Gå til innhold

Oppkjøring på bil. Vil dere dele tips og erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg ikke klar i det hele tatt! Jeg er så nervøs og har egentlig slått meg til ro med at jeg stryker.. Kommer nok ikke til å få sove i natt.

Anonymous poster hash: 094b8...dfa

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis du ikke får til eller ikke husker svaret på den innledende oppgaven med en gang; ikke gi opp, prøv omså 10 ganger. Det viser i alle fall innsats :)

Pass på speedometeret.

Slipp gassen hvis du ser rødt lys, og gli mot trafikklyset (miljøvennlig kjøring). 

Se langt fram hele tiden, men pass på fotgjengere.

Og hvis du gjør en feil, legg den bak deg med en gang! Hvis ikke, kjører du bare dårligere.

Jeg kjørte oppå et fortau, kjørte i 45 i en 30-sone (kun kort tid, men likevel) og begynte å skifte fil, ombestemte meg og kjørte tilbake for så å ombestemme meg igjen samtidig som jeg halvveis ropte: "Hvor skal jeg!?" - og jeg sto. Lykke til :)

Anonymous poster hash: b09a6...33a
Gjest Gul stjerne
Skrevet

Ok, kanskje stryker du, det er kjedelig, men ikke uvanlig og heller ikke slutten. For du lærer av erfaringen, melder deg opp på nytt og greier det.

Men tips: Det er du som kjører. Det er din tur. Du bestemmer. Om du kjører i feil gear i flere kilometer, drit i det. Det er din tur, du bestemmer. Tro på deg selv, tro på dine avgjørelser. Stopp for fotgjengere, kjør i sneglefart forbi busser på begge! sider av veien. Følg reglene, hold roen, gjør det du bruker å gjøre.

Ikke snakk med sensor hvis det ikke faller deg naturlig, fokuser på jobben din, nemlig å kjøre, og ikke føl at du må underholde sensor. Ikke kjør for sakte, da kan du oppleves som passiv og at du ikke er klar for sertifikatet enda.

Det er ubehagelig å ha oppkjøring, men det er til å holde ut. Sensor er et menneske, smil og vær hyggelig. Lykke til!

Skrevet

Vær heller for forsiktig enn vågal, og se ofte i speilene. Det liker de. Lykke til :)

Skrevet

Ja, og hvis du stryker nå, så er det ingen krise. Da vet du i alle fall sikkert at du står neste gang, siden du vet hva du går til. Jeg kjenner ingen som har strøket to ganger, det må være sjelden.

Skrevet

Dersom du gjør noe feil så si ifra med en gang du merker det (feks blinklys), da trekker de deg ikke like mye for det. Lykke til :-)

Annonse

Skrevet

Kikk ofte i speilene.. Det legger de merke til. Tenk at dette kan du 😉 mener kjørelærer at du er klar, så er du det. Ikke la en feil irritere deg hele oppkjøringen.. Tenk "jaja" og legg det bak deg.

Lykke til! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...