Gå til innhold

IVF - hvor raskt fikk du graviditetstegn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg ikke blir gravid denne gangen...

Jeg har hatt noen forsøk, men det begynner å bli så mange år siden, så jeg husker ikke når tegnene startet. Men jeg mener at egget festet seg i to av fire ganger, ut i fra gravidtegn. Den ene gangen holdt det ikke lenge nok og det kom en litt større klump ut. Den andre gangen fullførte jeg svangerskapet.

De to andre gangene kjente jeg ingen ting, derfor lurer jeg på om jeg skal forberede meg på at det ikke går denne gangen. Det er fire dager siden jeg satte inn embryo.

Hvor raskt meldte gravidtegnene seg hos deg etter innsetting av embryo?

Anonymous poster hash: 05f2f...0eb

Skrevet

Gravidtegnene kom med en gang pga progesterontilskudd. Ville derfor ikke stolt på symptomer og tegn dessverre. Jeg har hatt 5 uttak med innsett, og 4 frys, og det kjentes ganske likt ut hver gang. Ble gravid på 2 av forsøkene men mistet en av gangene.

Skrevet

Jeg vet jo ikke om det var det jeg kjent. Men jeg satt inn et 5 dagers blastocyst på en fredag. På søndagen stakk det skikkelig til i magen når jeg reiste meg. Første runde med ivf, så jeg tenkte mye på at vi nå hadde satt inn. Onsdagen begynte testene å bli positive. Så noe tegn utenom det stikker fikk jeg ikke før overstimuleringen tok seg opp igjen på torsdagen. Da regnet jeg med at det hadde klaffet.

Typiske tegn kom vel ikke før uke 4- 5 som ved vanlig befruktning.

Tror vel ikke alle kjenner noe, så tror ikke du skal tenke at løpet er kjørt pga. det.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 92019...b94

Skrevet

Jeg merket absolutt ingenting før lenge etter positiv test.. minst et par uker etter.

Anonymous poster hash: 22312...70e
Skrevet

Uttak: 7 mai, Innsett 10 mai: Følte meg ikke i form 16 mai, festesmerter (som jeg trodde bare var noe tull) kom på kvelden 16 mai og ga seg ikke før midt på dagen 17 mai, liten blødning kvelden 17 mai og 18 mai. Sterk positiv test på testdagen 24 mai. 

Jeg skjønte fra 16 mai at noe var på gang, men sa ingenting om det siden Progresteronen kan gi samme symptomer. Jeg blir veldig oppblåst etter innsettet, dette ga seg ca etter 5-6 dager, og etter noen dager igjen blei jeg igjen veldig oppblåst. Blei gravid på vårt 3 ivf-forsøk, og var vel egentlig ikke i tvil om det hadde gått når dagen for testing nærmet seg, men som sagt så sa jeg ingenting om dette. Jeg lå våken hele natta før testing og tenkte at det var en skremmende tanke at testen nå mest sannsynlig blei positiv. På testen dukka det opp to like sterke streker, nesten før testen blei satt ned i koppen. 

18 juni 2013 fikk vi vite at vi ventet tvillinger, de blei født i januar 2014 <3

Skrevet

Før befruktning... hormontilskuddene får meg til å føle meg gravid som bare rakkern. Jeg merket ingen forskjell mellom de gangene jeg ble gravid og de gangene jeg ikke ble det. Takke seg til tester.

Anonymous poster hash: 52bf0...388

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...