Gå til innhold

Noen som har undulat her? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kikket en del på dem, men har aldri eid eller kjent noen som har. 

Hva er det beste/verste med dem? Tja, fortell så mye du orker! :P

Anonymous poster hash: 2da16...f31
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke, men søsteren min har. Det verste er at den bråker fælt, skal hele tiden konkurrere med tv'en eller oss når vi prater. Det beste? Hmm kan ikke komme på noe. :P

Anonymous poster hash: d09b6...b9c
Skrevet

Jeg har ikke, men søsteren min har. Det verste er at den bråker fælt, skal hele tiden konkurrere med tv'en eller oss når vi prater. Det beste? Hmm kan ikke komme på noe. :P

Anonymous poster hash: d09b6...b9c

Haha :P 

HI

Skrevet

Vi hadde 2 undulater men de ble aldri tamme 😞 De var livredd oss uannsett hvor mye vi prøvde. Umulig å få inn i buret igjen og de bæsja over alt.

Skrevet

Har hatt :)

De bråker, ja! Men de er utrolig søte, tillitsfulle og smarte. Min lærte seg navnet på hunden :) men de skal ALLTID være minst to, og bo i et voliere. Et lite bur holder ikke... De kan leve i 15 år ca, så du må belage deg på å ha kjæledyr en stund.

Ulemper:

- de driter der det passer dem (men bæsjen er ganske liten og lett å fjerne! Særlig når den har tørket)

- det blir fjær OVERALT

- buret må renses og vaskes 1-2 ganger i uken

- det krever mye tålmodighet å få undulaten tam

Fordeler:

- godt selskap og morsomme å se på

- fascinerende og søte

- de gir deg noe å holde på med :)

Anonymous poster hash: 10355...342

Skrevet

Har hatt og har :) Jeg elsker de små nøstene :)

De prater en del så er du lydsensitiv kan du bare glemme det :)

Hvis du er flink til å temme dem/kan kjøpe en som er ferdig temmet er det kjempekos. De koser mye og er veldig sosiale. Skaff deg en gutt, tem den og så kjøp en til du temmer for seg.

Jentene er ofte sære.

Anonymous poster hash: 38e21...a98

Skrevet

Jeg vokste opp med undulater, både alene og i par. De trives jo best i par, men blir sjelden ordentlig tamme da. Har man bare en, så får man en skikkelig selskapssyk underholder:) To av de jeg har hatt var veldig tamme, og de fløy etter meg uansett hvor jeg oppholdt meg. Masse personlighet i dem, så de fortjener at man investerer tid og interesse i de, og lar de få være mye ute av buret. Selv om jeg er glad i fugler, så har jeg med årene blitt mer og mer overbevist at de tilhører i frihet og ikke i bur. Kjøper man en fugl, er man med på å holde i live en industri som ikke bestandig er så stueren... 

Anonymous poster hash: 8d780...6fd
Skrevet

Jeg vokste opp med undulater, både alene og i par. De trives jo best i par, men blir sjelden ordentlig tamme da. Har man bare en, så får man en skikkelig selskapssyk underholder:) To av de jeg har hatt var veldig tamme, og de fløy etter meg uansett hvor jeg oppholdt meg. Masse personlighet i dem, så de fortjener at man investerer tid og interesse i de, og lar de få være mye ute av buret. Selv om jeg er glad i fugler, så har jeg med årene blitt mer og mer overbevist at de tilhører i frihet og ikke i bur. Kjøper man en fugl, er man med på å holde i live en industri som ikke bestandig er så stueren... 

Anonymous poster hash: 8d780...6fd

Vet du om man kan lære dem opp til å fly ute på sommeren? Så en gang en dame som slapp løs ara-papegøyene sine! DET var fantastisk å se de store prektige fuglene fly for så å komme tilbake! :D

HI

Skrevet

Vokst opp med undulat. Veldig tam, lærte å prate. Ville helst sitte på skulderen eller oppå hodet. Det er utrolig koselige dyr, hvis man tåler litt bøss og lyd. 

Anonymous poster hash: 8848f...4f8
Skrevet

De kan du absolutt IKKE la fly alene ute. De blir tatt av andre fugler, katter osv siden de er små å ikke orker lange runder i luften er de et lett bytte for andre dyr.. En ara papegøye er mye større å har gjerne som en 5 åring, forstår mye mer.

Selv har jeg hatt undulater siden jeg var liten. Nå har jeg en nydelig nymfeparakitt på 7 år som er veldig tam å er med oss på det meste<3 :-)

Anonymous poster hash: 3b799...26e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...