Gå til innhold

Katten min har fått urinveisinfeksjon igjen. Ang bruk av synulox.

Anbefalte innlegg

Har snakket med dyrlege, men siden jeg bor på lite sted er det ikke bare bare å fra til dyrlegen i helgen. Katten har hatt det før, og merket det nå ved at han tisset utenfor kassen og papiret var svakt rosa når jeg tørket det opp. Samme som sist med andre ord.

Lang historie kort; har liggende en del tabletter fra tidligere kurer med synulox, og dyrlegen mente jeg bare skulle starte på den idag. Gi nå og inatt og deretter 2 ganger daglig. Skal til time hos henne mandag morgen.

Men jeg glemte spørre om hvor mye jeg skal gi? Noen som har peiling? Hun tar ikke tlf nå- telefonsvarer med beskjed om hastesak så kan gå en stund.

Katten veier 6 kg. Lurer på om jeg har gitt 1,5 tabl tidligere... Har jo kaster eskene:/

Og noen som husker/ vet hvor lenge en slik kur skal tas? Får vite det på mandag men ble bare nysgjerrig og klarer ikke Google frem infoen.

Anonymous poster hash: 2dbaf...c46

Fortsetter under...

Husk å gi katten mat med mindre saltinnhold. Mat med mye salt i kan gi blod i urinen og være skadelig for nyrene.

Var plaget med det samme med min katt. Fikk også antibiotika, men det kom tilbake. Ga seg når jeg byttet for.

Bare et tips. God bedring til pus :)

Anonymous poster hash: 72ee4...77c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...