sagt at de skal sykle flere titalls mil hver dag? Hvordan vet du at det blir regn og vind? Du høres veldig negativ ut. Synes det høres helt fantastisk ut med sykkelferie i Danmark, og ungene mine ville elsket det. 

Anonymous poster hash: 2bc63...5f4

Annonse

Jeg syns det høres fantastisk ut,hvertfall med litt eldre barn. Mine fra åtte år hadde nok likt det. Det er jo en veldig sakte ferie der man har god tid til hverandre og små hverdagshendelser ser jeg for meg. Men hvordan skal det gjøres i praksis? Skal eldste barnet sykle selv?

Jeg skjønner ikke at man vil utsette barna for all inclusive og charter. Vi har imidlertid aldri syklet flere titalls mil på en dag. Vi koser oss.

Anonymous poster hash: 1171b...c7e

Jeg skjønner ikke de som konsekvent drar på "parker" når det er ferie: Legoland, Dysneyland, Lalandia... 6-åringen vet ikke en gang at det finnes noe som heter Disneyland Paris, og han har vært i Paris 5 ganger allerede. ;)

Vi er ikke imot å gå på slike steder, men det ville aldri falt oss inn å strukturere hele ferien rundt den typen opplevelser, og i hvert fall ikke hvert år. Vi vurderte å dra til Orlando i år, men fant ut at flybillettene var kjempedyre i perioden vi skulle reise og valgte heller å dra til Japan. Så fæle er vi med avkommet.

Sykkelferie skal vi sikkert ta en sommer, nå er han blitt for stor til å sitte på med oss og er fremdeles for liten til å sykle selv en hel dag. Men i sommer skal vi på fottur i Alpene.

Bra folk er forskjellig.

Anonymous poster hash: 37dba...256

Ja til Disneyland og Legoland😃 sykkelferie med småunger? Aldri! Din 6 årige sønn går ifølge meg glipp av noe magisk i Disneyland Paris.

Anonymous poster hash: 6971e...b9b

Jeg tenker du er veldig ung og mangler erfaring. At du trenger å bli voksen slik at du kan akseptere at mennesker er forskjellige. Og at det som virker slitsomt for deg er noe andre liker.

Tenker at du nok er litt lat og dermed også litt småfeit. Måten du uttrykker deg i denne tråden gjør at jeg tenker du er en tjukkas som klager over at det er urettferdig at DU er feit.

Anonymous poster hash: a9ca4...539

Annonse

Ja til Disneyland og Legoland😃 sykkelferie med småunger? Aldri! Din 6 årige sønn går ifølge meg glipp av noe magisk i Disneyland Paris.

Anonymous poster hash: 6971e...b9b

Min venninne var i Disneyland Paris med en på 7 og en på 5, alle hatet det. Timelange køer, slitt og oppskrytt. Bra vi er forskjellige ;-)

Anonymous poster hash: a7f40...78e

Sykkelferie er så deilig! Vi var på sykkelferie i inn- og utland da vi var små og det var så gøy! Vi sov i telt eller hytter og koste oss masse.

Var ikke noe mindre glede i det enn Legoland, Disneyland eller charter.

Jeg tenker du er veldig ung og mangler erfaring. At du trenger å bli voksen slik at du kan akseptere at mennesker er forskjellige. Og at det som virker slitsomt for deg er noe andre liker.

Tenker at du nok er litt lat og dermed også litt småfeit. Måten du uttrykker deg i denne tråden gjør at jeg tenker du er en tjukkas som klager over at det er urettferdig at DU er feit.

Anonymous poster hash: a9ca4...539

Er du mentalt forstyrret? Kan ikke overvektige like sykkelferier? Jeg er en av de som svarte tidligere i tråden at jeg gjerne hadde tatt en slik ferie selv, og at ungene mine ville elsket det. Men siden jeg har en bmi på 30, er det utelukket? Man trenger ikke være kjip selv om man er feit!

Anonymous poster hash: 2bc63...5f4

" men å sykle flere titalls mil hver dag, i regn og vind med to slitne barn. Det klarer jeg ikke å se gleden i altså... "

Flere titalls mil?

Regn og vind?

Slitne barn?

Slitne barn? Skal de sykle selv? Hvorfor tror du at barna blir slitne?

Anonymous poster hash: cb074...52e

Folk er ulike:)

I år blir det Tyrkia badeferie og Kristiansand dyrepark med vennepar.

I fjor var det Katamandu, ungen elsket det selvom det var mye tur ferie!

Bilferie har vi vært på også. Neste år bøir det cruise tror jeg.

Hun har også vært på utallige storbyferier og kost seg masse på alle våre turer:)

Alt fra fottur i Katamandu og luksus i Monaco:) alt går med rett sinn:)

Tenk for en fantastisk ferie hvor ungene er sammen med foreldrene sine hele dagen. Ikke noe med å bli parkert i en barneklubb eller foran en tv mens foreldrene sløver. Det er jo slike dager hvor de virkelig er sammen med foreldrene små barn elsker! Man trenger ikke sykle hver dag heller om man ikke har lyst. Har man slått teltet opp et sted eller tatt inn på et vandrehjem eller en campinghytte er det i dk en veldig god sjangse for at det er en badestrand i nærheten eller en buss inn til byen eller en fin sti å gå på i skogen. Jeg skulle gjerne gjort noe slikt med barna mine. :)

Vi planla sånn ferie, og skulle dra da minste var 3 år. Minste hadde vi sykkelvogn til, og største skulle sykle selv. Her var største 6,5 år da. Og hadde syklet alene noen år allerede. Dette var en tur hvor vi skulle ta det helt med ro. Var jo og mulighet for 6 åringen og sitte i sykkelvogna. Her ble det ikke noe av, da vi gikk fra hverandre. Tror den turen hadde blitt super.

Men jeg dro alene med barna på interrail, da minste var 6 år. Gikk strålende det og.

Anonymous poster hash: 9f473...145

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...