Lurifaxa Skrevet 3. mars 2015 #1 Skrevet 3. mars 2015 Jeg er hjemmeværende med knøtten på 15 måneder. Syns av og til det er vanskelig å vite hva vi skal finne på om dagene. Har dere noen gode tips til hva vi kan finne på ute eller inne? Syns det begrenser seg litt ute når det ikke er snø men forsatt litt kaldt og klake i bakken. Han kan ikke gå enda. Må dere aktivisere barnet deres eller leker det endel selv på den alderen? Er dere ute hver dag?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #2 Skrevet 3. mars 2015 Vi triller tur, inviterer gjester (venner med barn, mine foreldre, besteforeldre etc),kjører biler, han har et skap på kjøkkenet han får ta ut og inn av, leker med Klosser (jeg bygger, han river), ser tegnefilm, og så tusker han mye for seg selv med ting han finner her og der. Anonymous poster hash: 27da1...f72
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #3 Skrevet 3. mars 2015 Vi var ute hver dag, hvis ikke hadde begge blitt sprø. Min gikk mye med gåvogn på den alderen. ute og inne. Han likte godt å sitte på en sånn trehjulsykkel med stang. Vi gikk mye turer i nabolaget, kikket etter puser og hunder, var på lekeplassene, der kunne han ronse og skli i sklia. Gikk litt på skogsveier, sånn at han fikk se annet enn bare hus. Vi var ute å lekte i sandkassa med bøtte og spade. Inne så lekte han litt alene med forskjellige ting, og en del sammen. Han var veldig glad i storebror sine biler og duplofigurer.. (Ikke at han lekte ordentlig med det, eller bygget noe særlig, men han stablet de sammen, sortere de og satt de på rekke og rad. ) Anonymous poster hash: 1a42e...37b
Sillavanilla Skrevet 3. mars 2015 #4 Skrevet 3. mars 2015 Jeg er Montessorientusiast. Alt man kan putte ting oppi/inni (putteboks,pringlesboks, whatever) vann (leke med en balje i bare bleie/naken med kopper og kar), enkle puslespill, barna i denne alderen er i en sensitiv periode for sansing og bevegelse. Musikk,dans, slenge seg på en madrass, klatre opp og ned fra ting....
Hjertefru Skrevet 3. mars 2015 #5 Skrevet 3. mars 2015 I den alderen kunne min fex trøye seg lenge med å ta leker og andre småting ut av en eske og putte alt opp i en pose. Flyttet tingene frem og tilbake mellom posen/eska.....
Lurifaxa Skrevet 4. mars 2015 Forfatter #6 Skrevet 4. mars 2015 Her var mange gode forslag! Tusen takk!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #7 Skrevet 4. mars 2015 Min elsker å være ute. Nå kan hun gå men brukte gåtrille ute før det. Huske er også veldig gøy. Synes også det er veldig gøy å se på ting og utforske, om det er i sandkassa eller å se på biler, dyr, pinner, småstein, alt er spennende. Vi er mye ute og prater om det vi ser. Er som oftest ute to ganger hver dag, før og etter duppen. Inne er lego populært, stable, legge ut i boks og tømme ut igjen, prøve å sette sammen. Det er også gøy å hjelpe til med alt mulig jeg gjør, hun er veldig opptatt av alle dagligdagse sysler og vil hjelpe til. Å henge opp klesvask er helt topp. Supert for da får jeg gjort en del mens hun er våken uten å få dårlig samvittighet. Leker også en del med dukker og bamser, koser med dem og prater med dem. Anonymous poster hash: bcd04...aab
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #8 Skrevet 4. mars 2015 Send han i barnehage! Da lærer han sikkert å gå også Anonymous poster hash: 5ab3d...f7d
Lurifaxa Skrevet 4. mars 2015 Forfatter #9 Skrevet 4. mars 2015 Send han i barnehage! Da lærer han sikkert å gå også Anonymous poster hash: 5ab3d...f7d Hvorfor skal jeg sende han i barnehage når jeg kan være hjemme med han? Tviler på at han lærer å gå pga at han begynte i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #10 Skrevet 4. mars 2015 Send han i barnehage! Da lærer han sikkert å gå også Anonymous poster hash: 5ab3d...f7d Hvorfor skal jeg sende han i barnehage når jeg kan være hjemme med han? Tviler på at han lærer å gå pga at han begynte i barnehagen. Fordi når du aktiviserer han så lite, har han det bedre i barnehagen med pedagogisk opplegg og andre barn. Min begynte å gå da hun begynte i bhg. Var da 13 mnd gammel, men født 2 mnd for tidlig, så i realiteten gikk hun derfor ved 11 mnd alder. De ser hva de større barna gjør og blir inspirert. Ingen hemmelighet at utviklingen går fort når barnet begynner i bhg! 15 mnd er temmelig sent ute. Anonymous poster hash: 5ab3d...f7d
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #11 Skrevet 4. mars 2015 Vi går i åpen barnehage og småen stortrives. Det gjør mammaen også Anonymous poster hash: ca2e1...338
Hjertefru Skrevet 4. mars 2015 #12 Skrevet 4. mars 2015 Send han i barnehage! Da lærer han sikkert å gå også Anonymous poster hash: 5ab3d...f7d Hvorfor skal jeg sende han i barnehage når jeg kan være hjemme med han? Tviler på at han lærer å gå pga at han begynte i barnehagen. Fordi når du aktiviserer han så lite, har han det bedre i barnehagen med pedagogisk opplegg og andre barn. Min begynte å gå da hun begynte i bhg. Var da 13 mnd gammel, men født 2 mnd for tidlig, så i realiteten gikk hun derfor ved 11 mnd alder. De ser hva de større barna gjør og blir inspirert. Ingen hemmelighet at utviklingen går fort når barnet begynner i bhg! 15 mnd er temmelig sent ute.Anonymous poster hash: 5ab3d...f7d Mener du at 15 mnd. er sent i forhold til å gå? Der er jeg ikke enig. Min sønn var vel blitt 15-16 mndr før han gikk. Jeg har tre barn fra før og de gikk ved 12 måneders alder. Tror ikke barnehage eller ei har betydning der gitt. Kjønn derimot... De som gikk i ettårsalder var jenter. Er ikke ekspert, men har inntrykk av at jentene er litt tidligere ute også på dette punktet.
Øyne som ser!! Skrevet 4. mars 2015 #13 Skrevet 4. mars 2015 Send han i barnehage! Da lærer han sikkert å gå også Anonymous poster hash: 5ab3d...f7d Hvorfor skal jeg sende han i barnehage når jeg kan være hjemme med han? Tviler på at han lærer å gå pga at han begynte i barnehagen. Fordi når du aktiviserer han så lite, har han det bedre i barnehagen med pedagogisk opplegg og andre barn. Min begynte å gå da hun begynte i bhg. Var da 13 mnd gammel, men født 2 mnd for tidlig, så i realiteten gikk hun derfor ved 11 mnd alder. De ser hva de større barna gjør og blir inspirert. Ingen hemmelighet at utviklingen går fort når barnet begynner i bhg! 15 mnd er temmelig sent ute. Anonymous poster hash: 5ab3d...f7d Må du gi deg. 15 mnd og ikke går er ikke sant ute. Min begynte å gå alene når han var 18 mnd og det er sant ute, men han begynte i barnehagen når han var 12 mnd. Jeg gikk når jeg var 11 mnd (gikk ikke i barnehagen før jeg var 3 år) , men er født 3mnd for tidlig, min mor har jo ikke gått rundt å sagt at jeg gikk når jeg var 8 mnd. Din ungen gikk i realiteten når han var 13 mnd, ferdig med det. Unger er forskjellige, noen går ved 10 mnd andre ikke før de er 2 år.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #14 Skrevet 5. mars 2015 Send han i barnehage! Da lærer han sikkert å gå også Anonymous poster hash: 5ab3d...f7d Hvorfor skal jeg sende han i barnehage når jeg kan være hjemme med han? Tviler på at han lærer å gå pga at han begynte i barnehagen. Fordi når du aktiviserer han så lite, har han det bedre i barnehagen med pedagogisk opplegg og andre barn. Min begynte å gå da hun begynte i bhg. Var da 13 mnd gammel, men født 2 mnd for tidlig, så i realiteten gikk hun derfor ved 11 mnd alder. De ser hva de større barna gjør og blir inspirert. Ingen hemmelighet at utviklingen går fort når barnet begynner i bhg! 15 mnd er temmelig sent ute. Anonymous poster hash: 5ab3d...f7d Må du gi deg. 15 mnd og ikke går er ikke sant ute. Min begynte å gå alene når han var 18 mnd og det er sant ute, men han begynte i barnehagen når han var 12 mnd. Jeg gikk når jeg var 11 mnd (gikk ikke i barnehagen før jeg var 3 år) , men er født 3mnd for tidlig, min mor har jo ikke gått rundt å sagt at jeg gikk når jeg var 8 mnd. Din ungen gikk i realiteten når han var 13 mnd, ferdig med det. Unger er forskjellige, noen går ved 10 mnd andre ikke før de er 2 år. Dette vet din mor tydeligvis ingenting om. Premature barns utvikling vurderes opp mot korrigert alder. http://www.helse-stavanger.no/no/OmOss/Avdelinger/barneklinikken/Documents/Hjemreise.pdf Anonymous poster hash: 5ab3d...f7d
Øyne som ser!! Skrevet 5. mars 2015 #15 Skrevet 5. mars 2015 Send han i barnehage! Da lærer han sikkert å gå også Anonymous poster hash: 5ab3d...f7d Hvorfor skal jeg sende han i barnehage når jeg kan være hjemme med han? Tviler på at han lærer å gå pga at han begynte i barnehagen. Fordi når du aktiviserer han så lite, har han det bedre i barnehagen med pedagogisk opplegg og andre barn. Min begynte å gå da hun begynte i bhg. Var da 13 mnd gammel, men født 2 mnd for tidlig, så i realiteten gikk hun derfor ved 11 mnd alder. De ser hva de større barna gjør og blir inspirert. Ingen hemmelighet at utviklingen går fort når barnet begynner i bhg! 15 mnd er temmelig sent ute. Anonymous poster hash: 5ab3d...f7d Må du gi deg. 15 mnd og ikke går er ikke sant ute. Min begynte å gå alene når han var 18 mnd og det er sant ute, men han begynte i barnehagen når han var 12 mnd. Jeg gikk når jeg var 11 mnd (gikk ikke i barnehagen før jeg var 3 år) , men er født 3mnd for tidlig, min mor har jo ikke gått rundt å sagt at jeg gikk når jeg var 8 mnd. Din ungen gikk i realiteten når han var 13 mnd, ferdig med det. Unger er forskjellige, noen går ved 10 mnd andre ikke før de er 2 år.Dette vet din mor tydeligvis ingenting om. Premature barns utvikling vurderes opp mot korrigert alder. http://www.helse-stavanger.no/no/OmOss/Avdelinger/barneklinikken/Documents/Hjemreise.pdf Anonymous poster hash: 5ab3d...f7d Whatever. Du sender jo ungen Din selv i barnehagen når han er 12 mnd for å lære å gå. Du motsier jo deg selv fullstendig her. Aktivisere du han så lite?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #16 Skrevet 5. mars 2015 Barn sendes ikke i barnehage for å bli aktivisert! De sendes fordi foreldrene må jobbe. Så lenge hi kan ha barnet hjemme er det nettopp det hun skal gjøre. Det er ikke mye hokus pokus å aktivisere en på 15 mnd. Min er i overkant aktiv, og likevel ingen problem å aktivisere. Anonymous poster hash: 27da1...f72
Lurifaxa Skrevet 5. mars 2015 Forfatter #17 Skrevet 5. mars 2015 Send han i barnehage! Da lærer han sikkert å gå også Anonymous poster hash: 5ab3d...f7d Hvorfor skal jeg sende han i barnehage når jeg kan være hjemme med han? Tviler på at han lærer å gå pga at han begynte i barnehagen. Fordi når du aktiviserer han så lite, har han det bedre i barnehagen med pedagogisk opplegg og andre barn. Min begynte å gå da hun begynte i bhg. Var da 13 mnd gammel, men født 2 mnd for tidlig, så i realiteten gikk hun derfor ved 11 mnd alder. De ser hva de større barna gjør og blir inspirert. Ingen hemmelighet at utviklingen går fort når barnet begynner i bhg! 15 mnd er temmelig sent ute. Anonymous poster hash: 5ab3d...f7d Bare fordi barnet ditt begynte å gå når hun begynte i bh betyr vel ikke det at det var grunnen? Hun hadde svært sannsynlig begynt å gå på samme tidspunkt om du hadde hatt henne hjemme. Og, hvorfor skal ungen på død og liv lære seg å gå fortest mulig? Det kommer når det kommer! Er det ett tema du har f.eks på jobben, når dere begynte og gå, for det er vesentlig i forhold til jobben din? Og hva vet du om hva jeg gjør hjemme? Selv om jeg spør om tips, betyr vel ikke det at jeg ikke finner på noe med han?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #18 Skrevet 5. mars 2015 Min er 16 ng og går ikke ennå, han har gått i barnehagen i 5 mnd. Språket har utviklet seg veldig men ikke gåingen. Barn er forskjellige. Jeg tror at de har mer godt av å gå i barnehagen for det sosiale. Anonymous poster hash: 8ce56...8e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå