Gå til innhold

Til deg som prøver..

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg bare lurer på hvordan dere som har bestemt dere for å begynne prøvingen har det? Har dere 100% fast jobb, eget hus og to biler? Har dere flere barn? Hva er den videre planen deres når det kommer til permisjon, bhg osv?

Hos oss er det slik at far jobber 100 % fast, jeg jobber opp mot 100 % som vikar, vi leier en stor enebolig og far har et barn fra før.

Anonymous poster hash: 2ca9e...077

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144203488-til-deg-som-pr%C3%B8ver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte hus i fjor vår, og begge har fast 100% stilling. Har 2 biler og 2 katter fra før😜 prøver på første barnet nå, så som curious94 skriver.. Barnet kommer når det kommer, har ikke tatt hensyn til bhg.frister o.l i prøveperioden. Vurderte pause i forhold til å få desemberbarn, jeg har alltid sagt jeg ikke vil ha det da "hele" familien min har bursdag i desember. Men nå som vi har prøvd i 8 mnder blir det ingen pauser, blir jeg gravid så vi får barn i desember er det helt greit😊

Eier stor bolig (plass til masse barn :Nikke: ) har 2 biler, 2 barn og begge har 100% faste stillinger.

Selv jobber jeg redusert nå for å få ettermiddagene til å bli bedre (jobber 6 timer pr dag).

Permisjonen skal vi dele slik at jeg tar mest pga fars helse (vanskelig med mye løft og lettere nå de blir større) og etter endt perm jobber vi begge redusert i nærmere ett års tid før bhg.start. Tenker ikke noe på når på året barnet blir født ift.bhg. start da våre ikke starter i bhg før de er rundt 2 år uansett, men vi har unngått de siste 3 mnd av året pga at vi syntes 5,5 år er alt for tidlig å skulle begynne på skolen.

Anonymous poster hash: 4a8c6...c23

Vi eier hus (kjøpt da jeg gikk gravid med eldste) og har 2 biler og masse lån....:P Vi har 2 ganske store fra før, begge går på skolen, og far jobber 100% fast stilling mens jeg har 100% fast stilling, men har 20 % permisjon fra den og jobber derfor 80%. Tror jeg er gravid nå. (2 svakt positive tester, samt en rekke symptomer) og ligger derfor ann til å få en novemberbaby. Da er vi ikke sikret bhg.plass neste år igjen, men det tar vi som det kommer :) i "verste" fall tar jeg ulønnet permisjon når permisjonen er slutt evt spør mamma eller svigermor om kan ha babyen et par dager slik at jeg kan jobbe litt. Uansett uaktuelt å sende en baby på under året i bhg, så en elller annen løsning må vi finne om vi kommer så langt.

Endret av Lykke -prøver igjen!

Vi har prøvd siden i fjor sommer(ble raskt gravid da, men mistet),

Mannen har 100% fast jobb, jeg har ikke fast jobb og jobber veldig variabelt.(50-80 %)

Nytt hus og 2 biler har vi også (2 biler er vi avhengig av her vi bor.)

Har to barn på 4 og 6 år fra før.

Tenker ikke så mye over når termin blir, barnehageplass er det lett å få hele året her og om vi ikke skulle få før høsten igjen så tar jeg gjerne ulønnet permisjon, det har jeg gjort med de to eldste også.

Permisjonen tar nok jeg mest av, det er det som passer oss best.

Annonse

Eier enebolig og har hver vår bil ( avhengig av det pga jobb). 2 barn- gutt som blir 5 i juni og jente som blir 2 i november. Fast 100%jobb begge to.

Ønsker oss nå et barn til. Tenker ikke på når på året og b.hage ordner seg. Tar nok mest permisjon jeg og pappan de ukene han må ta. Begge gangene tok jeg også permisjon uten lønn i 2mnd slik at de skulle være 13 mnd når de begynte b.hage. Det vil jeg gjøre igjen evt mer. Vil også ta permisjon 20%-30% i noen år for å få bedre tid med barna. Skulle gjort det nå men da vi planlegger baby er det ugunstig økonomisk.

Vi eier enebolig, har bare 1 bil (bra kollektivt her vi bor). Vi er godt, har to barn fra før. Mannen har 100% fast jobb, og jeg har 75% fast jobb. Vi har prøvd på sistemann i 3 år (har mistet mange ganger). Vi prøver litt til....så sistemann kommer når han/hun kommer ;)

Vi eier enebolig, en bil og en hund. Begge har fast 100 % jobb. Kjører sammen til jobb fordi de ligger nærme hverandre og trenger bare en bil akkurat nå. Barnet kommer når det kommer, tar ikke hensyn til bhg-året. Permisjonen har vi ikke diskutert enda, det kommer jo litt an på når på året vi får barn.

Annonse

Er forlovet med samboeren min. Vi leier for tiden en stor leilighet, har 2 biler og en katt :) vi har begge faste jobber og tjener bra. Tenker på å kjøpe hus neste år :) Vi bestemte oss for å bli prøvere i januar i år så vi har ikke prøvd så lenge. Barnet er hjertelig velkommen uansett når på året det kommer så bhg-året tar vi ikke hensyn til. Permisjonen har vi ikke snakket så mye om, men det er meg som tar mesteparten av den siden det er mest praktisk for oss :)

Jeg studerer på høgskole fulltid, min samboer jobber 100% og vi er enebolig. VI planlegger vårt første barn og vil prøve aktivt fra mai. Jeg har ikke lyst på morgenkvalme i eksamensperioden :P Permisjon kommer an på når på året barnet blir født i fht hva som passer inn med skoleopplegget mitt. men jeg har ønske om å ha minimum 10 mnd permisjon selv, og samboer ha det han har krav på som muligens deles noe opp til noen dager pr uke. og så håpe jeg min far og stemor tar på seg 1-2 dagers pass pr uke i 2-3 mnd. Har ikke lyst til at mitt barn skal i barnehagen før helst 15-16 mnd. Og jeg gleder meg så mye til det klaffer  :hjerter:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...