Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #1 Skrevet 6. mars 2015 For ca tre uker siden kjøpte jeg meg tre hortensia. Har vært flink med å stelle med den så jeg skjønner ikke hva galt jeg gjør? Putter den i en bøtte med vann og holder til det slutter å boble, så tar jeg den ut og legger den på sluken i en time så den får rent av seg. Og dette gjør jeg annenhver dag. Men allerede etter en uke så begynner blomsten å bli brun og bladene likeså. Den tredje uken er den egentlig ikke så pen. Og de grønne blomstene blomster jo ikke. Hva gjør jeg galt? Kan jo ikke kjøpe hortensia hver tredje uke, det blir dyrt. Anonymous poster hash: 58146...ebe
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #2 Skrevet 6. mars 2015 Jeg er ingen gartner og eier ikke grønne fingre, men jeg tror Hortensia er veldig avhengig av riktig lys? Anonymous poster hash: 62987...dbe
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #3 Skrevet 6. mars 2015 Jeg er ingen gartner og eier ikke grønne fingre, men jeg tror Hortensia er veldig avhengig av riktig lys? Anonymous poster hash: 62987...dbe Den har lys hele dagen. Ikke direkte sollys, da den ikke liker det, har jeg hørt. Hi Anonymous poster hash: 58146...ebe
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #4 Skrevet 6. mars 2015 Hortensia har jeg sluttet å kjøpe, de holder seg aldri de jeg har kjøpt, trenger vann ofte Anonymous poster hash: 563cb...777
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #5 Skrevet 6. mars 2015 Aldri hatt problemer med hortensiaer. Her står de i vinduet og får vann når de begynner å henge, lette blomster å holde. Anonymous poster hash: f60e6...f92
Tingenes Herre Skrevet 6. mars 2015 #6 Skrevet 6. mars 2015 Tenker den trenger oftere vann. Jeg har gitt opp hortensia. Er så krevende. Og har den først fått en liten knekk, blir den aldri fin igjen.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #7 Skrevet 6. mars 2015 Jeg har sluttet helt å kjøpe inneplanter fra Plantasjen, holder ikke kvalitet :/ Ikea er faktisk langt bedre på grønne planter enn Plantasjen. Anonymous poster hash: ace31...5c1
Gemini77 Skrevet 6. mars 2015 #8 Skrevet 6. mars 2015 IKKE kjøp hortensia på plantasjen!! Har flere hortensiar hjemme selv og har lært at disse ikke må kjøpe på plantasjen. Der står de i litt vann nederst på det bordet de står på og det ødelegger røttene. Røttene skal aldri stå i vann så de råtner og derfor blir de stygge noen få uker etter du får de hjem. Plantasjen gjør det enkelt for seg selv men tenker ikke på rotkvaliteten på blomsten. Kjøper jeg i ordentlig blomsterbutikk så holde de seg fine lenge.
Gjest Julia1984 Skrevet 6. mars 2015 #9 Skrevet 6. mars 2015 Jeg har sluttet å kjøpe Hortensia.....de dør så fort de kommer innafor døra her....
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #10 Skrevet 6. mars 2015 Har kjøpt hortensia på mestergrønn de siste gangene og de har jeg hatt en evighet, og jeg bare tømmer vann i skålen til den De fra plantasjen har blitt stygg etter en uke så det gidder jeg ikke lenger, er ikke noe stor prisforskjell heller Anonymous poster hash: 518ad...a1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå