Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #1 Skrevet 11. mars 2015 Skal ha barndåp om 3 uker, og det blir nærmere 70 gjester.. (Ja, vi har invitert hele vår familie med tanter, onkler og søskenbarn i tillegg). Sitter her å prøver å organisere kakebaking, og lurer rett og slett på hvor mange kaker det vil være behov for. Er omtrent bare gjester fra 10 år og oppover, så regner med det vil gå en del kaker... Huff, har tatt oss vann over hodet- men føler vi må invitere alle, siden tre av mine søskenbarn har invitert oss i dåp😭 skal sies at de da hadde litt mindre familie, så nå skjønner jeg at de hadde muligheten til det. Var forsåvidt også forventet at hele slekta skulle bli bedd HJELP!!!!😩 Anonymous poster hash: 5eb94...11a
Himmel og hav Skrevet 11. mars 2015 #2 Skrevet 11. mars 2015 Da tror jeg at jeg ville hatt ihvertfall 15 normalstore kaker, kanskje flere eller større av de mest populære. Det blir helt sikkert for mye, men da er det litt å velge i for sistemann som forsyner seg også.
DramaMama Skrevet 11. mars 2015 #3 Skrevet 11. mars 2015 Jeg har pleid å ha 8-10 kaker i selskap med 30-40 personer, så til 70 ville jeg minimum hatt 15 kaker. Det blir alltid rester, men jeg vil presentere et bugnende kakebord, og jeg vil at den siste som forsyner seg også skal ha litt å velge i. Når jeg tenker meg om ville jeg kanskje hatt 20 kaker, eller dobbelt av de mest populære, nettopp pga dette.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #4 Skrevet 11. mars 2015 Be flere om å ta med kake. De fleste liker å hjelpe. Kjør på med langpannekaker selv, is/iskaker (lett å trylle frem flere bokser/kaker etterhvert) og gjærbakst (metter godt) som du baker før og legger i fryseren. Vanskelig å si hvor mange kaker. Spørs på tykkelse og størrelse. Anonymous poster hash: 5c688...6c2
stratosku Skrevet 11. mars 2015 #5 Skrevet 11. mars 2015 Vi hadde 13 festkaker (runde), 4 ulike paier, 5 skuffkaker, kringle, kanelsnurrer og skoleboller. Hadde ikke mye til overs, og kunne godt hatt ett par kaker til minst. Flere kaker ble oppspist, men skal sies at vi har en kakeglad familie Vi var rundt 75 stk.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #6 Skrevet 11. mars 2015 Minst ti hvis det er middag i forkant (dvs syv personer per kake). Er det ikke middag, ville jeg hatt 15-20. Anonymous poster hash: b6f58...6cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå