Gå til innhold

Blir sikkert halshugget her nå men, syns i grunn synd på de som kun har enten bare gutter eller bare jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg utrolig heldig som har en av hver og tenker at de som kun har jenter eller kun har gutter må da "mangle" noe. Ikke sikkert jeg hadde tenkt på den måten hvis jeg selv hadde hatt barn med samme kjønn, men tenker slik nå. Husker jeg ønsket meg veldig ei jente da vi ventet nr to og hadde en gutt fra før. Tenkte hele tiden at det ville mangle noe dersom vi ikke også fikk en jente i familien. Tenker også at de som har to av samme kjønn og får nr tre, at de nok ofte får en til fordi de ønsker seg det motsatte kjønn. Noen med barn av samme kjønn som faktisk våger å innrømme at de tenker sånn? Det er jo ikke snakk om å skulle ønske bort en av de tre guttene man har fått for en jente, men om dere tenkte sånn da dere ventet nr to, tre, fire osv?

Folk kan si hva de vil, men det ER forskjell på å være ren gutte- eller jentemamma og det å ha (minst) en av hver. Det merkes veldig godt nå når ungene begynner å bli større ( er 10 og 8 år) og gutten er veldig gutte-gutt mens jenta er veldig jente-jente. Går på interesser, måten å forholde seg til ting på, klær osv. Glad jeg får oppleve begge deler i hvertfall.

Anonymous poster hash: e168d...67a
Skrevet

Jeg tenker at du er navlebeskuende og ekstremt dømmende, ingen gode egenskaper som mor... Trist!

Anonymous poster hash: 237f2...0b8

Skrevet

Jeg er mamma til to gutter og håper faktisk at barn nummer tre også er gutt :-) så det så!

Anonymous poster hash: cc288...121

Skrevet

Og jeg tenker at hvis man får barn pga. ønske om ett kjønn, så er det noe riv ruskende galt!!!!! Man skal få barn fordi man ønsker seg BARN!!!!! Uavhengig av kjønn!!

Hilsen mamma til 3 jenter, føler så absolutt ikke at jeg mangler noe!! Var akkurat like glad hver gang jeg fikk ett BARN! :-)

Anonymous poster hash: 5d8d8...679
Skrevet

Heldigvis er vi alle forskjellige og gleden blir om mulig enda større når man oppdager at det er helt greit.

Anonymous poster hash: 3eb6c...6fc

Skrevet

Jeg tenker at du er navlebeskuende og ekstremt dømmende, ingen gode egenskaper som mor... Trist!

Hvorfor det? Jeg dømmer ingen og er ikke navlebeskuende. Jeg sier bare hvordan jeg tenker om det og lurer på hvorfor det er så tabu å skulle si at man ønsker seg barn av begge kjønn?

Skrevet

Jeg har aldri ønsket meg kjønn, jeg har ønsket meg barn. Har 2 jenter og føler ikke jeg mangler noe. Er sikker på at følelsen hadde vært den samme dersom jeg hadde hatt 2 gutter.

Skrevet

Snilt av deg å tenke på meg, men du trenger ikke å syns synd på meg altså, jeg har det fint. ;)

Anonymous poster hash: 35c39...139
Skrevet

Jeg har 2 jenter og får GJERNE jente nr 3:) selvom det går bra me gutt og altså;)

Anonymous poster hash: df14f...814

Skrevet

Føler meg utrolig heldig som har en av hver og tenker at de som kun har jenter eller kun har gutter må da "mangle" noe. Ikke sikkert jeg hadde tenkt på den måten hvis jeg selv hadde hatt barn med samme kjønn, men tenker slik nå. Husker jeg ønsket meg veldig ei jente da vi ventet nr to og hadde en gutt fra før. Tenkte hele tiden at det ville mangle noe dersom vi ikke også fikk en jente i familien. Tenker også at de som har to av samme kjønn og får nr tre, at de nok ofte får en til fordi de ønsker seg det motsatte kjønn. Noen med barn av samme kjønn som faktisk våger å innrømme at de tenker sånn? Det er jo ikke snakk om å skulle ønske bort en av de tre guttene man har fått for en jente, men om dere tenkte sånn da dere ventet nr to, tre, fire osv?

Folk kan si hva de vil, men det ER forskjell på å være ren gutte- eller jentemamma og det å ha (minst) en av hver. Det merkes veldig godt nå når ungene begynner å bli større ( er 10 og 8 år) og gutten er veldig gutte-gutt mens jenta er veldig jente-jente. Går på interesser, måten å forholde seg til ting på, klær osv. Glad jeg får oppleve begge deler i hvertfall.

Jeg blir sikkert halshugget her og nå, men jeg synes synd i de som kun får to barn, uansett kjønn.

Anonymous poster hash: 472a4...5ec

Skrevet

Og jeg tenker at hvis man får barn pga. ønske om ett kjønn, så er det noe riv ruskende galt!!!!! Man skal få barn fordi man ønsker seg BARN!!!!! Uavhengig av kjønn!!

Hilsen mamma til 3 jenter, føler så absolutt ikke at jeg mangler noe!! Var akkurat like glad hver gang jeg fikk ett BARN! :-)

Anonymous poster hash: 5d8d8...679

Selvsagt får man barn fordi man ønsker seg barn, men er det en grunn til å si at man ikke kan ønske seg et bestemt kjønn? Hvorfor er det så fælt? Nå har jeg ikke opplevd å få to (eller tre eller flere) barn av samme kjønn, så mulig jeg hadde tenkt annerledes om jeg hadde det. Nå har jeg en av hver og syns jeg er superheldig som får oppleve å være mamma til både en gutt og en jente. Føler meg liksom ekstra priviligert, uten at jeg mener at de med bare gutter eller jenter ikke er heldige som har fått barn. Hvis du tror det, så har du misforstått meg. Visste dette ville bli et ormebol, men jeg er nysgjerrig på hva andre tenker om det.

Skrevet

Hjelpes meg, det er de du synes synd på her i livet. Og det er det du går og tenker på.

Det er krig hver dag i verden, barn blir voldtatt daglig, barn sulter i hjel hver dag. Og du tenker på de stakkars menneskene som bare har fått barn av samme kjønn. De fleste mennesker er utrolig glade for å ha fått de barna de har, helt uavhengig av hvilket kjønn de er.

Anonymous poster hash: da73e...32b
Skrevet

Jeg blir sikkert halshugget her og nå, men jeg synes synd i de som kun får to barn, uansett kjønn.

Dette med antall barn er jo som regel mer et valg enn hvilket kjønn barna får da. Man velger stort sett om man får ett, to eller tre (eller flere barn) selv om det selvsagt ikke alltid er sånn.

Skrevet

Jeg syns synd på de som ikke kan få barn i det hele tatt jeg, selv om de ønsker det. Alle vi som har barn er heldige, uansett antall og kjønn.

Anonymous poster hash: 35c39...139
Skrevet

Hjelpes meg, det er de du synes synd på her i livet. Og det er det du går og tenker på.

Det er krig hver dag i verden, barn blir voldtatt daglig, barn sulter i hjel hver dag. Og du tenker på de stakkars menneskene som bare har fått barn av samme kjønn. De fleste mennesker er utrolig glade for å ha fått de barna de har, helt uavhengig av hvilket kjønn de er.

Anonymous poster hash: da73e...32b

Du tenker bare på krig og voldtekt du da? Ikke lov å tenke på andre ting? Som jeg skrev i hi så er det jo ikke sånn at man ønsker bort et av barna sine som man allerede har for et annet, men man ønsker seg vel kanskje et til av motsatt kjønn da? Virker jammen meg som om dette var et omtåelig tema gitt. Kanksje fordi det ligger en snev av sannhet der? At man skulle ønske, men at det er tabu å si det høyt?

Skrevet

Skrevet

Hvorfor det? Jeg dømmer ingen og er ikke navlebeskuende. Jeg sier bare hvordan jeg tenker om det og lurer på hvorfor det er så tabu å skulle si at man ønsker seg barn av begge kjønn?

En ting å si at du ønsker barn av ulikt kjønn, men å påstå at alle andre vil det. Det er navlebeskuende å tro at det som er riktig og fint for deg er det for alle. Synes synd på meg fordi barna mine har samme kjønn? Er du dum? Barna mine er det beste som har skjedd meg!!

Jeg er motsatt av deg, ønsket meg veldig at barn nr 2 skulle være sammen kjønn som nr 1. Det var på en måte det kjønnet jeg kunne

Anonymous poster hash: 7caef...b68

Skrevet

Fikk fire barn fordi jeg ville ha FIRE, og guess what? Alle er gutter. :D

Skrevet

Jeg synes faktisk det er helt greit å mene det du mener. Og jeg skjønner deg godt.

Selv når jeg ser andre familier med tre gutter feks, som sier de ikke skal ha flere, så tenker jeg litt som deg. Synes liksom det er "synd" på deres vegne. Men aner ikke hvor de tankene kommer fra. For selv bryr jeg meg ikke i det hele tatt!

Jeg har ei jente, og kunne fint hatt to jenter til. Det ville vært helt herlig:)

Kanskje det utenfra virker "kjipt for dem" mens egentlig er det jo ikke det i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 5f8c9...781

Skrevet

Blir vel feil å si at det er synd på mennesker som har vært så heldig å få barn. Men jeg skjønner hva du mener hi. Fikk gutt som nr 4 etter bare jenter, og det var ekstra stas. Ikke minst for min mann, som driver mye med håndverk og gutteting.

Det er litt tabu dette med å ønske et bestemt kjønn.

Må innrømme at jeg i hemmelighet priser meg lykkelig for at siste ble hankjønn; det henger sammen med at jeg nå har to prepubertale jenter i huset :/. Men han kan jo overraske å bli en skikkelig dramaqueen han også ...

Er ikke synd på folk med ett kjønn, men variasjon er fint :)

Skrevet

Blir vel feil å si at det er synd på mennesker som har vært så heldig å få barn. Men jeg skjønner hva du mener hi. Fikk gutt som nr 4 etter bare jenter, og det var ekstra stas. Ikke minst for min mann, som driver mye med håndverk og gutteting.

Det er litt tabu dette med å ønske et bestemt kjønn.

Må innrømme at jeg i hemmelighet priser meg lykkelig for at siste ble hankjønn; det henger sammen med at jeg nå har to prepubertale jenter i huset :/. Men han kan jo overraske å bli en skikkelig dramaqueen han også ...

Er ikke synd på folk med ett kjønn, men variasjon er fint :)

Hehe gutter kan fint være dramaqueener... Tro meg! Han på 15 år er helt grusom noen ganger. Merket ikke de to eldste gutta mine da de gikk igjennom tenårene, men han der..... Hjelpes :D

Skrevet

De to eldste barna mine er gutter. Da vi ventet nr tre kunne jeg tenke meg en gutt til. Det har noe med hvor stor glede jeg ser søsken av samme kjønn ofte har av hverandre, livet gjennom.

Jeg har både søster og bror selv, og selv om jeg har god kontakt med broren min og er veldig glad i han er det noe annet med søsteren min. Den jenta jeg har vokst opp sammen med, delt sorger og gleder med fra barnehagealder til nå som voksen, henne jeg har delt oppvekst med og som forstår bakgrunnen min og reaksjonene mine på ett og alt. Det er helt spesielt.

Mannen min har bare brødre, og de har også veldig tett kontakt. Snakker sammen, deler livets opp og nedturer, hjelper hverandre med praktiske ting osv. 

Det er ikke alltid så lett å få et så nært forhold til noen av motsatt kjønn.

Mine to eldste gutter leker sammen, har samme interesser, liker de samme filmene osv. Mens jeg ser at hos venninner med barn av motsatt kjønn er det krangel om hva slags film de skal se på fredagskvelden, krangel om hvilken bok som skal leses høyt, krangel om hva de skal gjøre når de er på ferie osv fordi barna har så forskjellige interesser. Jenta vil se en prinsessefilm, gutten vil se en guttefilm osv.

Jeg trivdes veldig godt som guttemamma og syntes det virket veldig greit å ha tre gutter, hvem i alle dager skulle leke med barbie med jenta om jeg plutselig skulle få en jente liksom. Måtte være bedre å få en gutt til som kunne gli rett inn i de lekekassene vi hadde her fra før ;)

Jeg vet jeg generaliserer nå altså, setter ting på spissen. Jeg vet selvfølgelig at ikke alle jenter liker barbie, og at det er gutter som heller vil leke med koppesett enn med dinosaurfigurer. Men fakta er at har man barn av samme kjønn er det større sjanse for at de har like interesser og leker med de samme tingene.

Så jeg ønsket en gutt til, og ble faktisk både såret og fornærmet når folk sa rett til meg at de trodde jeg fikk unge nr tre fordi jeg manglet en jente. Jeg gjorde ikke det! Her var en gutt veldig velkommen og ønsket, og det såret meg at folk trodde at en gutt var nestbest og ikke så ønsket som en jente ville være.

Nå fikk vi to jenter da, så ungeflokken på fire ble to gutter og to jenter. Det er litt forskjell på å ha jenter og ha gutter, men ikke på en sånn måte at jeg hadde følt jeg manglet noe om jeg hadde bare en av delene. Det er også sånn at jentene holder ofte sammen og guttene holder ofte sammen, skal vi se en film, spille et spill, om vi er i hagen, i stuen, på ferie eller på besøk, guttene leker med det samme og jentene leker med det samme. Så jeg er utrolig glad jeg har flere barn av samme kjønn, en av hver er sikkert greit, men jeg er glad mine barn har søsken av samme kjønn samtidig som de også har søsken av motsatt kjønn. Det kommer til å være dem til nytte og glede hele livet gjennom.

Anonymous poster hash: 172e7...0b8
Skrevet

Vet du, du har ikke peiling:) Har to gutter, og mannen tenker litt sånn som du, men jeg gjør absolutt ikke det. Vil ikke ha flere barn, skulle bare ha to, og jeg hadde ALDRI fått et barn til kun for å se om jeg fikk motsatt kjønn. Det er jo helt sinnsykt, og rimelig feil grunnlag å få barn på. 

Bare innse at folk er forskjellige, og at langt fra alle er like trangsynte som deg.

Anonymous poster hash: 2aa71...150

Skrevet

Hjelpes meg, det er de du synes synd på her i livet. Og det er det du går og tenker på. Det er krig hver dag i verden, barn blir voldtatt daglig, barn sulter i hjel hver dag. Og du tenker på de stakkars menneskene som bare har fått barn av samme kjønn. De fleste mennesker er utrolig glade for å ha fått de barna de har, helt uavhengig av hvilket kjønn de er.Anonymous poster hash: da73e...32b

Du tenker bare på krig og voldtekt du da? Ikke lov å tenke på andre ting? Som jeg skrev i hi så er det jo ikke sånn at man ønsker bort et av barna sine som man allerede har for et annet, men man ønsker seg vel kanskje et til av motsatt kjønn da? Virker jammen meg som om dette var et omtåelig tema gitt. Kanksje fordi det ligger en snev av sannhet der? At man skulle ønske, men at det er tabu å si det høyt? Anonymous poster hash: e168d...67a

Hvorfor kan du ikke godta at andre er godt fornøyde med 2 av samme kjønn selv om du ikke hadde vært det? Jeg har 2 jenter, og "mangler" ingen gutt. Jeg har fått de barna jeg skal ha, og er utrolig takknemlig for det.

Selv om kjønn virkelig ikke spiller noen rolle for meg, og jeg synes det er veldig rart å ønske seg ett kjønn fremfor et annet, så er det helt i orden for meg at andre tenker annerledes.

Jeg synes ikke du er inne på et ømtålig tema. Den som svarer skarpeste her, og pisker opp stemningen, er du.

Skrevet

Mangler ingenting. Har 2 av samme kjønn og de er alt jeg ønsker.Den ene er nettop ferdig med kreftbehandling og vel det å ha mine to barn og at de er friske ( og holder seg det) er viktigst. Du har hatt det lett i livet, er veldig ung eller fjåsete.

Anonymous poster hash: 85bfd...9b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...