Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har forhørt seg med legene om det med å innta alkohol under sprøytene?
Ødelegger det kvaliteten på eggene?

Hvor mye ville dere sagt at var forsvarlig å innta 3 dager før egguttak?

Tar i mot alle meninger, men er i en litt "kjip" situasjon her... 

Takk

Anonymous poster hash: 34680...294
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144203827-alkohol-under-spr%C3%B8ytene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De anbefale det ikke jeg spurte en gang og de ville nesten kjefte på meg så det var ikke anbefaling. Egentlig skal vi vel holde oss en god stund før vi begynner for å få optimale forhold;-) jeg har holdt meg men hatt et glass og to mellom periodene for å slappe av litt;-) du må nesten føle litt på det selv men jeg ville anbefalt å holde deg når du begynner på sprøyter. LYKKE til;-)

Alkohol reduserer sjansen for å bli gravid, så personlig ville jeg styrt helt unna når du skal til med egguttak. Hvis du må, drikk kun ett eller to glass, med noe som har lavt alkoholinnhold.

Når man ikke kan bli gravid på naturlig måte likevel kan man jo lure på om det spiller noen rolle hvis man tar seg noen glass. Men jeg tenker at når det er vanskelig å bli gravid likevel, vil jeg ikke redusere sjansen med ytterligere 1% (ikke at jeg vet hvor stor virkning alkohol har da men...)

Mellom fryseforsøk tok jeg med imidlertid et glass her og der. For man må jo slappe av også, og når man har brukt 2-3 år på å bli gravid synes jeg ikke man trenger å være 100% avholds hele den perioden. Fra innsetting til g-test drakk jeg aldri, og fikk beskjed om å oppføre meg som om jeg var gravid.

Endret av Pobie

Jeg har holdt meg totalavholden. Det som også kan være greit å tenke på, er hvordan mannen også forholde seg til bl.a alkohol. Sedcellene bruker 72 dager på å produseres.

Nå vet ikke jeg hva din kinkige situasjon er, men det finnes mye i alkoholfritt, hvis du står for drikkevarer selv. Evt om du kan komme på noen unnskyldninger...

Annonse

Har ikke fått livsstilsråd på klinikken, men på CFC sine sider står det at det er sprikende erfaringer. Noen studier viser at fertiliteten er bevart ved inntil 5 enheter i uken, mens andre studier har vist negativ effekt av mindre mengder. Er det viktig å se ut som du drikker, ville jeg nok regnet det som trygt å nippe til glasset. 1/2 - 1 glass tror jeg ikke vil ha avgjørende betydning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...