Gå til innhold

spm fra en "ny" husmor. Ang kjøttboller.......i fløtesaus.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mor har lært meg å lage kjøttkaker. De steikes på hver side, og så småkoker de med sausen i en evighet for at de sjal bli gjennom-kokt. For når de er ferdigvstekt er de jo rå inni.

I dag tengte jeg lage kjøttboller. Har en fin oppskrift, men eet står ikje så mye om dette med steking osv.

Skal jeg bruke svak varme og gjennomsteke de på panna, eller skal de bare stekes og såå kokes i sausen til de er gjennomkokt??

Når jeg ser på en t reklame om kjøttboller serveres sausen ved siden av. Og det er slik barna liker det. De er ikke så glad i saus.

Hva gjør dere?

Anonymous poster hash: d8a47...fc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Steker på svak varme i hundre år for å gjennomsteke dem

Anonymous poster hash: cf228...29c
Skrevet

Jeg pleier å steke kjøttbollene til de får fin skorpe, og så steker jeg dem i stekeovnen på 200 grader i mellom fem og ti minutter, avhengig av størrelsen. 

Anonymous poster hash: 39a93...0a7
Skrevet

Jeg steker de i panne for så å sette de i ovnen .

Lager ikke alltid kjøttkaker i saus, og da må de jo gjennomstekes.

Skal lage 3-4 kg kjøttkaker til koldtbord i helga, har ikke tid til å gjennomstekes de i panne, hvertfall ;)

Skrevet

Jeg lager kjøttkaker i ovnen, 200 grader i 30 minutter.

Skrevet

Mor har lært meg å lage kjøttkaker. De steikes på hver side, og så småkoker de med sausen i en evighet for at de sjal bli gjennom-kokt. For når de er ferdigvstekt er de jo rå inni.

I dag tengte jeg lage kjøttboller. Har en fin oppskrift, men eet står ikje så mye om dette med steking osv.

Skal jeg bruke svak varme og gjennomsteke de på panna, eller skal de bare stekes og såå kokes i sausen til de er gjennomkokt??

Når jeg ser på en t reklame om kjøttboller serveres sausen ved siden av. Og det er slik barna liker det. De er ikke så glad i saus.

Hva gjør dere?

Anonymous poster hash: d8a47...fc9

Jeg elsker blant annet REMA1000 appen for den er helt awesome hvis du vil teste ut nye oppskrifter!

Når det kommer til kjøttboller så freser jeg dem gyldne først og så steker jeg dem på litt under medium varme i en god del minutter og så har dem i sausen eller slenger dem ved siden av stæsjet på tallerken :)

Kjøttboller blir mye lettere gjennomstekt :)

Skrevet

Noen som har gode oppskrifter på kjøttkaker da?

Anonymous poster hash: cd80a...c21

Skrevet

Takk for gode oppskrifter og tips. Mannen elsket dem, 9 åringen spyttet den ut.....æææææsj, det er løøøøøøk i.......

Anonymous poster hash: 41e2d...1eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...