Gå til innhold

Enkel fredagsmiddag som ikke er pizza el taco?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest UndrendeUllteppe

Skrell poteter og gulrøtter, og del i passe biter, legg I ildfast form sammen med tomat og løk (og hva du nå enn måtte ha lyst på av slikt). Ha på litt olje og krydder av ønske og rot litt rundt slik at alt er dekket. Legg kylling (fileter/lår/as you please) over, også smurt inn med olje og krydder. Press sitron over og ha i ovnen til det er ferdig. Lag en kjapp kyllingsaus til. Enkelt og godt!

Annonse

Grateng er alltid en slager hos oss.

Ferske grønnsaker på bunn, et lag pasta, valgfritt kjøtt (vi bruker mest svinestrimler men det er også godt med kylling, bacon eller pølse. Pølse er barnas favoritt) et nytt lag pasta. 2 egg røres inn i 2-3 poser carbonarasaus, eller hjemmelaget hvit pastasaus og helles over. Topp med et lag ost. Stekes på 220 grader I ca. 20 min eller til osten er gylden. Serveres med varme baguetter og salat om man vil. Jeg pleier å droppe salat siden det er grønnsaker i gratengEn. Kan fint lages uten grønnsaker om man heller foretrekker salat.

Anonymous poster hash: 59d7d...585

Ferske grønnsaker på bunn, et lag pasta, valgfritt kjøtt (vi bruker mest svinestrimler men det er også godt med kylling, bacon eller pølse. Pølse er barnas favoritt) et nytt lag pasta. 2 egg røres inn i 2-3 poser carbonarasaus, eller hjemmelaget hvit pastasaus og helles over. Topp med et lag ost. Stekes på 220 grader I ca. 20 min eller til osten er gylden. Serveres med varme baguetter og salat om man vil. Jeg pleier å droppe salat siden det er grønnsaker i gratengEn. Kan fint lages uten grønnsaker om man heller foretrekker salat.

Det hørtes godt ut! Går det an å mose grønnsakene og blande dem med sausen? Ellers blir de nok plukket ut her.. :P

Anonymous poster hash: e2525...202

I dag skal vi tenne bål i bålpannen ute i hagen og grille pølser på spyd, er jo fantastisk vær i dag så vi tar en forsmak på våren :)

Anonymous poster hash: c4bf9...712

Det hørtes herlig ut! Glede meg til vi får hage. Kunne selvsagt funnet et annet egnet sted, men det skjer ikke idag. Sønnen er syk og jeg er pottetett selv også. Vet ikke enda hva vi skal ha. Men imorgen blir det kikertgryte, gleder meg villt!

Anonymous poster hash: 2ffac...d2a

Det hørtes godt ut! Går det an å mose grønnsakene og blande dem med sausen? Ellers blir de nok plukket ut her.. :P

Anonymous poster hash: e2525...202

Det går absolutt an:-)

Annonse

Trenger tips selv. Bakt potet hørtes veldig godt og enkelt ut. Men i dag tror jeg det blir 2 voksne og 4 barn til middag. Og jeg som har store nok problemer da vi bare er med og mine 2 barn. Utrolig at mine 2 barn, faktisk liker veldig lite av det samme.

Fiskesuppe

Fiskeboller i hvit saus

Stekt laks med poteter, rømme og agurksalat

Anonymous poster hash: 94353...047

På en fredag ? Men gud så kjedelig :/

Anonymous poster hash: 13b09...678

Alle MÅ ikke spise heavy kjøttmat hver gang det er helg vet du!

Steks laks er forresten nydelig.

Anonymous poster hash: b5b8e...c25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...