Gå til innhold

Vanlig at babyen snur seg mye i midten av 2 trimester?

Anbefalte innlegg

Er i uke 23 og frøkna her vært enten i tverrleie eller med beina den siste måneden. Hun sparker mye så kjenner henne jevnt og trutt i løpet av hele dagen. Og når hun er stille eller sover så kjenner jeg lett leie hennes, hodet er ikke til å ta feil av. Trodde egentlig at de turnet mer rundt så lenge de hadde plass?? 

Hvordan er det hos dere? 

Anonymous poster hash: bff1a...f47

Fortsetter under...

Det er vanlig at de snur seg rundt og ordner og styrer lenge til! Helt til slutten av svangerskapet da det begynner og bli trangt snur de seg ofte frem og tilbake..uke 23 er nada :-D lykke til med ivrig unge :) den finner nok seg en favorittstilling snart kanskje?

Det er ikke før om mange uker at baby legger seg klar til fødsel. Jeg er i uke 27, og fikk beskjed på sykehuset for en uke siden at fostrene sånn smått nå begynte å legge seg med hodet ned, men at dette først også kunne skje om mange uker til. Min lå med hodet ned sist, men kan enda snu seg! Vrir seg mye fra side til side da (skifter hvilken side hun har ryggen). Tror ikke hun har snudd seg, da bevegelsene kommer på samme steder.

Er du helt sikker på at det ikke er rumpa du kjenner? Det kan kjennes veldig likt ut som hodet, ikke engang jordmødrene tar riktig alltd ;) Jeg har vært på flere kontroller på sykehuset siste tiden, hvor tre ulike jordmødre og leger har kjent etter leie, hvorav èn tok riktig. Selv kjenner jeg kroppen til baby veldig tydelig, men hode og rumpe føles likt for meg. Men så ligger min baby tydeligvis mye med beina opp i ansiktet sitt, så jeg kjenner beina både ved hodet og rumpa (ser på ul at bena alltid ligger ved ansiktet)

Men ja, det er HELT normalt at baby tumler rundt som den vil. De aller fleste babyer får en favorittstilling, høres ut som din har tverrleie og rumpa ned som favorittstillinger. Det trenger ikke ha noe å bety mtp hvilket leie hodet ligger i når fødsel nærmer seg.

Anonymous poster hash: 488e5...b77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...