Gå til innhold

sex kun en gang så gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har blitt gravid ved å ha sex kun en gang den måneden du ble gravid? tenker det kanskje er liiiten sjanse for å bli gravid da? men kan skje?

Anonymous poster hash: dcf0f...6c8
Skrevet

Jepp.

To ganger. Den ene gangen var i tillegg på ppiller.

Anonymous poster hash: 58b98...537

Skrevet

Ja, og det var intet mindre enn et mirakel siden vi brukte veldig mange år, og veldig mange ivf-forsøk for å få storesøster. Lillesøster hun bare dukket opp :)

Anonymous poster hash: 7cbe8...6db

Skrevet

Når en tenker på at kvinnen er fruktbar bare 24 timer i løpet av hver måned, så spiller det jo ingen rolle hvor mange ganger man har sex så lenge egget ikke lever da. Det er den ene gangen man har sex mens egget ligger og venter som gjør det gravid, ikke alle de gangene man har sex ellers i måneden.

Tredje barnet her ble til en slik måned. Pga mannens reise i jobb og sykdom hadde vi sex bare en gang den måneden, han hoppet av i svingen selv om det egentlig var for sent for eggløsning (jeg har veldig regelmessig syklus og det var bare en uke til jeg ventet mens).

Likevel ble jeg gravid.

Jeg fikk ikke mensen så jeg tok en test som var negativ. Tok test igjen noen dager senere som var negativ. Først en uke etter forventet mens fikk jeg en svakt positiv test.

Aner ikke hva som skjedde den måneden, jeg er nå 40 år og har hatt mensen siden jeg var 14, hele tiden med veldig regelmessig syklus. Eneste gangen i hele mitt liv jeg har vært sen var den måneden der, jeg må jo ha hatt eggløsning en uke senere enn jeg pleier...

Så alt er mulig.

Anonymous poster hash: c4f9e...8db
Skrevet

Er det ikke 72 timer da?

Hi

Skrevet

Er det ikke 72 timer da?

Hi

Egget lever i bare 24 timer. Men sædcellene kan leve inne i kvinnen en stund de også, mens de venter på egget, så i realiteten så er det mer enn 24 timer ja. Har du sex før eggløsning kan det ligge en sædcelle i en krok og vente på egget ;)

Anonymous poster hash: c4f9e...8db

Skrevet

Når en tenker på at kvinnen er fruktbar bare 24 timer i løpet av hver måned, så spiller det jo ingen rolle hvor mange ganger man har sex så lenge egget ikke lever da. Det er den ene gangen man har sex mens egget ligger og venter som gjør det gravid, ikke alle de gangene man har sex ellers i måneden. Tredje barnet her ble til en slik måned. Pga mannens reise i jobb og sykdom hadde vi sex bare en gang den måneden, han hoppet av i svingen selv om det egentlig var for sent for eggløsning (jeg har veldig regelmessig syklus og det var bare en uke til jeg ventet mens). Likevel ble jeg gravid. Jeg fikk ikke mensen så jeg tok en test som var negativ. Tok test igjen noen dager senere som var negativ. Først en uke etter forventet mens fikk jeg en svakt positiv test. Aner ikke hva som skjedde den måneden, jeg er nå 40 år og har hatt mensen siden jeg var 14, hele tiden med veldig regelmessig syklus. Eneste gangen i hele mitt liv jeg har vært sen var den måneden der, jeg må jo ha hatt eggløsning en uke senere enn jeg pleier... Så alt er mulig. Anonymous poster hash: c4f9e...8db

Siden sædceller kan leve noen dager, så spiller det jo en rolle hvor mange ganger en har sex. Det er større sjanse hvis det ligger noen sædceller og venter på egget, enn at en skal time det akkurat til egget slipper.

Anonymous poster hash: 7cbe8...6db

Skrevet

Jeg ble gravid i februar og hadde sex én gang den mnd siden mannen var mye borte med jobben. Trodde aldri det skulle klaffe da, men det gjorde det heldigvis 💜 etter mine beregninger så hadde vi sex to dager før eggløsning.

Anonymous poster hash: 16020...1f8

Skrevet

Ja. Gravid på første forsøk.

Anonymous poster hash: 2ea4f...317

Skrevet

Ja. Vi hadde brukt flere år å vært til utredning som konkluderte med at jeg har sjelden eggløsning.

Anonymous poster hash: 660c3...849

Skrevet

Jeg har blitt det 3 av 4 ganger. Då jo det går fint.

Skrevet

Etter å ha prøvd i over 2 år med sex annenhver dag hver pp hadde vi en pausemåned, hadde sex 1 gang og nå har vi en datter. Snakk om flaks for oss :) 

Anonymous poster hash: 8bdc2...57b
Skrevet

Jepp, det går helt fint det ;)

De to siste barna våre ble laget på den måten. Det var nesten så mannen mistenkte meg for å ha vært på vift, for han kunne ikke tro at det kunne klaffe den ene ganger. Og jeg var over 40 begge gangene!

Anonymous poster hash: b8134...f36

Skrevet

Ja, begge gangene

Anonymous poster hash: ccef4...460

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...