Gå til innhold

Noen som har kommet inn på master med " dårlige" karakterer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips til hvilken videreutdanning / etterutdanning man kan ta / evt. mastergrad, om man er så " heldig og ha fått D karakter " som gjennomsnittskarakter blant de relevante fagene som danner grunnlag for masteropptak?

Straks i mål med bacheloren min.

... Har kun fått D` er og C `er i disse fagene, og da selvsagt to D `er mer enn en karakteren C :klappe: ( Og ja, jeg har tatt utdanningen vedsiden av, så mye skippertak :glare: - Har andre emner med gode karakterer, altså.

Hadde i grunn veldig lyst til å kunne søke meg videre til en master rådgivning, men ser at det kreves C som gjennomsnitt og at det selvsagt har betydning hvor mange andre det er som søker - som sikkert kan ha bedre karakterer.

Prøver derfor å tenke ut en alternativ løsning på videreutdanning / etterutdanning, da det ikke er aktuelt å begynne på en forbedring av karakterer ;)

Takker for gode forslag :)

Anonymous poster hash: 70f1b...35b

Anonymous poster hash: 9e5af...12c

Fortsetter under...

Skrevet

Ingen?

:)

Anonymous poster hash: 32b4c...1ba
Skrevet

Da jeg tok master var kravet at en hadde c eller bedre. Selv med få søkere kom en ikke inn om en hadde dårligere karakterer enn det.

Og i mine øyne bør det være slik. Hva med å forbedre noen?

Anonymous poster hash: 393be...085

Skrevet

Jeg trodde man måtte ha minimum C i snitt for å i det hele tatt få lov til å gå master (med mindre man går integrerte studier). Det er i hvert fall regelen ved UiO, men mulig dette varierer mellom utdanningsinstitusjonene?

Anonymous poster hash: 7400a...98c

Skrevet

Er enig i det. Men tror ikke det blir aktuelt med det første...

Kanskje jeg ser annerledes på det, om 1 års tid :)

HI

Skrevet

Master i Rådgivning er et av de vanskeligste å komme inn på (i allefall på NTNU)...

Anonymous poster hash: bddad...abd

Annonse

Skrevet

Masterstudier er ikke for dem som har under C i snitt, og for å komme inn må du gjerne ha minimum B i snittkarakter.

Anonymous poster hash: 407ed...a51
Skrevet

Dette har endret seg da det på noen studier er få søkere. Jeg kom inn på Master i psykisk helsearbeid med D (Høyskolen i Sør-Trøndelag).

Bare søk du!

Anonymous poster hash: c8f23...bed
Skrevet

Dette har endret seg da det på noen studier er få søkere. Jeg kom inn på Master i psykisk helsearbeid med D (Høyskolen i Sør-Trøndelag).

Bare søk du!

Anonymous poster hash: c8f23...bed

Det hørtes spennende ut :)

Hadde du 3 år med sykepleier / vernepleier i forkant?

Kunne absolutt vært interessert i det :)

( Har ikke sykepleierutdanning )

HI.

Skrevet

Nå lurer jeg veldig på hvem du er kjenner jeg... Men uansett: På hist er de jo desperate etter folk på master virker det som, håper ikke det er slik overalt.

Anonymous poster hash: 4e048...2c3

Skrevet

Er det C i snitt, tar de snittet fra alle karakterene du har så er jo mulig å komme inn. Uansett søk og se hva som skjer...

Anonymous poster hash: c0091...c1c

Skrevet

Hadde bare søkt alle masterene jeg kunne tenkt meg. Hvis du er flyttbar hadde jeg søkt i hytt og pine over hele landet.

Anonymous poster hash: c9cc9...f56

Skrevet

Hadde bare søkt alle masterene jeg kunne tenkt meg. Hvis du er flyttbar hadde jeg søkt i hytt og pine over hele landet.

Eller verden, for den saks skyld.

Annonse

Skrevet

Masterstudier er ikke for dem som har under C i snitt, og for å komme inn må du gjerne ha minimum B i snittkarakter.

Anonymous poster hash: 407ed...a51

Tull!! Har UNDER C i snitt på bachelor - A i samtlige fag på masterstudiene, inkludert masteroppgaven!

Så HI jeg kom inn med to Der mer enn Cer- og det har gått veldig bra!!

Anonymous poster hash: 88ee2...435

Skrevet

Takker dere for svar. Jeg skal sjekke ut dette videre :)

Kommer til å søke på det som virker interessant :)

Sjekket litt nærmere angående Psykisk Helsearbeid, og da virket det som om jeg måtte ha to års praksis i en relevant jobb, før jeg kunne søke om master.

HI

Skrevet

ja, du må ha 2 år i jobb på psykisk helsearbeid. Utdannelsen er også 4 år...  DELTID.  Tror det er eneste mulighet. Men du må vel ha en helsefaglig utdanning i grunn? eller har jeg ikke forstått det riktig ?

Skrevet

Det var det jeg tenkte. Og ja, det er nok riktig det med at man bør / må ha en helsefaglig grad fra før.... - Med mindre pedagogiske fag kan gå " sammen " med de sosiale fagene / utdanningene som også virket som godkjente fag.

HI.

Skrevet

Var det ikke nytt fra høsten 2014 at man må ha minimum C i snitt for å komme inn på master?

Uansett, jeg kom inn med akkurat C i snitt på de fagene som var relevante for opptak. Hadde de regner med alle fagene fra bachelor hadde jeg hatt under C i snitt, og derfor ingen sjanse. Flaks for meg, tror den ordningen har blitt lagt om.

Anonymous poster hash: 1d585...7e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...