Gå til innhold

Hvordan klarer dere å løpe på tredemølle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at noen kan løpe i både en halvtime og time på tredemøller, og jeg fatter bare ikke hvor de henter utholdenhet og motivasjon i fra!? Nå blir det litt overdrevent å si at jeg elsker å løpe, men jeg synes det er helt ok for det meste, litt slitsomt av og til og veldig deilig noen ganger. Men da kun utendørs. Da kan jeg fint løpe i opp i mot en time og har aldri på musikk, lydbok eller noe annet. Jeg betrakter omgivelsene og lar tankene fly.

Inne, på tredemølle, får jeg det bare ikke til. Jeg har forsøkt å se på tv på serier som jeg elsker, men det går liksom ikke. Siden jeg løper blir jo bildet litt hoppende, og underholdningsverdien på programmet faller. Jeg har forsøkt musikk og lydbok, men nei. Det å la tankene flyte fungerer ikke i det hele tatt, det blir liksom bare så platt og kjedelig å stirre rett på samme sted hele tiden og høre dunkene fra føttene mot møllen. Å legge inn program, følge med på kalorier osv, fungerer heller ikke. Som regel klarer jeg å tyne meg i 5-10 minutter som oppvarming før styrketrening, men det er virkelig maks. Da føler jeg at jeg holder på å dø litt av kjedsomhet ;)

Dere som løper i vei på disse tredemøllene, hvordan i alle dager henter dere utholdenheten i fra? Hva er trikset dere? Nå kan jeg løpe ute det meste av året, men akkurat på vinterstid hadde det vært kjekt å kunne løpe inne også.

Anonymous poster hash: ba156...f72

Fortsetter under...

Skrevet

Hat løpt i opptil en time flere ganger . Men jeg hater det. Tida går så seint... Er rett og slett ikke for alle. Å løpe ute er jo helt herlig så bare å holde seg til d :) ikke vits å gjøre løping til noe dritt pga den mølla.. Eneste som funker er intervaller på totalt rett under en halvtime! Da løper jeg så fort at jeg rekker ikke tenke eller kjede meg! Selvom jeg foretrekker dette også på bane ute .. Men finner ikke så mange slike baner ute lenger !! Tenker på 400m runder rundt en fotballbane feks .. Ellers så er d beste å ta langkjøring i variert terreng og miljø. Ny rute hver gang:)

Anonymous poster hash: b463f...0b4

Skrevet

Jeg løper mye på mølle og ofte 2 timer. Jeg syns det er gøy! Jeg varierer veldig treningen - intervaller, langturer, progresive økter, bakke osv. Har på tv, men kun et must på langturene. Planlegg treningen, skriv treningsdagbok og konkurrer med deg selv.

Anonymous poster hash: b3cae...cf4

Skrevet

Jeg løper mye på mølle og ofte 2 timer. Jeg syns det er gøy! Jeg varierer veldig treningen - intervaller, langturer, progresive økter, bakke osv. Har på tv, men kun et must på langturene. Planlegg treningen, skriv treningsdagbok og konkurrer med deg selv.

Anonymous poster hash: b3cae...cf4

Så heldig du er som synes det er gøy! Jeg har dessverre aldri klart å finne noen treningsformer som jeg synes er gøy, men jeg klarer å motivere meg nok til å trene utendørsjogging og innendørs styrketrening 3 dager i uken, så det får vel holde. Er likevel misunnelig på dem som liker å trene og gleder seg til det.

HI

Anonymous poster hash: ba156...f72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...