Gå til innhold

Hva er normalt i barnebursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

3-åringen har blitt invitert i sin første barnebursdag, og jeg aner ikke hva det går ut på.

-Bursdagen varer i 3 timer, er det vanlig at foreldrene er der under feiringen? det er en 4-åring som feires (og datteren min er også snart 4 år)

-hvor mye er vanlig å bruke cirka i gave?

-er det vanlig at det serveres mat, eller bare kake?

Anonymous poster hash: c0373...fd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og en til ting; hvis foreldrene er med under feiringen, pynter man seg?!

Anonymous poster hash: c0373...fd8

Gjest 5 andre
Skrevet

Datteren din avgjør om du blir. kommer an på om hun er trygg nok til å bli forlatt der. Du trenger ikke pynte deg. 50-100 kr er vanlig her jeg bor. 3 timer er lenge å ha en bursdag for så sma. Her er det vanlig med 2 timer, også på barneskolen. Mat (pølse/pizza) og kake er vanlig. evt. is.

Skrevet

Jeg har fire barn i alderen 6-13 år, og jeg har faktisk aldri opplevd at foreldre er med i bursdager, det er kun noe jeg har lest om her inne. Det har hendt at noen foreldre er blitt stående i gangen eller stuen i noen minutter til poden eller frøkenen slipper taket, men så har de kunnet gå.

3 timer var da fryktelig lenge ... Det normale er 1,5-2 timer for 4-åringer, men så lenge de som har besøket orker er det jo flott :)

Vi gir gaver for ca 100 kr eller en hundrelapp, men jeg ser at alt mellom 100 og 200 kr er vanlig (etter ca 8-9-års alder gir nesten alle penger, så da er det lett å se hvor mye de ulike gir).

Anonymous poster hash: a4722...590
Gjest Julia1984
Skrevet

Her er det helt normalt at foreldre er med i 3 og 4 års dager. Hvertfall 3 årsdager. Kommer jo helt an på hvor trygg barnet er.

Skrevet

Her pleier noen ganger foreldrene å bli, mens noen reiser, kommer an på ungen din. :) Her har jeg måtte bli med i hele selskapet, og blitt "kastet" ut av ungen min i ett annet. :)

Trenger ikke pynte deg, men pene normale hverdagsklær er jo fint.. Ikke joggebukse..

Her bruker vi rundt 50-70kr. Ett tips er å handle på salg, og heller lag deg opp en liten samling med gaver. Det er alltid ett salg i en eller annen butikk og man kan ende opp med å få masse gøye ting for "bare" 50kr. :)

Vanlig med mat og kake.

Anonymous poster hash: 442a1...569
Skrevet

i guttens aldersgruppe på avd ber de samme alder i samme kjønn. gave for ca 100. her har alltid foreldrene blitt med (4 åringer), det samme i kusinens bursdager som er i aldersgruppen over. Foreldrene tar på en vanlig bukse og en vanlig-litt pen genser. Barna pynter seg mer, men varierer veldig, tror det er flere som ikke har vært med på bursdager før, så det er nok mange som ikke veit helt hvordan det er.

Anonymous poster hash: ca3ba...015
Skrevet

Her er det vanlig at foreldrene er til stede i 3- og 4-årsdager. (Har en 3-åring så har ikke vært i bursdag til noen som har blitt eldre enn 4.) Noen foreldre pynter seg litt, noen gjør det ikke, men ingen stiller i joggebukse heller. ;) Noen få pynter ikke barna heller.

Her er det vanlig med mat først og kake etterpå, men jeg har forstått at dette er forskjellig i forskjellige deler av landet. I de selskapene jeg har vært i har det da blitt servert til både barn og voksne, men kun barna får plass ved spisebordet. De voksne setter seg gjerne i sofaen og skravler etterpå mens barna leker.

Jeg har observert gaver for alt fra 50 til 150 kroner. Ca 70-100 ser ut til å være mest vanlig her.

Anonymous poster hash: 88bdf...ccf
Skrevet

Her er det også helt vanlig at foreldre er med i 4-årsdager. Noen er med noen er det ikke. Kommet ann på barnet. Men, tre timer syns jeg var lenge. Vi har ikke mer enn to timer for tredje klassingene.

Skrevet

Veldig vanlig at foreldrene er med på fester her. I den alderen. Gave fra femti til hundre kr;)

Skrevet

Veldig vanlig at foreldrene er med på fester her. I den alderen. Gave fra femti til hundre kr;)

Skrevet

Her er det vanlig at foreldrene er med frem til de blir 5 år i alle fall:) Gave til ca en hundrelapp og foreldrene har vanlige klær (ikke joggebukse da;)).

Anonymous poster hash: d1d94...397

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...