Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #1 Skrevet 5. mars 2015 Med relevant utdanning? Jobb / lønn? Anonymous poster hash: 0d61c...3d7
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #2 Skrevet 5. mars 2015 Det er jo helt umulig å svare på. Anonymous poster hash: 0a246...dfb
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #4 Skrevet 5. mars 2015 Mannen min jobber som prosjektleder. Han er utdannet sivilingeniør. Hva han gjør ligger vel i stillingstittelen? Han beregner, følger opp, samarbeider med de andre prosjektlederene. Mye møter og befaringer. Anonymous poster hash: 968fe...45f
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #5 Skrevet 5. mars 2015 Mannen min jobber som prosjektleder. Han er utdannet sivilingeniør. Hva han gjør ligger vel i stillingstittelen? Han beregner, følger opp, samarbeider med de andre prosjektlederene. Mye møter og befaringer. Anonymous poster hash: 968fe...45f Lønn ca 800 000. Anonymous poster hash: 968fe...45f
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #6 Skrevet 5. mars 2015 Er du ute etter jobb? Anonymous poster hash: 6d341...d94
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #7 Skrevet 5. mars 2015 Jeg er prosjektleder. Jeg planlegger, styrer, sørger for at vi holder tidsfrister og budsjett, følger opp de som jobber i prosjektet og de som er mottakere av leveransen vår, kvalitetssikrer det de andre i gruppa gjør, rapporterer om fremdrift, resultater og utfordringer. Kommer an på hvilken bransje du spør om, prosjekter drives jo på ulik måte avhengig av hva de skal oppnå. Skal det bygges et bygg eller skal man analysere en arbeidsprosess? Anonymous poster hash: 2e956...226
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #8 Skrevet 5. mars 2015 Jeg forstår at en prosjektleder gjør ulike ting som å holde styr på og lede / organisere prosjekter, delegere oppgaver osv. - OG at det er ulike typer stillinger som krever / ønsker varierende kunnskap og utdanning hos sine prosjektledere ( Overskriften ble litt feil ). Tenkte kanskje litt mer spesifikt på lønn og utdanningsnivå - i en typisk prosjektleder- stilling Og er det veldig nødvendig og ønskelig med erfaring innen økonomi og regnskap, evt.? HI Anonymous poster hash: 0d61c...3d7
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #9 Skrevet 5. mars 2015 Mannen min jobber som prosjektleder. Er sivilingeniør. Tjener ca 900.000-1 mill. Anonymous poster hash: 2f6b7...363
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #10 Skrevet 5. mars 2015 Mye lite produktivt tull Anonymous poster hash: 506fa...933
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #11 Skrevet 5. mars 2015 I staten er det ofte en tittel for en tidligere sjef som nå er omplassert. Prosjektleder eller Seniorrådgiver:) Anonymous poster hash: 203c0...984
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #12 Skrevet 5. mars 2015 Prosjektledelse er en egen utdanning, men mange er selvlærte eller har litt av det i studiene sine. Et prosjekt er en tidsavgrenset oppgave som ikke egner seg for å løse i linjen. Det er et stort og komplisert fag og prosjektledelse er ofte mer komplisert enn vanlig ledelse fordi organisasjonen du etablerer er tidsavgrenset og for prosjekter der de ansatte også har andre oppgaver i linjen ved siden av, er det vanskelig med instruksjonsmyndighet. (kunne skrevet maaange sider om dette, men søker du litt på nett, så finner du mye stoff) Jeg har jobbet som prosjektleder i mange år ved siden av andre oppgaver med mange ulike typer prosjekter. Jeg er utdannet i faget. (OG det var jammen en vekker å ta udanningen etter flere år hvor jeg har fungert som prosjektleder - hadde litt i grunnutdanningen, men det var svært tynt). Det finnes også korte kurs man kan ta som vil hjelpe noe med tanke på suksess. Anonymous poster hash: 62538...71b
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #13 Skrevet 5. mars 2015 Det er forresten mye som kalles prosjekter og å være prosjektleder i dag i annonser som jeg stiller store spørsmålstegn ved. Man er f.eks. prosjektleder for å bygge en oljeplattform, mens noen kaller det et prosjekt å selge en enkelt bolig f.eks. eller utvikle en liten reklameannonse. Anonymous poster hash: 62538...71b
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #14 Skrevet 5. mars 2015 Prosjektledelse er en egen utdanning, men mange er selvlærte eller har litt av det i studiene sine. Et prosjekt er en tidsavgrenset oppgave som ikke egner seg for å løse i linjen. Det er et stort og komplisert fag og prosjektledelse er ofte mer komplisert enn vanlig ledelse fordi organisasjonen du etablerer er tidsavgrenset og for prosjekter der de ansatte også har andre oppgaver i linjen ved siden av, er det vanskelig med instruksjonsmyndighet. (kunne skrevet maaange sider om dette, men søker du litt på nett, så finner du mye stoff) Jeg har jobbet som prosjektleder i mange år ved siden av andre oppgaver med mange ulike typer prosjekter. Jeg er utdannet i faget. (OG det var jammen en vekker å ta udanningen etter flere år hvor jeg har fungert som prosjektleder - hadde litt i grunnutdanningen, men det var svært tynt). Det finnes også korte kurs man kan ta som vil hjelpe noe med tanke på suksess. Anonymous poster hash: 62538...71b Hvilken utdannelse tok du da? Anonymous poster hash: 9aae1...8a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå