Gå til innhold

Blir sikkert halshugget her nå men, syns i grunn synd på de som kun har enten bare gutter eller bare jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver under på anonym 08:31.

Hilsen stolt guttemamma ☺

Skrevet

Jeg har ett barn, en datter. På sett og vis forstår jeg hva du mener, men jeg føler ikke at jeg mangler noe. For meg er det enklere med en jente fordi jeg forstår henne på en annen måte enn jeg forstår gutter. Vi har dessuten  hestedilla begge to, så rent praktisk ville det blitt mer utfordrende med en gutt (eller jente for den saks skyld) som var aktiv i en helt annen idrett. Hest tar mye tid ;) )

Skrevet

Jeg ønsker meg helst bare jenter jeg da, uansett hvor mange barn jeg ender opp med til slutt.

Det er vel egentlig ikke stuerent å si det, men får jeg f.eks bare gutter vil jeg alltid savne en jente. Får jeg bare jenter, vil jeg nok aldri savne en gutt. 

Anonymous poster hash: 97ee7...ab9
Skrevet

Jeg har to barn og ønsket meg jenter begge ganger. Nå er jeg gravid igjen og ønsker meg jente, og for 6 dager siden ble jenta bekreftet på ultralyden :-) Så nei jeg ønsker meg overhodet ikke gutt.

Anonymous poster hash: a92b1...c02
Skrevet

Dette innlegget er bare så fjasete. Tydelig aldri opplevd en vinterdag med slike holdninger.

Hii får jo aldri oppleve det å ha 2 barn av samme kjønn heller. Det forholdet de får når de er søstre eller brødre.. Det er også noe veldig spesiellt. Jeg vokste opp med en bror, og jeg savnet hele tiden ei søster.

Så når mine barn fikk det, ble jeg glad. Trenger dog ikke å bli bestiser av den grunn.

Jeg blir glad uansett. Et barn er hjertelig velkommen uansett kjønn hos oss. Og glad er jeg fordi. Har masse kjærlighet p gi og dele.

Hu fremstår som kald og bortskjemt.

Anonymous poster hash: 31559...d45

Skrevet

Føler meg utrolig heldig som har en av hver og tenker at de som kun har jenter eller kun har gutter må da "mangle" noe. Ikke sikkert jeg hadde tenkt på den måten hvis jeg selv hadde hatt barn med samme kjønn, men tenker slik nå. Husker jeg ønsket meg veldig ei jente da vi ventet nr to og hadde en gutt fra før. Tenkte hele tiden at det ville mangle noe dersom vi ikke også fikk en jente i familien. Tenker også at de som har to av samme kjønn og får nr tre, at de nok ofte får en til fordi de ønsker seg det motsatte kjønn. Noen med barn av samme kjønn som faktisk våger å innrømme at de tenker sånn? Det er jo ikke snakk om å skulle ønske bort en av de tre guttene man har fått for en jente, men om dere tenkte sånn da dere ventet nr to, tre, fire osv?

Folk kan si hva de vil, men det ER forskjell på å være ren gutte- eller jentemamma og det å ha (minst) en av hver. Det merkes veldig godt nå når ungene begynner å bli større ( er 10 og 8 år) og gutten er veldig gutte-gutt mens jenta er veldig jente-jente. Går på interesser, måten å forholde seg til ting på, klær osv. Glad jeg får oppleve begge deler i hvertfall.

Anonymous poster hash: e168d...67a

Men dine barn går glipp av det å ha søsken med samme kjønn.

Nærheten mellom to søstre eller to brødre, den kan være ganske spesiell.

Forholdet jeg har til min søster kan ikke min bror erstatte. Selv om jeg er veldig glad i broren min så er han mann, han kan aldri forstå meg på samme måte som min søster.

Samme med to brødre, to brødre som har delt oppvekst og erfaringer, som har blitt formet av samme oppdragelse og oppvekst. De får en nærhet og forståelse for hverandre som en kompis eller en søster aldri kan erstatte. 

Anonymous poster hash: 172e7...0b8

Skrevet

Det eneste som mangler er hjerne i ditt lille ødelagte hode! Du kan ikke uttale deg, du har jo ikke to av samme kjønn, hvilket belegg har du for å si at folk med samme kjønn føler de mangler noe?

Du viste du kom til å få tyn med dette utsagnet og det får du. Ønsker deg lykke til i ditt trangsynte liv.

Skrevet

Fint at du føler deg heldig som har dine barn. Jeg føler meg som verdens heldigste mor til det som for meg er verdens herligste barn, uavhengig av kjønn. Satt på spissen kan jo jeg si at det er skikkelig synd på deg som aldri vil få oppleve å være mor til mine barn. Det blir like (u)logisk :)

Skrevet

Vi har et barn, en gutt, og av medisinske grunner kan vi ikke få flere. Jeg er veldig fornøyd med å være guttemamma og veldig takknemmelig for barnet jeg har fått og at vi ikke har en datter i tillegg gjør ikke vår familie fattigere. Når jeg innimellom savner et til barn savner jeg ikke en jente, eller en gutt for den del, jeg savner et til barn. Kjønn er så lite viktig og ideen om mor, far, sønn og datter som drømmefamilien er en forslitt klisje.

Anonymous poster hash: c79a3...bab

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være synd på oss?

Vi har 3 jenter, venter en baby til, og jeg regner nesten med det også blir jente.

Det spiller da ingen rolle hvilket kjønn baby har?

Om vi skulle få en gutt er det fint det, det har virkelig ingen betydning for meg.

Revnende likegyldig faktisk.

Skrevet

Jeg syntes faktisk synd på meg selv under oppveksten siden jeg hadde en eldre bror og ingen søster. Søster ville vært coolt å ha. der røk HIs teori om jentejente og guttegutt greiene siden jeg så opp til min bror og kanskje pga det ble litt mer guttete. jeg savnet søster.

Jeg har to gutter og er veldig fornøyd med det. Når jeg ser hvor godt de leker med hverandre,har hverandre i dagliglivet,i bhg osv synes jeg synd på HIs stakkars sønn som har ingen å leke med,dele biler med,leke dinosaurer osv. Ja,jeg leke ninjaer med broren min,det var veldig givende.

Anonymous poster hash: 34d31...74f

Skrevet

Jeg tenker at du er navlebeskuende og ekstremt dømmende, ingen gode egenskaper som mor... Trist!

Anonymous poster hash: 237f2...0b8

Hvorfor det? Jeg dømmer ingen og er ikke navlebeskuende. Jeg sier bare hvordan jeg tenker om det og lurer på hvorfor det er så tabu å skulle si at man ønsker seg barn av begge kjønn?

Er det tabu, altså? Jeg har hørt mange si de ønsker seg begge kjønn, akkurat som jeg har hørt at de ønsker seg to jenter eller gutter (koselig med søsken av samme kjønn også). Jeg skjønner ikke hvorfor det ene er bedre enn det andre. Til syvende og sist ender en opp med barna som er perfekt for en selv :)

Anonymous poster hash: 96de6...990

Skrevet

Jeg er mamma til en jente og en gutt + jeg har en baby i magen.

Jeg visste ikke kjønnet på noen av mine barn før de så dagens lys og synes det er mer spennende på den måten, bryr meg veldig lite om hvilket kjønn de er.

Når det skal være sagt så har jeg en venninne som har tre jenter med to års aldersforskjell mellom hver, tenk så gøy de jentene får det sammen når de blir eldre (nå også selvfølgelig..men samme kjønn holder kanskje mer sammen resten av livet?).

Bare en tanke... håper mine barn støtter hverandre også når de er voksne, vi prøver så godt vi kan å oppdra dem rett som mennesker ikke etter hvilket kjønn de har.

Barn er barn :)

Skrevet

Jeg synes det virker veldig trist for de barna som ikke får oppleve å ha et søsken av samme kjønn :( Et bror-søster-forhold kan aldri bli det samme som søster-søster eller bror-bror.

Anonymous poster hash: 226f8...19e
Skrevet

Jeg er HELT enig med HI. Veldig trist å bare ha gutter eller jenter. Jeg har en av hver, og føler meg mer heldig. Det merkes av andre også. Å så heldig du er som har en av hver, hører jeg ofte.

Ja, jeg er heldig. Men når det er sagt. Er jo ikke noe vi kan bestemme. Får man 3 gutter, så får man det.

Anonymous poster hash: 38b6a...aed

Skrevet

Jeg tenker at du er navlebeskuende og ekstremt dømmende, ingen gode egenskaper som mor... Trist!

Snakker om å være ekstremt dømmende, frekk og nedlatende. Sånn egenskaper er supert som forelder/venn/datter å ha også. Knall.

Anonymous poster hash: 7124c...ff0

Skrevet (endret)

Føler meg utrolig heldig som har en av hver og tenker at de som kun har jenter eller kun har gutter må da "mangle" noe. Ikke sikkert jeg hadde tenkt på den måten hvis jeg selv hadde hatt barn med samme kjønn, men tenker slik nå. Husker jeg ønsket meg veldig ei jente da vi ventet nr to og hadde en gutt fra før. Tenkte hele tiden at det ville mangle noe dersom vi ikke også fikk en jente i familien. Tenker også at de som har to av samme kjønn og får nr tre, at de nok ofte får en til fordi de ønsker seg det motsatte kjønn. Noen med barn av samme kjønn som faktisk våger å innrømme at de tenker sånn? Det er jo ikke snakk om å skulle ønske bort en av de tre guttene man har fått for en jente, men om dere tenkte sånn da dere ventet nr to, tre, fire osv?

Folk kan si hva de vil, men det ER forskjell på å være ren gutte- eller jentemamma og det å ha (minst) en av hver. Det merkes veldig godt nå når ungene begynner å bli større ( er 10 og 8 år) og gutten er veldig gutte-gutt mens jenta er veldig jente-jente. Går på interesser, måten å forholde seg til ting på, klær osv. Glad jeg får oppleve begge deler i hvertfall.

Jeg ville i utgangspunktet ha en jente men etterhvert så fikk jeg det for meg at det var. Jeg gledet meg enormt til å få en liten gutt og hadde slått meg til ro med det men da jordmor hvisket til meg (gubben vil ikke vite det) at det var jente ble jeg både skuffet og startet å gråte av glede!

Det er samme for meg hva jeg får kjenner jeg men jeg håper at jeg klarer å lage meg en liten flokk med både gutter og jenter i :) Det blir litt mer variasjon både i hverdag og kanskje lettere å lære bort ulike verdier :) Men herregud, jeg tar det jeg får uansett hva det er.

Endret av PersilleBlomst
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener HI.

Jeg har 2 gutter og 1 jente. Da jeg hadde 1 gutt, tenkte jeg at jeg ville ha 1 gutt til. Så kom jenta og enda en gutt.

Jeg priser meg lykkelig over å ha forskjellige kjønn. Barn er forskjellige i seg selv, men jaggu meg er det stor forskjell på kjønnene også.

Livet mitt har fått flere fasetter, og jeg er så heldig både å få tittet inn i gutteverdenen og jenteverdenen. Livet mitt har blitt rikere. Jeg tror de fleste blir glad uansett hva slags kjønn barna har og om de har ex bare jenter, men de som har bare det ene kjønnet er lykkelig uvitende over hva de går glipp av. Tror man må ha forskjellig kjønn for å skjønne det. Det er 2 forskjellige verdener, og min verden er rikere.

Anonymous poster hash: 16291...ebe

Skrevet

Jeg tenker at du er navlebeskuende og ekstremt dømmende, ingen gode egenskaper som mor... Trist!Anonymous poster hash: 237f2...0b8

Hvorfor det? Jeg dømmer ingen og er ikke navlebeskuende. Jeg sier bare hvordan jeg tenker om det og lurer på hvorfor det er så tabu å skulle si at man ønsker seg barn av begge kjønn? Anonymous poster hash: e168d...67a
Skjønner ikke at jeg må forklare det for deg, men.. Du er dømmende fordi:

- du påstår at de som ikke har begge kjønn, mangler noe!

- du tenker at de som får tre barn får det fordi de vil ha et spesielt kjønn!!

- du påstår at det er forskjell på å være jentemamma og guttemamma!

Jeg skal lære deg noe: ingen barn er like. Ingen foreldre er like. Ingen søsken har den samme kjemien. Barn er barn. Og detbetyr at hvis du får en gutt, er det kun et barn. Hva vet du om gutten leker med dukker og vil gå kledd i rosa? Eller om jenta leker med biler og går kledd i blått grønt, og hater rosa?

DU kan ikke vite hvorfor man får barn. DU kan ikke vite at de som bare har jenter, eller bare har gutter, mangler noe i livet!

Du skal være ekstremt forsiktig med å dømme slik, og tenke på den måten du gjør! Det beste er om du skjerper deg, og ikke legger deg borti hva andre gjør eller tenker med/om sitt eget liv.

Skrevet

Jøss....eh...bare...JØSS! Jeg har to av hver, og tanken har aldri slått meg at det er synd i noen med "bare" det ene kjønnet! Men av å til tenker jeg at det er utrolig mange lite intelligente mødre her inne... Tro hvordan det går med barna til disse?

Anonymous poster hash: facc1...0df

Skrevet

Tull!!!!! Har selv to fantastiske gutter. Føler ikke jeg mangler en jente! Har lyst på 3 barn, og en tredje gutt er hjertelig velkommen! Er som flere her skriver. Man ønsker seg BARN og ikke bestemte kjønn. Mangler ingenting i livet mitt. Guttene mine er alt for meg. Og eg ville ikke hatt det annerledes på en flekk! Er så utrolig takknemlig for det jeg har 💙💙

Veldig provoserende av HI. Men det er vel bare oppspinn vel....

Anonymous poster hash: a768c...18e

Skrevet

Jeg tenker at du er navlebeskuende og ekstremt dømmende, ingen gode egenskaper som mor... Trist!Anonymous poster hash: 237f2...0b8

Snakker om å være ekstremt dømmende, frekk og nedlatende. Sånn egenskaper er supert som forelder/venn/datter å ha også. Knall. Anonymous poster hash: 7124c...ff0
Nei, er du en komplett idiot eller?

Skrevet

Mangler ingenting. Har 2 av samme kjønn og de er alt jeg ønsker.Den ene er nettop ferdig med kreftbehandling og vel det å ha mine to barn og at de er friske ( og holder seg det) er viktigst. Du har hatt det lett i livet, er veldig ung eller fjåsete.

Anonymous poster hash: 85bfd...9b7

Herregud så mange stygge kommentarer det er her.. Til å være så åpne og aksepterende er dere passe hyklerske som pisker en som har en annen mening enn dere også.

Skrevet

Snakker om å være ekstremt dømmende, frekk og nedlatende. Sånn egenskaper er supert som forelder/venn/datter å ha også. Knall. Anonymous poster hash: 7124c...ff0
Nei, er du en komplett idiot eller?

Ah.. Bare god gammeldags trolling? Synes bare det er så synd med sånn svar.. Svakt av meg å svare med samme mynt som deg, inneforstått stemningen og sier meg ferdig med dialogen.

Skrevet

En tullete problemstilling, om man kan si det sånn. Jeg for min del, tenker at om jeg får barn håper jeg at det blir jenter. Jeg blir glad om det blir gutter også, det er ikke det. Men jeg er selv eneste jente i en stor gutteflokk, og savnet selv søstre. Gutter er for meg bråkete, egoistiske og krevende. Dette er selvsagt en kjempegeneralisering på bakgrunn av egen oppvekst, og jeg er jo fullstendig klar over at ikke alle er slik. I tillegg kan man jo si, at får man en gutt og ei jente, og la oss si at den jenta er ei lesbisk guttejente...hva har man da..? Da får man ikke den barbiejenta man kanskje ønsker seg.

Barn er barn. Vær glad for de du får.

Anonymous poster hash: df817...d73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...