GĂ„ til innhold

Hurra for tredje trimester :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann jenter :)

NĂ„ er vi i full fart inn i svangerskapets siste trimester. Jeg er i uke 28+1 i dag. Leste at tredje trimester begynner i uke 28. Herlig Ă„ vite at man er i siste etappe av svangerskapet :)

I gÄr var vi pÄ 3d ultralyd pÄ Oslo jordmor og ultralydklinikk pÄ Majorstua og fikk sÄ fine bilder. Var sÄ gÞy Ä se mageboeren i 3d.

Har dere vÊrt pÄ 3d ultralyd?

Ha en fortsatt god vÄrdag, jenter :)

Skrevet

Jeg er i uke 27, sÄ det er en uke igjen til tredje trimester da.

Vi skal pÄ 3d ultralyd neste torsdag, det blir spennende :)

Herlig at vÄren kommer. HÄper siste trimester gÄr bedre enn de to fÞrste (sliter med kvalme og er sykemeldt). Det blir iallfall lettere Ä komme seg ut og fÄ luft :)

Skrevet

Ja, hurra! 😄👏 mĂ„ vente til sĂžndag, da er j i tredje!

Skal pĂ„ kontroll pĂ„ ahus pĂ„ fredag, d blir spennende! Forrige svangerskap fikk j alvorlig svangerskapsklĂže, og fĂždsel mĂ„tte settes igang i uke 34. KlĂžen startet som verst rundt uke 30 og utover..sĂ„ veldig greit Ă„ vite at de vil fĂžlge meg opp. HĂ„per j fĂ„r en UL ogsĂ„! 😉

Skrevet

Er 28+0 i dag:) 

Det deilige vĂ„rvĂŠret i dag gir hĂ„p om en fin tid fremover til tross sykemelding pga en del plager. Tiden har stĂ„tt nesten stille i det siste, da jeg har fĂžlt meg fenglset i egen kropp./ Å kunne tilbringe noen timer pĂ„ terrassen i dag, gav en dkikkelig vitamininnsprĂžytiing.) Spennende tider fremover! Lykke til alle sammen:)

Skrevet

Er 28 uker til mandag! Woohoo!

Deilig Ä ha kommet seg sÄpass langt i svangerskapet. Jeg begynner Ä se enden allerede. 

Svigermor kommer langveisfra og skal bli her en hel uke og jeg lurer veldig pÄ om jeg skal ta 3d ultralyd. Hun har jo aldri sett dette fÞr (jeg vet ikke om de hadde ultralyd engang da hun gikk gravid hehe).

Men siden jeg allerede er inne pÄ ultralyd hver 4.uke sÄ lurer jeg pÄ hvor "trygt" det er for babyen.. Det blir jo endel ultralyder og det kan vel ikke vÊre sÄ veldig bra i lengden. 

Jeg tok 3d. med fÞrstemann og datteren min syns jo at det er kjempemorsomt Ä se pÄ bildene fra da hun lÄ i magen min.. Jeg er enda i tenkeboksen, men heller mot Ä ta 3d.. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Godt igang med tredje trimester. Jeg er i grunn i ganske god form. Bekkenet har jeg jo et forhold til kan du si,men er ellers ganske sÄ frisk etter at influensaen slapp taket. Regnet med en vanlig forkjÞlelse, men var altsÄ ikke det og har vÊrt skikkelig dÄrlig.

Sluttet og amme for ca 1,5 mÄneder siden og nÄ er puppene intakte igjen SÞskenvogn er kjÞpt og sprinkelsengen stÄr der. SÄ er klar som bare det jeg. Skal nyte de siste ukene til det fulle.

Har pÄ programmet Ä finne brudepikekjoler til jentene mine og en kledelig kjole til meg og magen for vi skal i bryllup 2 uker fÞr termin.

• 2 uker senere...
Skrevet

Er nÄ snart ferdig med uke 30... Tida flyr, men gÄr samtidig sÄ tregt..... Gleder meg sÄnn til Ä fÄ han ut nÄ at jeg skulle Þnske jeg bare kunne skrudd tida 10 uker frem.

Har forĂžvrig ikke handlet noe enda, men det er ikke noe stress. Vet hva vi skal ha.

• 2 uker senere...
Skrevet

GĂ„tt inn i uke 33, bahhh er sĂ„ lei!! FĂŠlt Ă„ si d, men nesten sĂ„ j Ăžnsker hun fĂžlger sin storebrors fotspor..og kommer noen uker tidligere! Kan ikke gjĂžre noe som helst uten at kynnerne melder seg, og tungpust som fy! 😣

Skrevet

Er nĂ„ i uke 33+0 og endelig fĂžler jeg pĂ„ kroppen at det ikke er lenge igjen:) har hatt endel nedpress,kynnere og stikkinger der nede og hĂ„per at jeg virkelig slipper Ă„ gĂ„ over tiden. Storebror kom i uke 38, sĂ„ hvis det samme skjer nĂ„ er der bare 5 uker til hun er her 😊. SĂ„ nĂ„ har jeg liksom ikke sĂ„ god tid lenger fĂžler jeg. Er sĂ„ mye jeg skulle gjort og mĂ„ rekke. Men gleder meg sĂ„ inderlig til lillesĂžster er her sammen med oss, gleder meg virkelig til Ă„ fĂ„ henne ut :)

Skrevet

Ja nÄ har jeg under 6 uker igjen og regner med at det gÄr fort nÄ pÄ vÄren :)

Har ingen forventninger om at jeg fÞder fÞr termin.  Er innstilt pÄ det. 

Iom at fÞrste kom 4 uker fÞr termin og neste 2 uker over sÄ har jeg kjent pÄ den evigheten det tok fÞr hun kom. 

Siste kom 2 dager over termin.

Jeg er sÄÄ spent pÄ hvordan og nÄr fÞdselen starter :) det er sÄ spennende! 

Skrevet

Ja! Hurra for tredje trimester! 👏 kjenner jeg er veldig klar for Ă„ bli ferdig! PĂ„ sĂžndag er jeg 34 uker! HĂ„per virkelig jeg slipper Ă„ gĂ„ over!

Denne uka har jeg fÞlt meg helt utafor! Svimmel, utrolig sliten, smÄkvalm, smÄvondt i hodet og tungpust uten Ä gjÞre stort! Jeg er vant til Ä trene sÄ og si hver dag..plutselig er det tiltak! Mye og litt vonde kynnere! FÞler meg Hoven og oppblÄst i ansiktet!

Flere som har det liknende?

Skrevet

Ja, jeg kjenner jeg trenger mye mer hvile nÄ, vil ha nr.2. Har fÄtt litt vann i kroppen, alt er et evig tiltak og mÄ hvile masse igjennom dagen. Er vel bare sÄnn det er nÄ pÄ slutten. Kan huske det fra sist gang ogsÄ.

Teller ned dagene nÄ,39 dager til termin her. Tenker mer pÄ fÞdselen nÄ, lurer pÄ hvordan og nÄr den starter og hvordan opplevelsen blir denne gang :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Veldig nÊre nÄ syns jeg 38 fullgÄtte uker . Tenker mye pÄ fÞdsel nÄ selv om det kan vÊre over 4 uker igjen . FÄtt mye vann i kroppen, hevelser i bena sÄ har fÄtt beskjed om Ä roe ned ... Ikke enkelt akkurat.

Skrevet

Ja nĂ„ kan alt skje! Mye vann i kroppen her ogsĂ„..men j holder d gĂ„ende, trening nesten hver dag 😉 ikke fĂ„tt noen beskjed om Ă„ roe ned sĂ„.

VÊrt pÄ sykehuset idag, babyen har fortsatt seteleie, sÄ d ble innvilget keisersnitt med 1.juni som dato! Hjelp, d er liksom ikke sÄ lenge til..samtidig som d fÞles som en evighet! Blir spennende Ä se om hu holder seg i redet sitt til da..

Skrevet

Holder det sÄ absolutt gÄende. Hadde jeg ikke vÊrt i perm hadde legen sykemeldt meg. Mest for Ä fÄ bena opp i ny og ned tror jeg. Trene er vel egentlig bare bra og ikke akkurat noe som tar hele dagen.

For min del er det ut over Ä gÄ tur nok trening i lÞfte og gÄing i det daglige nÄ i svangerskapet. Har vÊrt mye i bevegelse og skal ikke vÊre sÄÄ mye pÄ bena uten pauser som jeg er.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...