Gå til innhold

noen som har tarantell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst til å skaffe meg en tarantell, har alltid vært så fasinert av disse store ekle edderkoppene :P 
Men hvordan er det å ha en sånn? er de bare i buret sitt, eller kan man ta de ut, holde de osv? ? 

Du som har en, kanskje du har lyst til å fortelle meg litt om det? :)

Anonymous poster hash: e104b...406
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skrives kanskje tarantella, men er vell samma det :P Hi! 

Skrevet

Altså HVA skal man med noe så ekkelt som man ikke kan kose med engang?? De kan jo bite ganske hardt i tillegg! Uææ

Anonymous poster hash: 25732...11f

Skrevet

Altså HVA skal man med noe så ekkelt som man ikke kan kose med engang?? De kan jo bite ganske hardt i tillegg! Uææ

Anonymous poster hash: 25732...11f

de er jo ikke ekle, er kjempe fine! :) 

Skrevet

Jeg har ikke hatt, men hadde en kamerat som hadde en, pluss en ekskjæreste.

Du kan ta dem ut og holde dem, men vil ikke akkurat si de er kosete ;)
Men søte er de faktisk! Jeg er livredd edderkopper, men akkurat disse er litt søte (Selv om jeg aldri i verden ville tatt på dem)

De hadde edderkopper i mange år og kameraten min ble bitt en gang. Tror ikke det er noe som skjer ofte.

Anonymous poster hash: 290d1...b0f
Skrevet

Altså HVA skal man med noe så ekkelt som man ikke kan kose med engang?? De kan jo bite ganske hardt i tillegg! UææAnonymous poster hash: 25732...11f

de er jo ikke ekle, er kjempe fine! :)  Anonymous poster hash: e104b...406

Du skriver jo i hi "disse store ekle edderkoppene".

Jeg har aldri hatt det selv, men jeg kjente en dame som hadde det. Hun sa at hun pleide å ta den ut av terrariet og la den krype på armen sin. Men en gang rømte den, og var løs i huset i en lengre periode. Etterpå ble den aggressiv og hun kunne ikke ta den ut mer. Den var visstnok dødelig for alt og alle som veide under 40 kilo, så den passer ganske dårlig hvis man har barn tenker jeg da.

Skrevet

Altså HVA skal man med noe så ekkelt som man ikke kan kose med engang?? De kan jo bite ganske hardt i tillegg! UææAnonymous poster hash: 25732...11f

Jeg har aldri hatt det selv, men jeg kjente en dame som hadde det. Hun sa at hun pleide å ta den ut av terrariet og la den krype på armen sin. Men en gang rømte den, og var løs i huset i en lengre periode. Etterpå ble den aggressiv og hun kunne ikke ta den ut mer. Den var visstnok dødelig for alt og alle som veide under 40 kilo, så den passer ganske dårlig hvis man har barn tenker jeg da.

Ja mange syntes jo de er ekle ;) 

Tror det finnes typer som ikke er giftige også, bortsett fra om man er allergisk, og den skal jo ikke akkurat gå rundt i huset heller. Blir vell for det meste i buret sitt.

Veninna mi hadde en gang en vi kunne holde, den krøyp rundt på oss og beit aldri. den var såå fin! :)

Skrevet

Jeg vet egentlig ingen ting om taranteller, men at bittet skulle være dødelig for alle under 40 kg høres totalt usannsynlig ut. Da hadde de ikke vært lovlige i salg i Norge. Mener å ha lest at de som er i salg er mye mindre giftige enn de som lever fritt  - muligens fordi de blir tappet for gift. Bittet skal visst være sammenliknbart med et vepsestikk - ufarlig for de fleste, men noe man bør unngå, og ikke bra for de som er allergiske. 

Igjen, jeg skal ikke påstå at jeg har kunnskap om dette, men at de skal være dødelig giftige for barn er bare helt utenkelig. 

Anonymous poster hash: dcf2b...fad

Skrevet

Jeg passet min søster sin noen mnd

Men fikk ikke sove skikkelig i begynnelsen. .var redd den plutselig kom seg løs

Kan ikke komme på noe positivt med å ha en

Du kan ta den ut. Men er ikke sikkert den vil inn igjen

Anonymous poster hash: 0d202...26a

Skrevet

Jeg har aldri hatt det selv, men jeg kjente en dame som hadde det. Hun sa at hun pleide å ta den ut av terrariet og la den krype på armen sin. Men en gang rømte den, og var løs i huset i en lengre periode. Etterpå ble den aggressiv og hun kunne ikke ta den ut mer. Den var visstnok dødelig for alt og alle som veide under 40 kilo, så den passer ganske dårlig hvis man har barn tenker jeg

lol, selvfølgelig er ikke tarantellaer giftig for alle under 40 kilo... 

Anonymous poster hash: 290d1...b0f

Skrevet

Vi har to stk. Er guttungen sine men de står i stua. Jeg tør ikke å ta dem ut, men søt å se på er de jo. Den ene blir helt rosa på ryggen når sola skinner på den. Helt greie dyr. Ikke bråker de, ikke lukter de og de krever lite stell. Kan være alene hjemme i ferier og.

Vi fikk beskjed om at gifta kan sammenlignes med en veps. Er man allergisk kan man selvfølgelig reagere kraftig, men for resten av oss er det bare litt vondt.

Anonymous poster hash: f97bd...30a

Skrevet

Er ikke lov til å ha dødlige gifte dyr som kjærledyr i Norge. Heller ikke reptilparker har lov til å ha gifte dyr så de har f.eks kun kveleslanger og ikke de med dødlig gift. I følge ei venninne som jobber en sånn plass.

Anonymous poster hash: 2b132...c3b

Skrevet

nokon av dei er snille,og nokon er sure og agresive..den eg hadde fekk eg beskjed om at var ein gretten tarantell....og det va den ;) skaff deg ein voksen som dei som eiger kjenner godt så får du vite kossen den er og liker å bli behandla

Anonymous poster hash: 3a7f8...eb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...