Gå til innhold

vikariat og gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så usikker på hva jeg skal gjør !!

Min arbeidskontrakt gikk ut å jeg har nå fått et 1 års vikariat med god mulighet for fast stilling etter på. Jeg skal da ta over for noen som skal ut i permisjon.Jeg begynner 1 april .

Nå for 3 dager siden fant jeg ut ved en tilfeldighet at jeg er gravid å ikke nokk med det så er jeg allerede 12 uker gravid ! Jeg har et barn på 1,5 år fra før av. Hva skal jeg gjøre ? Jeg skal liksom være vikar for noen som går ut i permisjon i mai så skal jeg nå selv ut i september !...aner ikke hva jeg skal gjør !!

Anonymous poster hash: b1a54...003

Skrevet

Du gjør ingenting, fortell det må jobb om en stund. 

Anonymous poster hash: 3b568...72c
Skrevet

Her må du rett og slett tenke på deg selv.

Du visste ikke om graviditeten da du skrev under kontrakten, så dette har du ikke gjort med overlegg. Begynn på vikariatet ditt og la være å si noe om svangerskapet så lenge som mulig. Så får du bare være ærlig med sjefen din og si at du er lei for at du setter de i en vanskelig situasjon, men plutselig var du uplanlagt gravid og sånn er det bare. Alle arbeidsgivere med fruktbare kvinner i staben er forberedt på at slike ting kan skje...

Du må sørge for at du opparbeider deg foreldrepengerettigheter.

Anonymous poster hash: 35e0d...8c2
Skrevet

Ja det er jo rett det. Takk for svar !

Skrevet

Ja det er jo rett det. Takk for svar !

Skrevet

Er mange som havner i den situasjonen. Kan føles dumt for deg nå, men tenk på at du ikke er den eneste.

Selv ble jeg ansatt i mars for en jobb med oppstart i august. Viste seg i ettertid at jeg var gravid allerede på intervjuet, og da jeg startet i jobben var jeg over 6 måneder på vei. Jobbet i to uker før jeg ble sykemeldt resten av svangerskapet pga ekstremt mye oppkast.

Ufattelig lite kjekt for meg, og jeg kjenner på det dårlige inntrykket jeg må ha gjort på arbeidsgiver. Men faktum er jo at de fleste får barn, og man kan ikke planlegge alt her i livet. Hadde jeg fått barn etter å ha jobbet der lenger, hadde jeg kanskje blitt sykemeldt hele svangerskapet, og dermed blitt borte lenger fra jobben enn jeg ble.

Anonymous poster hash: e2a61...edd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...