Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Min sønn ble født i utlandet, så jeg er veldig usikker på hvordan kontroller fungerer her når en er gravid. Hørt at en kan velge om en vil gå til fastlege eller jordmor til svangerskapskontroller. Hva er å anbefale? Tenker at jordmor er mer erfaren kanskje?

Og når skal lege/jordmor kontaktes? Når en har funnet ut at en er gravid? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144203326-g%C3%A5-til-fastlege-eller-jordmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :-) Med min første gikk jeg bare til jordmor, skal gjøre det med nr 2 også :-) Er litt usikker på når, men trur det er rundt uke 12 første kontroll er :-) Kan ringe å bestille allerede tenker jeg :-) Jeg er 4 uker gravid og skal ringe å bestille time imorgen :-) Lykke til! :-)

Jeg gikk til både lege og jordmor. Annenhver gang. Synes det var greit, og jordmor  anbefalte at jeg kunne gjøre det slik. De har ulik innfallsvinkel, og man kan ta med seg kunnskap av nytteverdi fra begge. 

Anonymous poster hash: dfb06...54c

Jeg gikk til både lege og jordmor. Annenhver gang. Synes det var greit, og jordmor  anbefalte at jeg kunne gjøre det slik. De har ulik innfallsvinkel, og man kan ta med seg kunnskap av nytteverdi fra begge. 

Men den første kontakten MÅ gjøres hos fastlegen. Legen skal fylle ut helsekortet. 

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...