Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 10. mars 2015 #76 Skrevet 10. mars 2015 Føler meg utrolig heldig som har en av hver og tenker at de som kun har jenter eller kun har gutter må da "mangle" noe. Ikke sikkert jeg hadde tenkt på den måten hvis jeg selv hadde hatt barn med samme kjønn, men tenker slik nå. Husker jeg ønsket meg veldig ei jente da vi ventet nr to og hadde en gutt fra før. Tenkte hele tiden at det ville mangle noe dersom vi ikke også fikk en jente i familien. Tenker også at de som har to av samme kjønn og får nr tre, at de nok ofte får en til fordi de ønsker seg det motsatte kjønn. Noen med barn av samme kjønn som faktisk våger å innrømme at de tenker sånn? Det er jo ikke snakk om å skulle ønske bort en av de tre guttene man har fått for en jente, men om dere tenkte sånn da dere ventet nr to, tre, fire osv? Folk kan si hva de vil, men det ER forskjell på å være ren gutte- eller jentemamma og det å ha (minst) en av hver. Det merkes veldig godt nå når ungene begynner å bli større ( er 10 og 8 år) og gutten er veldig gutte-gutt mens jenta er veldig jente-jente. Går på interesser, måten å forholde seg til ting på, klær osv. Glad jeg får oppleve begge deler i hvertfall. Anonymous poster hash: e168d...67a Jeg venter gutt nr 2. Selv om jeg ikke hadde blitt lei meg for en jente, så føler jeg ikke at det mangler noe når jeg nå får enda en gutt. Kommer heller ikke til å ønske en nr 3 bare for å få jente. Det er ikke synd på meg, jeg er bare utrolig glad for at jeg er så heldig at jeg kan få barn og at de er friske.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #77 Skrevet 10. mars 2015 Jeg klarer å skjønne hvor du vil hen, og selv om jeg godt kunne fått jente neste gang er det ikke synd på meg om 3. mann blir gutt altså. Forventer egentlig å få gutt neste gang også og tror det har mye med forventninger å gjøre om man blir "skuffet". Hadde vært koselig med en jente også, men det er ikke synd på meg. Har to gutter som begge skjeler og må bruke briller. Syns vi er heldige jeg om vi slipper fra livet kun med det. Det er synd på de med uhelbredelige sykdommer og de som ikke kan få barn. De føler jeg virkelig med Anonymous poster hash: a01de...207
Birdie Birdie Nam Nam Skrevet 10. mars 2015 #78 Skrevet 10. mars 2015 Jeg er HELT enig med HI. Veldig trist å bare ha gutter eller jenter. Jeg har en av hver, og føler meg mer heldig. Det merkes av andre også. Å så heldig du er som har en av hver, hører jeg ofte. Ja, jeg er heldig. Men når det er sagt. Er jo ikke noe vi kan bestemme. Får man 3 gutter, så får man det. Anonymous poster hash: 38b6a...aed Veldig trist, faktisk...?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #79 Skrevet 10. mars 2015 Jeg fikk en gutt først og så for meg at jeg kom til å bli guttemamma å kun få gutter. Da jeg ventet nr 2 å det viste seg å være jente så slet jeg med å venne meg til tanken. Jeg kalte babyen for han hele tiden å var redd jeg ikke kom til å klare å knytte meg til jenta. Nå er jeg selvfølgelig glad for at jeg har fått jenta mi å ville ikke vært uten henne, men ikke alle tenker at de må ha en av hvert kjønn! Anonymous poster hash: 0c14e...e44
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #80 Skrevet 10. mars 2015 Jeg syns synd på familier i Afrika hvor det er helt vanlig å miste ikke bare ett men kanskje flere barn. Eller risikerer å dø i fødselen og hvor de gjenlevende barna må klare seg selv. Anonymous poster hash: d3311...fd3
1engelOg2små Skrevet 10. mars 2015 #81 Skrevet 10. mars 2015 Du trenger ikke å synes synd i meg.. Jeg er super stolt guttemamma👍😃 Vi følte vi manglet noe da lillesøster døde....vi manglet et barn. Så kom lillebror til oss, aldri kunne vi været stoltere og mer takknemlig enn å ha fått to friske barn❤️
Birdie Birdie Nam Nam Skrevet 10. mars 2015 #82 Skrevet 10. mars 2015 Jeg vet det, fordi jeg selv har vokst opp med 3 søstre. Har alltid ønsket meg en bror. Jeg merker det også på andres reaksjoner. Vi som har ulike kjønn, er veldig privilegerte. Anonymous poster hash: 38b6a...aed Mener du her at foreldre til barn med samme kjønn ikke er veldig privilegert?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #83 Skrevet 10. mars 2015 Jeg føler meg også veldig heldig som har tre gutter! Da nr 3 kom kjente jeg virkelig på at familien var komplett og jeg føler ikke jeg mangler noe som helst. Tvert i mot, nok av utfordringer med tre veldig ulike personligheter i hus. Anonymous poster hash: 0ace4...882
Mari_83 Skrevet 10. mars 2015 #84 Skrevet 10. mars 2015 Jeg har to flotte jenter og nr tre i magen. For tidlig til å vite kjønn enda, ønsker meg gutt denne gangen men en jente til er selvsagt like velkommen. Det er ikke synd på de som ikke har barn av begge kjønn, man er heldig som har barn uansett kjønn. Etter en ma i fjor er jeg bare overlykkelig om spiren klorer seg fast 💜
attpåklattnr2 Skrevet 10. mars 2015 #85 Skrevet 10. mars 2015 jeg har 3 jenter.Nå prøver jeg på nr 4.Og jeg hadde synes det var stas med en liten gutt,men blir ikke lei meg om det er jente.Jeg tror de fleste innerst inne har ett ønske om kjønn,men på slike forum som dette skal man helst ikke si det høyt.Det som er riktig å si høyt er å si at kjønn ikke spiller noen rolle
PersilleBlomst Skrevet 10. mars 2015 #86 Skrevet 10. mars 2015 Jeg har to flotte jenter og nr tre i magen. For tidlig til å vite kjønn enda, ønsker meg gutt denne gangen men en jente til er selvsagt like velkommen. Det er ikke synd på de som ikke har barn av begge kjønn, man er heldig som har barn uansett kjønn. Etter en ma i fjor er jeg bare overlykkelig om spiren klorer seg fast Alt går nok fint! Hadde en MA i fjor sommer selv på ferie i Spania. Alt er velkomment, alle barn er best! Sånn er det jo!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #87 Skrevet 10. mars 2015 Jeg synes faktisk det er helt greit å mene det du mener. Og jeg skjønner deg godt. Selv når jeg ser andre familier med tre gutter feks, som sier de ikke skal ha flere, så tenker jeg litt som deg. Synes liksom det er "synd" på deres vegne. Men aner ikke hvor de tankene kommer fra. For selv bryr jeg meg ikke i det hele tatt! Jeg har ei jente, og kunne fint hatt to jenter til. Det ville vært helt herlig:) Kanskje det utenfra virker "kjipt for dem" mens egentlig er det jo ikke det i det hele tatt. Anonymous poster hash: 5f8c9...781 Syns du syns på meg som har tre gutter?? Jeg syns jeg er verdens heldigste, som har fått de skjønneste, kuleste, beste guttene man kan ønske seg! Ville heller tro at folk var misunnelige på den flotte gjengen min😄 Anonymous poster hash: 0ace4...882
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #88 Skrevet 10. mars 2015 Følte aldri jeg manglet noe etter jeg fikk de to eldste jentene mine. Fikk ikke barn fordi jeg ønsket meg et spesielt kjønn. Nå har jeg 4 jenter og en gutt. Hadde vert like fornøyd med 5 jenter eller 5 gutter. Skjønner ikke hva som er så spesielt eller flott å ha begge kjønn. Joda, er flott å fått en gutt også, men synes ikke det er trist for de som ikke får begge kjønn. Anonymous poster hash: f3509...dd6
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #89 Skrevet 10. mars 2015 Tull!!!!! Har selv to fantastiske gutter. Føler ikke jeg mangler en jente! Har lyst på 3 barn, og en tredje gutt er hjertelig velkommen! Er som flere her skriver. Man ønsker seg BARN og ikke bestemte kjønn. Mangler ingenting i livet mitt. Guttene mine er alt for meg. Og eg ville ikke hatt det annerledes på en flekk! Er så utrolig takknemlig for det jeg har 💙💙 Veldig provoserende av HI. Men det er vel bare oppspinn vel.... Anonymous poster hash: a768c...18e Tull. Selvsagt MÅ du si dette siden du har to gutter. Anonymous poster hash: 216eb...831
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #90 Skrevet 10. mars 2015 Får et sært innlegg. Er ganske sikker på at de fleste (heldigvis) ikke føler de mangler noe. Jeg har barn av begge kjønn, men jeg elsker de som individer, ikke pga hvilket kromosom de har, og det er slettes ikke alle som vokser til å bli en typisk gutt e - gutt eller jente-jente. Anonymous poster hash: 4e01a...def
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #91 Skrevet 10. mars 2015 Her var det mange ømme tær.. Jeg forstår noe av det Hi mener, men jeg kan ikke dra det så langt at jeg synes synd på de med bare ett kjønn. Selv hadde jeg følt at jeg manglet noe om jeg ikke hadde fått ei jente. Anonymous poster hash: 1dd87...68a
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #92 Skrevet 10. mars 2015 Fullstendig uaktuelt for meg å få to jenter. Jeg skal ha minst en gutt. Dersom det ikke lykkes drar vi til USA og får satt inn guttezygoter. Anonymous poster hash: 2fa48...d1d
Iiiiik Skrevet 10. mars 2015 #93 Skrevet 10. mars 2015 Jeg synes det virker veldig trist for de barna som ikke får oppleve å ha et søsken av samme kjønn Et bror-søster-forhold kan aldri bli det samme som søster-søster eller bror-bror. Anonymous poster hash: 226f8...19e Jeg har en søster jeg ikke går overens med i det hele tatt, vi har stort sett aldri gjort det. Og så har jeg en bror som virkelig er min beste venn. Har selv tre barn, to gutter og en jente. Jenta er veldig nær begge brødrene sine, de er ikke like nære hverandre. Hypotesen din holder ikke vann rett og slett. Selv hadde jeg først en jente, deretter en gutt. Hva skulle da være vitsen med å få nummer tre, mon tro? Hadde jo allerede oppnådd det viktigste - en av hver?!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #94 Skrevet 10. mars 2015 Jeg vet det, fordi jeg selv har vokst opp med 3 søstre. Har alltid ønsket meg en bror. Jeg merker det også på andres reaksjoner. Vi som har ulike kjønn, er veldig privilegerte. Anonymous poster hash: 38b6a...aed Vel; jeg har vokst opp med to brødre og har alltid ønsket meg en søster. I tillegg har jeg alltid ønsket meg nydelige krøller, grønne øyne, lange ben osv. Man vil alltid ha det man ikke har. Anonymous poster hash: 74a00...ecc
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #95 Skrevet 10. mars 2015 Jeg har to jenter og har to søstre selv. Har alltid tenkt at det må være kjipere å ha en av hvert kjønn. Da blir det ikke så tette bånd mellom slsknene... Anonymous poster hash: eff56...f8e
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #96 Skrevet 10. mars 2015 Jeg har to jenter og har to søstre selv. Har alltid tenkt at det må være kjipere å ha en av hvert kjønn. Da blir det ikke så tette bånd mellom slsknene... Anonymous poster hash: eff56...f8e Det er da ingen større "garanti" for at de får tettere bånd selv om de er av samme kjønn. Jeg har en søster og to brødre, like godt forhold til alle. Har flere venner med søsken av motsatt kjønn de er like nære som de av samme kjønn. Anonymous poster hash: 4e01a...def
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #97 Skrevet 10. mars 2015 Vi var tre søsken, så tre barn har jeg alltid sett for meg at jeg ønsket meg også. Har alltid vært spent på om jeg ville få to gutter og ei jente, to jenter og en gutt, tre gutter eller tre jenter. Kan med hånden på hjertet si at jeg aldri spesielt ønsket meg blanding. Det var et fett hva sammensetningen ble. Hadde aldri blitt skuffet om de alle tre var av samme kjønn. Det er helt sykt dersom noen tenker sånn synes jeg. Anonymous poster hash: 899c6...13d
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #98 Skrevet 10. mars 2015 Jeg er HELT enig med HI. Veldig trist å bare ha gutter eller jenter. Jeg har en av hver, og føler meg mer heldig. Det merkes av andre også. Å så heldig du er som har en av hver, hører jeg ofte. Ja, jeg er heldig. Men når det er sagt. Er jo ikke noe vi kan bestemme. Får man 3 gutter, så får man det. Anonymous poster hash: 38b6a...aed "Veldig trist"?? ærlig talt, nå må du gi deg! Hungersnød er veldig trist, å miste barna sine er veldig trist - å bare ha barn av samme kjønn er IKKE "veldig trist", det er en gave. Synes du og HI også bare er helt utrolig nedlatende! Det er veldig ufint å gå rundt og synes synd på folk som ikke synes synd på seg selv. Jeg har for eksempel to gutter som er helt perfekte, jeg vil ikke ha flere barn selv om det var en 100% garanti for at tredjemann blir en jente. Den "synd på" holdningen kan dere bare ta med et annet sted, der det faktisk er bruk for den. Makan!? Anonymous poster hash: 4ec75...6ce
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #99 Skrevet 10. mars 2015 Tja, søsteren min har to jenter å ønsker seg veldig en sønn. Jeg syns ikke synd i henne, men jeg håper hun får ønsket sitt oppfylt med tredjemann. Jeg for min del har en av hver, men ønsket meg egentlig bare jenter, etter jeg fikk gutten vet jeg med meg selv at kjønn er helt ubetydelig! Anonymous poster hash: e4fdc...2bf
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #100 Skrevet 10. mars 2015 Du kan spare deg bryet med å synes synd på meg. Jeg har tre jenterr. Minsten holdt på å dø da hun ble født, men klarte seg med nød og neppe og god hjelp fra fantastiske leger. Vi er så utrolig takknemlige for de fine, friske, fabelaktige jentene våre. Synes ikke synd i søsteren min som har tre friske gutter. Veninnen min derimot synes jeg synd i. Hun har to gutter og en jente, men eldste gutten døde i krybbedød. Hun mangler et barn og lever med en sorg som aldri går helt bort. Anonymous poster hash: f6987...d46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå