Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #51 Skrevet 10. mars 2015 Jeg er HELT enig med HI. Veldig trist å bare ha gutter eller jenter. Jeg har en av hver, og føler meg mer heldig. Det merkes av andre også. Å så heldig du er som har en av hver, hører jeg ofte. Ja, jeg er heldig. Men når det er sagt. Er jo ikke noe vi kan bestemme. Får man 3 gutter, så får man det. Anonymous poster hash: 38b6a...aed Hvordan vet du det når du aldri har opplevd å ha to av samme kjønn? Anonymous poster hash: 74a00...ecc
*Miss Marple* Skrevet 10. mars 2015 #52 Skrevet 10. mars 2015 Det er jo et godt stykke fra å selv være glad for å ha forskjellig kjønn til å faktisk synes synd på de som ikke har det. Det er vel det folk reagerer på her, og ikke det at man kan ønske seg et spesielt kjønn.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #53 Skrevet 10. mars 2015 Jeg vet det, fordi jeg selv har vokst opp med 3 søstre. Har alltid ønsket meg en bror. Jeg merker det også på andres reaksjoner. Vi som har ulike kjønn, er veldig privilegerte. Anonymous poster hash: 38b6a...aed
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #54 Skrevet 10. mars 2015 Jeg vet det, fordi jeg selv har vokst opp med 3 søstre. Har alltid ønsket meg en bror. Jeg merker det også på andres reaksjoner. Vi som har ulike kjønn, er veldig privilegerte. Anonymous poster hash: 38b6a...aed
PersilleBlomst Skrevet 10. mars 2015 #55 Skrevet 10. mars 2015 Sånn som jeg ser det ville trådstarter diskutere hvorhvidt man var fornøyd med å bare ha ett kjønn eller om man kunne tenke seg fler. Selvfølgelig elsker dere barna deres og er fonøyde med det men tror det er snakk om teoretisk det å ha variasjon i flokken, større variasjon i personligheter og interesser. Selvfølgelig er det koselig å ha en gjeng med samme kjønn der alle er venner eller som det er lett å forholde seg til? Å det er jo åpenbart flott å ha en variert ungeflokk også men både tårene og latteren som følger med der? Det er ingen som har anklaget noen mødre her, for å ha en mislykket ungeflokk og eller noen som legger krav på at noen må få flere unger for å få fler kjønn. Hadde aldri trodd at oppegående voksne mennesker skulle være SÅ hårsåre når noen spør hva dere tenker? Jeg kan godt forstå begge sider, hvis jeg bare får ett kjønn i barna mine så vil jeg elske de, det vil være flott og det vil sikkert være dramatisk til tider men det vil være MIN flokk, som jeg har laget helt selv med mannen jeg elsker og jeg vil forgude de! Jeg vil gjerne ha litt av begge deler sånn som jeg føler det nå men jeg er adoptert og enebarn og har alltid misunnet de som har en større flokk rundt seg. Jeg vil gjerne ha både gutt og jente for å få oppleve begge sidene på det, det er stor forskjell på mennesker og ja barn, er barn. Derfor elsker vi anyway.. Jeg vil at ungene mine skal ha både action man og barbie, så greit er det. Så kan den som vil leke med hva den vil! Og får jeg bare jenter så kanskje jeg kjøper en Collectors Edition action man allikevel, bare fordi jeg syntes de var litt tøffe jeg når jeg var liten jente. Kult å se så mange varierte meninger, ikke så kult å se hvordan andre angriper som gribber fordi de føler seg angrepet.. Syntes ikke startinnlegget her var et angrep i seg selv men en invitasjon til en interessant diskusjon! Ikke angrip meg fordi jeg ikke er så sint som dere eller fordi jeg ikke kan velge side..
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #56 Skrevet 10. mars 2015 Jeg vet det, fordi jeg selv har vokst opp med 3 søstre. Har alltid ønsket meg en bror. Jeg merker det også på andres reaksjoner. Vi som har ulike kjønn, er veldig privilegerte. Anonymous poster hash: 38b6a...aed Jeg har alltid syntes det virker så herlig med en stor flokk søstre Anonymous poster hash: 96de6...990
PersilleBlomst Skrevet 10. mars 2015 #57 Skrevet 10. mars 2015 Det er jo et godt stykke fra å selv være glad for å ha forskjellig kjønn til å faktisk synes synd på de som ikke har det. Det er vel det folk reagerer på her, og ikke det at man kan ønske seg et spesielt kjønn. Det er jo ikke sikkert at det er ment så nedlatende som det høres ut.. De som bare har gutter eller jenter syntes vel at HI går glipp av noe som aldri får oppleve det også..
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #58 Skrevet 10. mars 2015 Sånn som jeg ser det ville trådstarter diskutere hvorhvidt man var fornøyd med å bare ha ett kjønn eller om man kunne tenke seg fler. Selvfølgelig elsker dere barna deres og er fonøyde med det men tror det er snakk om teoretisk det å ha variasjon i flokken, større variasjon i personligheter og interesser. Selvfølgelig er det koselig å ha en gjeng med samme kjønn der alle er venner eller som det er lett å forholde seg til? Å det er jo åpenbart flott å ha en variert ungeflokk også men både tårene og latteren som følger med der? Det er ingen som har anklaget noen mødre her, for å ha en mislykket ungeflokk og eller noen som legger krav på at noen må få flere unger for å få fler kjønn. Hadde aldri trodd at oppegående voksne mennesker skulle være SÅ hårsåre når noen spør hva dere tenker? Jeg kan godt forstå begge sider, hvis jeg bare får ett kjønn i barna mine så vil jeg elske de, det vil være flott og det vil sikkert være dramatisk til tider men det vil være MIN flokk, som jeg har laget helt selv med mannen jeg elsker og jeg vil forgude de! Jeg vil gjerne ha litt av begge deler sånn som jeg føler det nå men jeg er adoptert og enebarn og har alltid misunnet de som har en større flokk rundt seg. Jeg vil gjerne ha både gutt og jente for å få oppleve begge sidene på det, det er stor forskjell på mennesker og ja barn, er barn. Derfor elsker vi anyway.. Jeg vil at ungene mine skal ha både action man og barbie, så greit er det. Så kan den som vil leke med hva den vil! Og får jeg bare jenter så kanskje jeg kjøper en Collectors Edition action man allikevel, bare fordi jeg syntes de var litt tøffe jeg når jeg var liten jente. Kult å se så mange varierte meninger, ikke så kult å se hvordan andre angriper som gribber fordi de føler seg angrepet.. Syntes ikke startinnlegget her var et angrep i seg selv men en invitasjon til en interessant diskusjon! Ikke angrip meg fordi jeg ikke er så sint som dere eller fordi jeg ikke kan velge side.. Hun startet med å si at hun syns synd på de som får barn av samme kjønn. Jeg syns ikke en sånn påstand inviterer til en god og saklig diskusjon. Anonymous poster hash: 021ec...f64
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #59 Skrevet 10. mars 2015 Jeg må innrømme at jeg ble ganske provosert når andre antydet at vi prøvde på gutten da vi skulle ha nr 3. Vi hadde to jenter fra før. Jeg hadde blitt like glad uansett hvilket kjønn vi fikk. Vi ville nemlig ha tre barn. Kjønn var virkelig ikke viktig. Det som såret mest var da folk kommenterte etter at vi hadde fått vår tredje nydelige jente at "jaja, dere får prøve på gutten igjen". For meg er det fantastisk å være mamma til 3 jenter. Og jeg kunne snudd på det og sagt at jeg synes synd på deg som ikke får oppleve det å ha tre jenter. Men jeg vet at alle barn er en velsignelse, så jeg er sikker på at du er like glad i dine barn som jeg er i mine. Anonymous poster hash: ff5fe...3c5
*Miss Marple* Skrevet 10. mars 2015 #60 Skrevet 10. mars 2015 Det er jo et godt stykke fra å selv være glad for å ha forskjellig kjønn til å faktisk synes synd på de som ikke har det. Det er vel det folk reagerer på her, og ikke det at man kan ønske seg et spesielt kjønn. Det er jo ikke sikkert at det er ment så nedlatende som det høres ut.. De som bare har gutter eller jenter syntes vel at HI går glipp av noe som aldri får oppleve det også.. Nei, det er ikke sikkert at det er men sånt, men her har man bare det hi skriver å forholde seg til, og jeg gidder ihvertfall ikke å finne en masse forklaringer på hva hun kanskje mente. Jeg svarer ut fra det hun skriver og på bakgrunn av det syns jeg hun virker grunn og ureflektert. Om man fronter meningene sine, må man tåle å få motbør. Og jeg har selv begge kjønn, så det handler ikke om at jeg føler meg truffet og blir fornærmet.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #61 Skrevet 10. mars 2015 Jeg føler meg heldig, fordi jeg har to jenter! I min verden er det dette som virker mest stas! Alle fordelene med å ha jenter, og to av samme kjønn, er det som i mitt hode har verdi.De som har to gutter, føler seg heldige fordi de har to gutter. Alle fordelene med å ha gutter, og to av samme kjønn, er det som de med to gutter legger vekt på. De som har en av hver, føler seg heldige fordi de har en av hver. Alle fordelene med å ha en av hver, er det som får plass i bevisstheten deres.Det finnes da ikke noe objektivt svar på hva som er "best". Ofte opplever vi at det vi har selv, er det som er "best". Jeg føler oppriktig i hjertet mitt at det aller beste er å ha to tette jenter, du mener du er heldigst fordi du har en av hver.Da jeg fikk baby på 4 kg, syntes jeg synd i alle de andre mammaene som ikke hadde så flotte og store barn som mitt. Da jeg fikk baby som hadde mye mørkt hår, syntes jeg synd i alle de andre mammaene som ikke hadde så hårfagre barn som mitt. Dette var rett etter fødslene, og jeg kan vel forklare det med hormoner. Hva din unnskyldning er, er det vanskeligere å forklare. Anonymous poster hash: b5afa...4bd
PersilleBlomst Skrevet 10. mars 2015 #62 Skrevet 10. mars 2015 Sånn som jeg ser det ville trådstarter diskutere hvorhvidt man var fornøyd med å bare ha ett kjønn eller om man kunne tenke seg fler. Selvfølgelig elsker dere barna deres og er fonøyde med det men tror det er snakk om teoretisk det å ha variasjon i flokken, større variasjon i personligheter og interesser. Selvfølgelig er det koselig å ha en gjeng med samme kjønn der alle er venner eller som det er lett å forholde seg til? Å det er jo åpenbart flott å ha en variert ungeflokk også men både tårene og latteren som følger med der? Det er ingen som har anklaget noen mødre her, for å ha en mislykket ungeflokk og eller noen som legger krav på at noen må få flere unger for å få fler kjønn. Hadde aldri trodd at oppegående voksne mennesker skulle være SÅ hårsåre når noen spør hva dere tenker? Jeg kan godt forstå begge sider, hvis jeg bare får ett kjønn i barna mine så vil jeg elske de, det vil være flott og det vil sikkert være dramatisk til tider men det vil være MIN flokk, som jeg har laget helt selv med mannen jeg elsker og jeg vil forgude de! Jeg vil gjerne ha litt av begge deler sånn som jeg føler det nå men jeg er adoptert og enebarn og har alltid misunnet de som har en større flokk rundt seg. Jeg vil gjerne ha både gutt og jente for å få oppleve begge sidene på det, det er stor forskjell på mennesker og ja barn, er barn. Derfor elsker vi anyway.. Jeg vil at ungene mine skal ha både action man og barbie, så greit er det. Så kan den som vil leke med hva den vil! Og får jeg bare jenter så kanskje jeg kjøper en Collectors Edition action man allikevel, bare fordi jeg syntes de var litt tøffe jeg når jeg var liten jente. Kult å se så mange varierte meninger, ikke så kult å se hvordan andre angriper som gribber fordi de føler seg angrepet.. Syntes ikke startinnlegget her var et angrep i seg selv men en invitasjon til en interessant diskusjon! Ikke angrip meg fordi jeg ikke er så sint som dere eller fordi jeg ikke kan velge side.. Hun startet med å si at hun syns synd på de som får barn av samme kjønn. Jeg syns ikke en sånn påstand inviterer til en god og saklig diskusjon. Anonymous poster hash: 021ec...f64 Hvis en annen person treffer en nerve som ikke føles godt, betyr det at man skal synke til deres eller under deres nivå for såre og krenke? Det er mange måter å ordlegge seg på som kanskje trådstarter lettere ville hørt på enn "din idiot, mongo, drittforelder som ikke skjønner noen ting, du må være stokk dum jeg hater deg" That's the jist of it.. Jeg får bare likk hakeslipp over hva folk velger å bli rasende sinte og slemme for.. Det finnes verre trådtemaer enn dette, men DETTE var dråpen...?
PersilleBlomst Skrevet 10. mars 2015 #63 Skrevet 10. mars 2015 Det er jo et godt stykke fra å selv være glad for å ha forskjellig kjønn til å faktisk synes synd på de som ikke har det. Det er vel det folk reagerer på her, og ikke det at man kan ønske seg et spesielt kjønn. Det er jo ikke sikkert at det er ment så nedlatende som det høres ut.. De som bare har gutter eller jenter syntes vel at HI går glipp av noe som aldri får oppleve det også.. Nei, det er ikke sikkert at det er men sånt, men her har man bare det hi skriver å forholde seg til, og jeg gidder ihvertfall ikke å finne en masse forklaringer på hva hun kanskje mente. Jeg svarer ut fra det hun skriver og på bakgrunn av det syns jeg hun virker grunn og ureflektert. Om man fronter meningene sine, må man tåle å få motbør. Og jeg har selv begge kjønn, så det handler ikke om at jeg føler meg truffet og blir fornærmet. "og jeg gidder ihvertfall ikke å finne en masse forklaringer på hva hun kanskje mente" Du tar utgangspunkt i det verste og du må ha 100% rett? Er ikke det litt dømmende også? Jeg skjønner hva du mener, jeg er vel bare mer opptatt av at det bør konstruktive samtaler som ikke koker over av usakligheter og personangrep når det gjelder et så viktig og helt klart sårt tema.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #64 Skrevet 10. mars 2015 Sånn som jeg ser det ville trådstarter diskutere hvorhvidt man var fornøyd med å bare ha ett kjønn eller om man kunne tenke seg fler. Selvfølgelig elsker dere barna deres og er fonøyde med det men tror det er snakk om teoretisk det å ha variasjon i flokken, større variasjon i personligheter og interesser. Selvfølgelig er det koselig å ha en gjeng med samme kjønn der alle er venner eller som det er lett å forholde seg til? Å det er jo åpenbart flott å ha en variert ungeflokk også men både tårene og latteren som følger med der? Det er ingen som har anklaget noen mødre her, for å ha en mislykket ungeflokk og eller noen som legger krav på at noen må få flere unger for å få fler kjønn. Hadde aldri trodd at oppegående voksne mennesker skulle være SÅ hårsåre når noen spør hva dere tenker? Jeg kan godt forstå begge sider, hvis jeg bare får ett kjønn i barna mine så vil jeg elske de, det vil være flott og det vil sikkert være dramatisk til tider men det vil være MIN flokk, som jeg har laget helt selv med mannen jeg elsker og jeg vil forgude de! Jeg vil gjerne ha litt av begge deler sånn som jeg føler det nå men jeg er adoptert og enebarn og har alltid misunnet de som har en større flokk rundt seg. Jeg vil gjerne ha både gutt og jente for å få oppleve begge sidene på det, det er stor forskjell på mennesker og ja barn, er barn. Derfor elsker vi anyway.. Jeg vil at ungene mine skal ha både action man og barbie, så greit er det. Så kan den som vil leke med hva den vil! Og får jeg bare jenter så kanskje jeg kjøper en Collectors Edition action man allikevel, bare fordi jeg syntes de var litt tøffe jeg når jeg var liten jente. Kult å se så mange varierte meninger, ikke så kult å se hvordan andre angriper som gribber fordi de føler seg angrepet.. Syntes ikke startinnlegget her var et angrep i seg selv men en invitasjon til en interessant diskusjon! Ikke angrip meg fordi jeg ikke er så sint som dere eller fordi jeg ikke kan velge side.. Hun startet med å si at hun syns synd på de som får barn av samme kjønn. Jeg syns ikke en sånn påstand inviterer til en god og saklig diskusjon.Anonymous poster hash: 021ec...f64 Hvis en annen person treffer en nerve som ikke føles godt, betyr det at man skal synke til deres eller under deres nivå for såre og krenke? Det er mange måter å ordlegge seg på som kanskje trådstarter lettere ville hørt på enn "din idiot, mongo, drittforelder som ikke skjønner noen ting, du må være stokk dum jeg hater deg" That's the jist of it.. Jeg får bare likk hakeslipp over hva folk velger å bli rasende sinte og slemme for.. Det finnes verre trådtemaer enn dette, men DETTE var dråpen...? Jeg har kanskje ikke lest tråden godt nok, men jeg har ikke fått med meg at noen har kalt hi for noe av det du ramser opp. Hun har heller ikke truffet noen nerve hos meg siden jeg har både jente og gutt, og jeg er heller ikke rasende sint?!?? Hvorfor engasjerer det deg så veldig hvordan man reagerer på dette innlegget? Jeg syns du blåser diskusjonen aldeles ut av porsjoner her. Man må virkelig tåle at noen er uenige når man deltar på et åpent forum. Anonymous poster hash: 021ec...f64
*Miss Marple* Skrevet 10. mars 2015 #65 Skrevet 10. mars 2015 Det er jo et godt stykke fra å selv være glad for å ha forskjellig kjønn til å faktisk synes synd på de som ikke har det. Det er vel det folk reagerer på her, og ikke det at man kan ønske seg et spesielt kjønn. Det er jo ikke sikkert at det er ment så nedlatende som det høres ut.. De som bare har gutter eller jenter syntes vel at HI går glipp av noe som aldri får oppleve det også.. Nei, det er ikke sikkert at det er men sånt, men her har man bare det hi skriver å forholde seg til, og jeg gidder ihvertfall ikke å finne en masse forklaringer på hva hun kanskje mente. Jeg svarer ut fra det hun skriver og på bakgrunn av det syns jeg hun virker grunn og ureflektert. Om man fronter meningene sine, må man tåle å få motbør. Og jeg har selv begge kjønn, så det handler ikke om at jeg føler meg truffet og blir fornærmet. "og jeg gidder ihvertfall ikke å finne en masse forklaringer på hva hun kanskje mente" Du tar utgangspunkt i det verste og du må ha 100% rett? Er ikke det litt dømmende også? Jeg skjønner hva du mener, jeg er vel bare mer opptatt av at det bør konstruktive samtaler som ikke koker over av usakligheter og personangrep når det gjelder et så viktig og helt klart sårt tema. Jeg tar utgangspunkt i det hi skriver i overskriften og i innlegget. Hverken mer eller mindre. Jeg gidder ikke (ja, det stemmer, gidder ikke) å analysere hva hun kanskje, muligens mente. Jeg svarer ut fra hi, og hvordan du får vridd det til at jeg dømmer skjønner jeg ikke helt. Heller ikke hvor jeg har gått til personangrep eller vært usakelig.
PersilleBlomst Skrevet 10. mars 2015 #66 Skrevet 10. mars 2015 Sånn som jeg ser det ville trådstarter diskutere hvorhvidt man var fornøyd med å bare ha ett kjønn eller om man kunne tenke seg fler. Selvfølgelig elsker dere barna deres og er fonøyde med det men tror det er snakk om teoretisk det å ha variasjon i flokken, større variasjon i personligheter og interesser. Selvfølgelig er det koselig å ha en gjeng med samme kjønn der alle er venner eller som det er lett å forholde seg til? Å det er jo åpenbart flott å ha en variert ungeflokk også men både tårene og latteren som følger med der? Det er ingen som har anklaget noen mødre her, for å ha en mislykket ungeflokk og eller noen som legger krav på at noen må få flere unger for å få fler kjønn. Hadde aldri trodd at oppegående voksne mennesker skulle være SÅ hårsåre når noen spør hva dere tenker? Jeg kan godt forstå begge sider, hvis jeg bare får ett kjønn i barna mine så vil jeg elske de, det vil være flott og det vil sikkert være dramatisk til tider men det vil være MIN flokk, som jeg har laget helt selv med mannen jeg elsker og jeg vil forgude de! Jeg vil gjerne ha litt av begge deler sånn som jeg føler det nå men jeg er adoptert og enebarn og har alltid misunnet de som har en større flokk rundt seg. Jeg vil gjerne ha både gutt og jente for å få oppleve begge sidene på det, det er stor forskjell på mennesker og ja barn, er barn. Derfor elsker vi anyway.. Jeg vil at ungene mine skal ha både action man og barbie, så greit er det. Så kan den som vil leke med hva den vil! Og får jeg bare jenter så kanskje jeg kjøper en Collectors Edition action man allikevel, bare fordi jeg syntes de var litt tøffe jeg når jeg var liten jente. Kult å se så mange varierte meninger, ikke så kult å se hvordan andre angriper som gribber fordi de føler seg angrepet.. Syntes ikke startinnlegget her var et angrep i seg selv men en invitasjon til en interessant diskusjon! Ikke angrip meg fordi jeg ikke er så sint som dere eller fordi jeg ikke kan velge side.. Hun startet med å si at hun syns synd på de som får barn av samme kjønn. Jeg syns ikke en sånn påstand inviterer til en god og saklig diskusjon.Anonymous poster hash: 021ec...f64 Hvis en annen person treffer en nerve som ikke føles godt, betyr det at man skal synke til deres eller under deres nivå for såre og krenke? Det er mange måter å ordlegge seg på som kanskje trådstarter lettere ville hørt på enn "din idiot, mongo, drittforelder som ikke skjønner noen ting, du må være stokk dum jeg hater deg" That's the jist of it.. Jeg får bare likk hakeslipp over hva folk velger å bli rasende sinte og slemme for.. Det finnes verre trådtemaer enn dette, men DETTE var dråpen...? Jeg har kanskje ikke lest tråden godt nok, men jeg har ikke fått med meg at noen har kalt hi for noe av det du ramser opp. Hun har heller ikke truffet noen nerve hos meg siden jeg har både jente og gutt, og jeg er heller ikke rasende sint?!?? Hvorfor engasjerer det deg så veldig hvordan man reagerer på dette innlegget? Jeg syns du blåser diskusjonen aldeles ut av porsjoner her. Man må virkelig tåle at noen er uenige når man deltar på et åpent forum. Anonymous poster hash: 021ec...f64 Ja, kanskje det. Det er vel jeg som er "fersk" i forumkotyme! Jeg syntes det er helt supert med sprikende meninger, det var en del kommentarer her som var utrolig nedlatende. Jeg er ikke rasende sint på hi eller noen andre heller. Tror renkjønnede ungeskokker er like fantastiske som blandede. Diskusjonen i seg selv er fin, ble bare sjokkert over en del av de første angrepene. Jeg er litt naiv når det kommer til å skulle forklare noe man brenner for for et større publikum. Det er ikke mitt glass som renner over som sagt.. Å prøve å roe ned rasende mennesker er heller ikke et prosjekt man skal starte med før man har drukket opp kaffen. Jeg ville egentlig bare snakke om fordeler og ulemper med bare jenter/gutter og blanda flokker jeg, for det er nok flust i alle!
PersilleBlomst Skrevet 10. mars 2015 #67 Skrevet 10. mars 2015 Det er jo et godt stykke fra å selv være glad for å ha forskjellig kjønn til å faktisk synes synd på de som ikke har det. Det er vel det folk reagerer på her, og ikke det at man kan ønske seg et spesielt kjønn. Det er jo ikke sikkert at det er ment så nedlatende som det høres ut.. De som bare har gutter eller jenter syntes vel at HI går glipp av noe som aldri får oppleve det også.. Nei, det er ikke sikkert at det er men sånt, men her har man bare det hi skriver å forholde seg til, og jeg gidder ihvertfall ikke å finne en masse forklaringer på hva hun kanskje mente. Jeg svarer ut fra det hun skriver og på bakgrunn av det syns jeg hun virker grunn og ureflektert. Om man fronter meningene sine, må man tåle å få motbør. Og jeg har selv begge kjønn, så det handler ikke om at jeg føler meg truffet og blir fornærmet. "og jeg gidder ihvertfall ikke å finne en masse forklaringer på hva hun kanskje mente" Du tar utgangspunkt i det verste og du må ha 100% rett? Er ikke det litt dømmende også? Jeg skjønner hva du mener, jeg er vel bare mer opptatt av at det bør konstruktive samtaler som ikke koker over av usakligheter og personangrep når det gjelder et så viktig og helt klart sårt tema. Jeg tar utgangspunkt i det hi skriver i overskriften og i innlegget. Hverken mer eller mindre. Jeg gidder ikke (ja, det stemmer, gidder ikke) å analysere hva hun kanskje, muligens mente. Jeg svarer ut fra hi, og hvordan du får vridd det til at jeg dømmer skjønner jeg ikke helt. Heller ikke hvor jeg har gått til personangrep eller vært usakelig. Det kan hende det går fort over keyboardet her men jeg anklager ikke DEG! Du er klar, saklig og bestemt så nei, jeg tenkte ikke på deg.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #68 Skrevet 10. mars 2015 Tull!!!!! Har selv to fantastiske gutter. Føler ikke jeg mangler en jente! Har lyst på 3 barn, og en tredje gutt er hjertelig velkommen! Er som flere her skriver. Man ønsker seg BARN og ikke bestemte kjønn. Mangler ingenting i livet mitt. Guttene mine er alt for meg. Og eg ville ikke hatt det annerledes på en flekk! Er så utrolig takknemlig for det jeg har 💙💙 Veldig provoserende av HI. Men det er vel bare oppspinn vel.... Anonymous poster hash: a768c...18e Hun bare selger det hun har til høyest mulig prisen. Og prisen er 1øre. Anonymous poster hash: 34d31...74f
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #69 Skrevet 10. mars 2015 Har to gutter og venter nå en jente. Vi får ikke barn nr 3 pga kjønnet på de to vi har! Hadde blitt like glad om sistemann også var en gutt - de kan jeg jo godt! Moro at sistemann er en jente, men spiller liten rolle for meg. Herregud, sneversynt... Anonymous poster hash: f3dd4...533
Gjest Julia1984 Skrevet 10. mars 2015 #70 Skrevet 10. mars 2015 Jeg er HELT enig med HI. Veldig trist å bare ha gutter eller jenter. Jeg har en av hver, og føler meg mer heldig. Det merkes av andre også. Å så heldig du er som har en av hver, hører jeg ofte. Ja, jeg er heldig. Men når det er sagt. Er jo ikke noe vi kan bestemme. Får man 3 gutter, så får man det. Anonymous poster hash: 38b6a...aed Så hvis du har ei venninne med 3 friske og sunne gutter....så synes du det er trist? Ok
Gjest Turid87 Skrevet 10. mars 2015 #71 Skrevet 10. mars 2015 Jeg ønsker meg søstre til jenta mi, fordi jeg vet hvor gøy det er med søstre. Og dersom nr to blir gutt, skal vi definitivt ha en til (minst), slik at hvertfall noen av barna er samme kjønn. Hvis vi bestemmer oss for å si oss fornøyd med to barn, er det hvis nr to er jente.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #72 Skrevet 10. mars 2015 Har jente fra før og håper den lille i magen er en jente til! Og det blir vår siste. Anonymous poster hash: fb96e...df1
Økonomor Skrevet 10. mars 2015 #73 Skrevet 10. mars 2015 Stakkars meg som har to friske, snille, flotte barn av samme kjønn? Ja da ser vi nok ganske forskjellig på ting:) kan ikke helt se hvordan jeg kunne fått noe bedre enn de jeg har.
Chl85 Skrevet 10. mars 2015 #74 Skrevet 10. mars 2015 Ha ha ha Dagens Joda det er sikkert noen som kanskje ønsker seg begge kjønn, men tror ikke de sitter å syntes synd på seg selv for det. Jeg er mamma til 2 jenter og ønsker meg ikke flere barn... Hadde jeg fått et 3 barn hadde det ikke gjort noe om det var jente også. Men jeg synes det holder med 2 Det samme kan jeg si om jeg hadde hatt 2 gutter Like flott som 2 jenter eller en av hver. Nå har jeg aldri brydd meg om kjønn og heldigvis ikke mannen min heller. Er redd jeg hadde hatt mindre respekt for han, hvis det ene eller andre kjønnet på barna våre skulle spilt en stor rolle... Svigermoren min har 2 gutter og hun hadde aldri noe savn etter jente. Barn er barn for meg og jeg ser kun personligheter og individer Så ikke gå med den tro at jeg synes synd på meg selv... Ikke litt en gang. Og din medlidenhet vil jeg ihvertfall ha meg frabedt
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #75 Skrevet 10. mars 2015 Jeg synes det virker veldig trist for de barna som ikke får oppleve å ha et søsken av samme kjønn Et bror-søster-forhold kan aldri bli det samme som søster-søster eller bror-bror. Anonymous poster hash: 226f8...19e Jeg har kun brødre, har virkelig aldri savnet en søster. Hva ER det slags ting å si? Bare fordi DU ikke har et supert forhold til dine brødre betyr ikke det at alle andre har det likt.. og hvis du faktisk ikke har brødre aner du ikke hva du snakker om, så Anonymous poster hash: 2aa71...150
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå