Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #1 Skrevet 5. mars 2015 Når jeg var hos henne sist, sa hun at det skulle hun ordne, men først måtte hun treffe henne forståelig nok. Da vi kom, mente hun at en blodprøve på legekontoret holder lenge, så da fikk vi ingen henvisning likevel! Vi kom jo for å få prikktest hos ernæringsfysiolog. Anonymous poster hash: d5d64...3bf
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #2 Skrevet 5. mars 2015 Nå har jeg masse allergi, også matallergi. Og går jevnlig til spesialister på Ullevål sykehus. Og jeg har aldri hørt om testing av matintoleranse. De tester bare allergi, og matallergien min har alltid blitt testet med blodprøve hos fastlegen. Annen allergi, tester de med prikktest hos spesialistene. Anonymous poster hash: 11baa...90e
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #3 Skrevet 5. mars 2015 Legen vet hva hun driver med. Anonymous poster hash: b80b5...bdf
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #4 Skrevet 5. mars 2015 Nå er det slik at fastleger har plikt til å forvalte samfunnets ressurser. De fungerer som en sil for hva som skal videre i systemet. Hvis du er uenig kan du be om vurdering hos en annen lege, eller betale en privat spesialist for å utføre de testene du mener skal tas. Anonymous poster hash: 16060...509
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #5 Skrevet 5. mars 2015 Prikketest for matintoleranser hos ernæringsfysiolog? Finnes det noe sånt? Høres veldig usannsynlig ut synes jeg. Har mye allergier, men de slår jo ut på blodprøve hos legen de. Jeg har også hatt utvidet prikketest på hele ryggen, men den var det hudlege som tok. En allergi slår ut på blodprøve, en intoleranse vises ikke på noen prøver. Derfor intoleranser har blitt den nye folkesykdommen. Særlig homeopater slenger rundt seg matintoleransediagnoser som forklaring på allverdens symptomer og folk går på helt unødvendige dietter. Det er blitt in å ha f.eks glutenintoleranse, vises ikke på en eneste prøve. Anonymous poster hash: 99ce2...942
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #6 Skrevet 5. mars 2015 Det er fastlegen sin jobb å vurdere hvorvidt det er nødvendig med henvisning. Legen har bare gjort jobben sin. Anonymous poster hash: 124b1...518
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #7 Skrevet 5. mars 2015 Allergiene vises som de andre skriver i blodprøven. Jeg har også hatt utvidet prikktest på øre/nese/hals avdelingen på sykehuset for å se nærmere på kryssallergien jeg har. Time hos ernæringsfysiolog skal dere se langt etter. Det er veldig vanskelig å få. Anonymous poster hash: 6eef4...bd6
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 5. mars 2015 #8 Skrevet 5. mars 2015 Når jeg var hos henne sist, sa hun at det skulle hun ordne, men først måtte hun treffe henne forståelig nok. Da vi kom, mente hun at en blodprøve på legekontoret holder lenge, så da fikk vi ingen henvisning likevel! Vi kom jo for å få prikktest hos ernæringsfysiolog. Anonymous poster hash: d5d64...3bf Man begynner med blodprøver.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #9 Skrevet 5. mars 2015 Fastlegen min sa at ingen seriøse leger godkjenner intoleransetester. Det er forbeholdt de som driver med alternativ medisin. Anonymous poster hash: 70ad4...b24
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #10 Skrevet 5. mars 2015 Jeg støtter deg her i motsetning til flere. Hadde fastlegen derimot sagt at dere starter med en blodprøve så er det en ting. For man burde jo strengt tatt det. Utover det har jeg hatt, spesielt 1 barn, som tok hele 7 år å få diagnose på fordi ingen tok han seriøst. Han hadde heftige plager Men de tester absolutt for matintolranser på sykehuset ja, min har 2 uvanlige. Det kalles kostprovokasjon. Enkelte intoleranser kan måles med pusteprøver eller ved belastning. Anonymous poster hash: 0f222...47d
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #11 Skrevet 5. mars 2015 Det er nå ikke sant at seriøse leger ikke godkjenner intoleranser. Det gjør de iaf på universitetssykehuset og gutten min får til og med stønad i fra NAV på dette grunnlag. Anonymous poster hash: 0f222...47d
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #12 Skrevet 5. mars 2015 Prikketest for matintoleranser hos ernæringsfysiolog? Finnes det noe sånt? Høres veldig usannsynlig ut synes jeg. Har mye allergier, men de slår jo ut på blodprøve hos legen de. Jeg har også hatt utvidet prikketest på hele ryggen, men den var det hudlege som tok. En allergi slår ut på blodprøve, en intoleranse vises ikke på noen prøver. Derfor intoleranser har blitt den nye folkesykdommen. Særlig homeopater slenger rundt seg matintoleransediagnoser som forklaring på allverdens symptomer og folk går på helt unødvendige dietter. Det er blitt in å ha f.eks glutenintoleranse, vises ikke på en eneste prøve. Anonymous poster hash: 99ce2...942 😊Guttungen min fikk påvist non gluten intoleranse. Men dette var først etter endo og gastroskopi. Som viste betennelse. Begynte så en mange ukers elimineringsdiett. Opplever stadig mennesker som kutter ut Div matvarer til sine barn ,uten å vert i kontakt med fagfolk. Det er trist, for det er ofte lett å stille feil diagnose. Anonymous poster hash: 51d56...63e
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #13 Skrevet 5. mars 2015 Man kan teste matintoleranser med lappetester hos enkelte leger. Vi har ihvertfall tatt slike prøver på barnet og fikk positiv test på hvetemel. Alle blodprøver var negativ. Anonymous poster hash: abf3e...f13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå