Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #1 Skrevet 8. mars 2015 Er fire uker siden vi skulle starte med bacheloroppgaven. Jeg skriver alene, men kommer meg ikke i gang. Jeg har virkelig skrivesperre, selv om temaet interesserer meg. Skal ha et omfang på 12.000 ord, og er livredd for å ikke komme meg i mål til 10. april! Har til nå skrapet sammen 1.000 ord, men begynner virkelig å se mørkt på dette. Noen som kanskje har noen gode tips til meg? Har alltid hatet å skrive, og begynner virkelig å bli fortvilet. Anonymous poster hash: d541e...d5a
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #2 Skrevet 8. mars 2015 Jeg har bachelorgrad, men skrev ikke bacheloroppgave - i stedet skrev jeg to semesteroppgaver på rundt 11 000 ord hver. Jeg brukte ca 14 dager på hver av dem. Da jobbet jeg ikke med noe annet, og brukte også helgene. Fikk A på begge oppgavene. Anonymous poster hash: 833ca...0b8
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #3 Skrevet 8. mars 2015 Jeg har bachelorgrad, men skrev ikke bacheloroppgave - i stedet skrev jeg to semesteroppgaver på rundt 11 000 ord hver. Jeg brukte ca 14 dager på hver av dem. Da jobbet jeg ikke med noe annet, og brukte også helgene. Fikk A på begge oppgavene. Anonymous poster hash: 833ca...0b8 Oi! Er du glad i å skrive, eller hvordan startet du med å gå i gang? Blir så imponert når jeg hører om slike tilfeller Hi Anonymous poster hash: d541e...d5a
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #4 Skrevet 8. mars 2015 Jeg har bachelorgrad, men skrev ikke bacheloroppgave - i stedet skrev jeg to semesteroppgaver på rundt 11 000 ord hver. Jeg brukte ca 14 dager på hver av dem. Da jobbet jeg ikke med noe annet, og brukte også helgene. Fikk A på begge oppgavene. Anonymous poster hash: 833ca...0b8 Oi! Er du glad i å skrive, eller hvordan startet du med å gå i gang? Blir så imponert når jeg hører om slike tilfeller Hi Anonymous poster hash: d541e...d5a Ja, jeg er glad i å skrive, og er også god til det. Gjorde det på denne måten fordi jeg hadde andre eksamener først, og det fungerte best for meg å konsentrere meg helt om det, og så sette inn støtet med skrivingen helt på slutten. Jeg visste jo hva jeg skulle skrive om, så tankene hadde jo jobbet litt fra før. Leste et par tilsvarende oppgaver for å få en ide om oppbyggingen. Hadde to eller tre møter med veileder under veis, og fikk god hjelp. Startet med å bruke et par dager til å lese nødvendig teorilitteratur, og så satte jeg egentlig bare i gang med å skrive. Pushskrev først, uten så mye tanke på språk og oppsett. Viktig å få tankene ned på papiret (eller skjermen, da), og så kan du organisere og flikke på språket senere. Det går gjerne lettere å skrive når du først har kommet i gang - det å komme i gang med skrivingen er ofte en real dørstokkmil. Bare start skrivingen, blås i om du synes det høres dumt ut. Bare skriv på, og så er sjansen stor for at du har fått ned noe fornuftig likevel ganske stor. Lykke til! Anonymous poster hash: 833ca...0b8
stratosku Skrevet 8. mars 2015 #5 Skrevet 8. mars 2015 Vi var tre stykker som skrev sammen. Brukte totalt 11 av 16 uker, hvor vi møttes hver dag mellom 9 og 15.Hadde et omfang på 15.000 ord. Fikk A på vår oppgave.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #6 Skrevet 8. mars 2015 Jeg har bachelorgrad, men skrev ikke bacheloroppgave - i stedet skrev jeg to semesteroppgaver på rundt 11 000 ord hver. Jeg brukte ca 14 dager på hver av dem. Da jobbet jeg ikke med noe annet, og brukte også helgene. Fikk A på begge oppgavene. Anonymous poster hash: 833ca...0b8 Oi! Er du glad i å skrive, eller hvordan startet du med å gå i gang? Blir så imponert når jeg hører om slike tilfeller Hi Anonymous poster hash: d541e...d5a Ja, jeg er glad i å skrive, og er også god til det. Gjorde det på denne måten fordi jeg hadde andre eksamener først, og det fungerte best for meg å konsentrere meg helt om det, og så sette inn støtet med skrivingen helt på slutten. Jeg visste jo hva jeg skulle skrive om, så tankene hadde jo jobbet litt fra før. Leste et par tilsvarende oppgaver for å få en ide om oppbyggingen. Hadde to eller tre møter med veileder under veis, og fikk god hjelp. Startet med å bruke et par dager til å lese nødvendig teorilitteratur, og så satte jeg egentlig bare i gang med å skrive. Pushskrev først, uten så mye tanke på språk og oppsett. Viktig å få tankene ned på papiret (eller skjermen, da), og så kan du organisere og flikke på språket senere. Det går gjerne lettere å skrive når du først har kommet i gang - det å komme i gang med skrivingen er ofte en real dørstokkmil. Bare start skrivingen, blås i om du synes det høres dumt ut. Bare skriv på, og så er sjansen stor for at du har fått ned noe fornuftig likevel ganske stor. Lykke til! Anonymous poster hash: 833ca...0b8 Okei, takk for godt svar Jeg bruker alltid veldig lang tid på å komme i gang, men når jeg først er kommet i gang går det radig. Jobber best under press vil jeg si. Men er vel bare å prøve i det små å skrive ned litt, så går det seg kanskje til. Er ikke noen skriver. Eller kan skrive godt når jeg får skrive ut fra hodet, men verre når jeg skal lete etter stoff i bøker og omformulere det. Hi Anonymous poster hash: d541e...d5a
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #7 Skrevet 8. mars 2015 Hva er det du skal ha bachelor i? Jeg har så vidt begynt på min innenfor sykepleie og siden jeg skriver alene skal jeg ha "kun" 10 000 ord. De som skriver sammen må ha 12 000. Vi skal levere den i slutten av april da..Har du valgt tema selv? Jeg har bare så vidt kommet i gang med selve skrivingen, men oppgaven i seg selv har jeg hatt i hodet en stund der den har lagt å modnes Det er utrolig vanskelig å komme i gang når man får en sperre, og det som funket for meg var å ta en opplevd situasjon som handler om mitt tema og rett og slett skrevet den ned. Da måtte jeg på en måte tenke på nytt og fikk en annen innfallsvinkel. Nå er det blitt oppgaven min, jeg må bare justere den litt Jeg har bare rundt 700 ord ennå, men det kommer seg nok Anonymous poster hash: 93efc...e93
MMP Skrevet 8. mars 2015 #8 Skrevet 8. mars 2015 Jeg brukte hele halvåret på å lese, skrive - hver eneste dag og kveld! Hver anledning som bydde seg. Fikk også litt "hjelp" her i fra i forhold til ting jeg ikke forstod Det er tøft!!!! Men du MÅ bare sette deg ned og begynne så fort som mulig! Det som tok lengst tid var da jeg skulle "sette" sammen alt jeg hadde skrevet som jeg ville ha med i bacheloroppgaven, flette det inn! Grusomt Lykke til!
mamma_bergen Skrevet 8. mars 2015 #9 Skrevet 8. mars 2015 Og husk å skrive ned referansene med en gang og ikke "spar" det til senere! Det blir vanvittig mye jobb
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #10 Skrevet 8. mars 2015 Hva er det du skal ha bachelor i? Jeg har så vidt begynt på min innenfor sykepleie og siden jeg skriver alene skal jeg ha "kun" 10 000 ord. De som skriver sammen må ha 12 000. Vi skal levere den i slutten av april da..Har du valgt tema selv? Jeg har bare så vidt kommet i gang med selve skrivingen, men oppgaven i seg selv har jeg hatt i hodet en stund der den har lagt å modnes Det er utrolig vanskelig å komme i gang når man får en sperre, og det som funket for meg var å ta en opplevd situasjon som handler om mitt tema og rett og slett skrevet den ned. Da måtte jeg på en måte tenke på nytt og fikk en annen innfallsvinkel. Nå er det blitt oppgaven min, jeg må bare justere den litt Jeg har bare rundt 700 ord ennå, men det kommer seg nok Anonymous poster hash: 93efc...e93 Jeg går også sykepleie, så skal skrive om ungdom og psykiatri. Har desverre ikke vært i noen situasjoner jeg kan bruke som eksempel, for det ville jo vært letteste. Har tenkt mye og lest meg opp, og vet hva jeg vil ha med. Men får bare ikke ordene ned på papiret! Deprimerende, for i mitt hode er alt veldig bra! HI Anonymous poster hash: d541e...d5a
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #11 Skrevet 8. mars 2015 Skrev alene og brukte effektivt ca.14 dager. Det som tok mest tid var å komme opp med en teori, intervjuene og å transkribere dem. Resten gikk mest av seg selv Anonymous poster hash: 592d2...87e
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #12 Skrevet 8. mars 2015 Jeg har også bachelor fra sykepleien og skrev også om et tema jeg ikke hadde erfart i praksis, men på personlige plan. Vi hadde kun 8 uker på oss, men fikk god veiledning underveis av veileder, noe som resulterte i A på oppgaven vil jeg påstå. Måtte skrive alene, minimum 7000 ord, hvor drøfting var godt over halvparten. Ville brukt veilederen mest mulig hvis jeg var deg. Det er normalt å få skrivesprerre, da er det lurt å ta en god pause for så lese gjennom det du har etter en stund. Lykke til Anonymous poster hash: ad40a...cac
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #13 Skrevet 8. mars 2015 Skrev alene og brukte effektivt ca.14 dager. Det som tok mest tid var å komme opp med en teori, intervjuene og å transkribere dem. Resten gikk mest av seg selv Anonymous poster hash: 592d2...87e Transkribere? Anonymous poster hash: 1da55...049
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #14 Skrevet 8. mars 2015 Skrev alene og brukte effektivt ca.14 dager. Det som tok mest tid var å komme opp med en teori, intervjuene og å transkribere dem. Resten gikk mest av seg selv Anonymous poster hash: 592d2...87e Transkribere? Anonymous poster hash: 1da55...049 Skrive ut intervjuene Anonymous poster hash: 592d2...87e
Birdie Birdie Nam Nam Skrevet 8. mars 2015 #15 Skrevet 8. mars 2015 Når dere skriver 10-12.000 ord, hvor mange sider tilsvarer det? Rundt 30, eller? Da lurer jeg veldig på hvor mange studiepoeng det er snakk om?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #16 Skrevet 8. mars 2015 Når dere skriver 10-12.000 ord, hvor mange sider tilsvarer det? Rundt 30, eller? Da lurer jeg veldig på hvor mange studiepoeng det er snakk om? Bacheloroppgaven + muntlig eksamen (trekkoppgave) var tilsammen 30 studiepoeng. Jeg gikk på UIT Anonymous poster hash: 592d2...87e
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #17 Skrevet 8. mars 2015 Når dere skriver 10-12.000 ord, hvor mange sider tilsvarer det? Rundt 30, eller? Da lurer jeg veldig på hvor mange studiepoeng det er snakk om? Bacheloroppgaven + muntlig eksamen (trekkoppgave) var tilsammen 30 studiepoeng. Jeg gikk på UIT Anonymous poster hash: 592d2...87e Jeg lurer litt på hvorfor jeg måtte skrive to oppgaver og ha to muntlige eksamener for å få samme antall studiepoeng? Jeg tok bachelor med fordypning i norsk. Tok 15 poeng fordypning hvert semester det siste året. Skrev en oppgave i språk og en i litteratur, begge på rundt 11 000 ord (mellom 25 og 30 sider). Så hadde jeg muntlig eksamen. Eksamen og oppgave utgjorde hver 50% av karakteren. Det vil si skriftlig oppgave på rundt 11 000 ord (jeg skrev alene) pluss muntlig eksamen for 15 studiepoeng, to ganger. Anonymous poster hash: 833ca...0b8
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #18 Skrevet 8. mars 2015 Når dere skriver 10-12.000 ord, hvor mange sider tilsvarer det? Rundt 30, eller? Da lurer jeg veldig på hvor mange studiepoeng det er snakk om? Bacheloroppgaven + muntlig eksamen (trekkoppgave) var tilsammen 30 studiepoeng. Jeg gikk på UIT Anonymous poster hash: 592d2...87e Jeg lurer litt på hvorfor jeg måtte skrive to oppgaver og ha to muntlige eksamener for å få samme antall studiepoeng? Jeg tok bachelor med fordypning i norsk. Tok 15 poeng fordypning hvert semester det siste året. Skrev en oppgave i språk og en i litteratur, begge på rundt 11 000 ord (mellom 25 og 30 sider). Så hadde jeg muntlig eksamen. Eksamen og oppgave utgjorde hver 50% av karakteren. Det vil si skriftlig oppgave på rundt 11 000 ord (jeg skrev alene) pluss muntlig eksamen for 15 studiepoeng, to ganger. Anonymous poster hash: 833ca...0b8 Vi hadde i tillegg en praktisk oppgave (de andre semestrene hadde vi arbeidskrav i tillegg til eksamen) som pågikk i en uke. Den måtte bestås før bacheloroppgaven og muntlig. Ulike studier er lagt opp på ulike måter. Sånn er det bare. Hvorfor du hadde det slik er vanskelig å svare på. Anonymous poster hash: 592d2...87e
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #19 Skrevet 8. mars 2015 Når dere skriver 10-12.000 ord, hvor mange sider tilsvarer det? Rundt 30, eller? Da lurer jeg veldig på hvor mange studiepoeng det er snakk om? Bacheloroppgaven + muntlig eksamen (trekkoppgave) var tilsammen 30 studiepoeng. Jeg gikk på UIT Anonymous poster hash: 592d2...87e Jeg lurer litt på hvorfor jeg måtte skrive to oppgaver og ha to muntlige eksamener for å få samme antall studiepoeng? Jeg tok bachelor med fordypning i norsk. Tok 15 poeng fordypning hvert semester det siste året. Skrev en oppgave i språk og en i litteratur, begge på rundt 11 000 ord (mellom 25 og 30 sider). Så hadde jeg muntlig eksamen. Eksamen og oppgave utgjorde hver 50% av karakteren. Det vil si skriftlig oppgave på rundt 11 000 ord (jeg skrev alene) pluss muntlig eksamen for 15 studiepoeng, to ganger. Anonymous poster hash: 833ca...0b8 Vi hadde i tillegg en praktisk oppgave (de andre semestrene hadde vi arbeidskrav i tillegg til eksamen) som pågikk i en uke. Den måtte bestås før bacheloroppgaven og muntlig. Ulike studier er lagt opp på ulike måter. Sånn er det bare. Hvorfor du hadde det slik er vanskelig å svare på. Anonymous poster hash: 592d2...87e Det spiller jo egentlig ingen rolle, studiet er bestått, og jeg klarte meg fint. Det slo meg bare at det var litt misforhold i arbeidsmengden der. Men som du skriver, studier er lagt opp på ulik måte. Noen studiepoeng er rett og slett vanvittig "dyre". Anonymous poster hash: 833ca...0b8
Birdie Birdie Nam Nam Skrevet 8. mars 2015 #20 Skrevet 8. mars 2015 Er på en måte forundret over hvordan ulike studier legges opp så forskjellig, men jeg forstår jo at det av flere grunner bare må være sånn. Jeg skrev 60 sider/22.000 ord i min bacheloroppgave tilsvarende 15 stp.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2022 #21 Skrevet 19. september 2022 Anonym bruker skrev (På 8.3.2015 den 16.35): Jeg lurer litt på hvorfor jeg måtte skrive to oppgaver og ha to muntlige eksamener for å få samme antall studiepoeng? Jeg tok bachelor med fordypning i norsk. Tok 15 poeng fordypning hvert semester det siste året. Skrev en oppgave i språk og en i litteratur, begge på rundt 11 000 ord (mellom 25 og 30 sider). Så hadde jeg muntlig eksamen. Eksamen og oppgave utgjorde hver 50% av karakteren. Det vil si skriftlig oppgave på rundt 11 000 ord (jeg skrev alene) pluss muntlig eksamen for 15 studiepoeng, to ganger. Anonymous poster hash: 833ca...0b8 Hvor mye du må skrive varierer mye. Jeg har skrevet oppgaver på 25-30 sider på små emner på 7,5 poeng og også levere to fagoppgaver på 10-15 000 ord. Anonymkode: 5c72a...892
Anonym bruker Skrevet 19. september 2022 #22 Skrevet 19. september 2022 Skriver master og ikke bachelor, bachelor er 20 år siden og ikke sammenlignbart med det dere gjør nå vil jeg tro... Når jeg står fast på en oppgave har Jeg begynt med å lage strukturen, overskrifter og sånt skrive ned viktige momenter med kilder der det måtte passe og så knar jeg og legger til etetrhvert som jeg leser. hele tiden. vips er jeg på det dobbelte og så flytter jeg ting rundt og fjerner det som ikke trengs (til et fjernedokument, tenk om jeg trenger det igjen.) og på et eller annet tidspunkt så er jeg over skrivesperren og ting går seg til... Anonymkode: a091a...003
Anonym bruker Skrevet 20. september 2022 #23 Skrevet 20. september 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Hvor mye du må skrive varierer mye. Jeg har skrevet oppgaver på 25-30 sider på små emner på 7,5 poeng og også levere to fagoppgaver på 10-15 000 ord. Anonymkode: 5c72a...892 Hvorfor drar du frem en syv og et halvt år gammel tråd? Anonymkode: 1e326...c0c
Anonym bruker Skrevet 20. september 2022 #24 Skrevet 20. september 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor drar du frem en syv og et halvt år gammel tråd? Anonymkode: 1e326...c0c Av en eller annen grunn dukket den opp på førstesiden min. Jeg sjekket ikke datoen. Anonymkode: 5c72a...892
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå