Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #1 Skrevet 4. mars 2015 Vi har hatt långvarig besök av familie, de er tillsamman 4 stk. De bor i praxis her. Hva forventer dere. Besøket varer sannsynligvis opp mot 2 mnd, kanskje mer. Anonymous poster hash: 57b95...323
amandine Skrevet 4. mars 2015 #2 Skrevet 4. mars 2015 Sier som min oldemor, gjester og fisk lukter etter tre dager. To måneder?? Da må det være fordi jeg hjelper dem i en krisesituasjon.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #3 Skrevet 4. mars 2015 Som regel er det perioden fra 3 dager til 10 dager som er problemet. Etter det går det seg til og vi begynner å bo sammen, ikke bare være vertskap og gjester. Anonymous poster hash: 82dbd...ef5
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. mars 2015 #4 Skrevet 4. mars 2015 My gaaad, for et bra ordtak amandine. Din oldemor høres ut som en klok kvinne!Det lengste jeg har hatt besøk er 1 uke og det er egentlig 6 dager for mye...
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #5 Skrevet 4. mars 2015 Vi har mye familie i utlandet og ofte besøk. Tror ingen har vært lengre enn 5 dager, akkurat passe Syns det holder. 2 måneder hadde jeg blitt gal av. Anonymous poster hash: 0530c...d6a
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #6 Skrevet 4. mars 2015 Oi det var lenge. Jeg tror det kunne gått greit her om det var min familie, men ikke svigers, de ville jeg nok hatt ut etter et par uker. Anonymous poster hash: 0e261...411
Tro smo konosoro Skrevet 4. mars 2015 #7 Skrevet 4. mars 2015 Hva gjør de hos deg i 2 måneder? Har de ikke jobb eller andre forpliktelser der de kommer fra?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #8 Skrevet 4. mars 2015 Vi er på besøk/bor hos svigers nå vetvikke hvor lenge det vil bli. Alle er innstilt og vi holder oss i hver vår del i huset! Anonymous poster hash: d79bd...77d
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #9 Skrevet 4. mars 2015 Med noen i mine familie holder det med noen minutter🔪😨 Etter en uke liker jeg å få igjen huset mitt, rutinene mine og livet mitt. Gjelder også å reise på ferie med andre, 1 uke er greit... Anonymous poster hash: 62e56...22b
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #10 Skrevet 4. mars 2015 3-4 timer. Det holder. Anonymous poster hash: fa30f...77e
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #11 Skrevet 4. mars 2015 Jeg hadde ikke klart det. Når noen blir så lenge synes jeg nesten man kan kreve dem for husleie. Man bruker mye strøm med 4 personer ekstra i husholdningen. Anonymous poster hash: f3030...2dc
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #12 Skrevet 4. mars 2015 2 måneder? Hadde jeg aldri holdt ut. Vi hadde familie her en uke og da måtte jeg flere ganger rømme åstedet for å holde ut. Det skjer aldri igjen. Nå er det få som kommer overens med den delen av familien til å begynne med, men hadde nok ikke orket andre heller. Barn må gjerne være på besøk i evigheter. Har hatt barn i familien på besøk i opptil to uker og da raser tiden avgårde og vil bare at de skal bli noen uker til. Anonymous poster hash: 39006...522
stratosku Skrevet 4. mars 2015 #13 Skrevet 4. mars 2015 Vi har familie som bor i USA, og dem bor hos oss når de er i Norge. Det varierer hvor lenge de blir, alt fra 3 uker til 10 uker. Synes det er veldig koselig, og synes det funker helt fint. Skal sies at vi har stort hus med 2 stuer, 3 bad og 6 soverom, så alle får mulighet til å kunne trekke seg litt unna. Vi trenger ikke å ta alt for mye hensyn heller til at vi må stå opp mye tidligere for å dele på badet med mange andre, og vil noen se TV kan de gjøre det i den andre stua f.eks. Og vaskemaskinen kan de fritt bruke som de vil, og dem er super til å bidra med husarbeid. De forventer ikke å bli vartet opp, vi kan godt komme hjem til ferdig middag etter jobb. Men kjenner 3-4 timer er nok om noen kommer en ettermiddag og jeg må sitte i ro og prate. Det er jeg alt for rastløs til Jeg liker at det skjer noe rundt meg til enhver tid, og vi er alltid åpen for besøk. Ved store anledninger har vi vært både 20 og 30 personer som har sover her, og da er det gjerne snakk om onsdag/torsdag til søndag, siden vi har mye familie som bor langt unna. Synes det er et herlig kaos, og ser ikke mørkt på det
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #14 Skrevet 4. mars 2015 En halv dag maks. Jeg er en ganske privat person og hadde ikke klart å ha andre boende hos meg, da hadde jeg blitt ekstremt stresset. Kanskje en eller to netter dersom det var krise, men ikke lenger. At noen skulle bodd hos oss hadde vært helt uaktuelt. Anonymous poster hash: 1b331...034
Pobie Skrevet 4. mars 2015 #15 Skrevet 4. mars 2015 Korte besøk bør helst ikke vare mer enn et par timer. Vi har til tider hatt besøk av familie og nære venner, fra noen få netter til 3-4 uker. Synes det er greit, men er veldig deilig når de reiser igjen og Kun snakk om nære venner hvor vi ikke trenger å være formelle og høytidelige, og vi har stort nok hus til at vi ikke går oppi hverandre hele tiden. Når folk kun er på besøk for en ettermiddag, må man være "på" hele tiden, sitte og prate med dem, varte dem opp, osv. Når folk overnatter, kan man slappe mer av og la dem sitte på pc mens man sitter på egen pc, og stort sett leve noenlunde normalt.
Gjest Gul stjerne Skrevet 4. mars 2015 #16 Skrevet 4. mars 2015 En kveld er optimalt. Tre dager kan gå. Ei uke er helt krise fra dag en, bare tanken kveler meg sånn at jeg bare venter på at besøket skal være over. Også når jeg er gjesten.
Gjest Antarctica Skrevet 4. mars 2015 #17 Skrevet 4. mars 2015 Fire stykker i to måneder, nå, om vinteren...? Veldig merkelig. Ikke naturlig i min familie. Klarer en uke eller to om sommeren.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #18 Skrevet 4. mars 2015 Mamma kan for så vidt flytte inn, jeg merker knapt at hun er her. Pappa kan godt være rundt 4 uker (pluss/minus) så lenge han har et prosjekt eller en aktivitet; ellers blir han umulig etter noen dager. Svigermor er litt vanskeligere å si fordi hun har aldri vært på besøk lenge nok til å bli skikkelig husvarm. Som det er nå kommer vi ikke helt bort fra "besøk" følelsen og etter 1 uke er jeg fornøyd når hun drar. Har hatt mange gjester over årene, særlig den tiden vi bodde i Paris (rekorden er gjester i 310 dager ila ett år). Mange har bodd his oss 1-1,5 mnd og det går helt fint så lenge man klarer å legge til rette for at alle skal få litt privatliv. Min bok er dessuten all besøk over 1 uke ikke besøk men samboerskap "light" og oppvartningen blir skrudd ned deretter i tillegg til at jeg setter pris på at man bidrar litt i heimen (minstekravet er at de tar eget klesvask). Anonymous poster hash: cfccb...8e9
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #19 Skrevet 4. mars 2015 Max en uke. 5 dager er egentlig nok. Dere har vel en avtale om de er der enda etter 2 mnd? Anonymous poster hash: d09da...9ec
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #20 Skrevet 4. mars 2015 2 dager går kjempefint, 3 dager er maks....Noe mer enn det er bare slitsomt! Anonymous poster hash: 60e75...015
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå