Gå til innhold

Går opp til 100% stilling - sleipt?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i helsevesenet, og jobber som mange andre i deltidsstilling. Nå har jeg fått tilbud om 100% stilling fra midten av mars, er da 15/16 uker. Dette har jeg takket ja til! Har ikke fortalt på jobben enda at jeg er gravid, så føler meg litt sleip, men tenker samtidig at jeg har jo ingen grunn til det?! Er jo selvsagt interessert i å tjene mest mulig nå for å skape et godt grunnlag for foreldrepenger. Dessuten er formen fin og jeg satser på å jobbe fullt fremover så lenge det går.

Anonymous poster hash: 3d4ce...cde

Fortsetter under...

Klart du må takke ja til det! Litt irriterende for arb.giver kanskje, men det er nå sånn det fungerer når man ansetter mennesker og ikke maskiner :) gratulerer med 100%! Og du kommer jo til å være i jobben en stund før du går ut i permisjon pluss når du kommer tilbake 😊

Sleip?

Her jobber du i et yrke hvor de er så sleipe at de ikke deler ut 100 % stillinger, og lar folk pese ræva av seg med ekstravakter for å dekke inn hel stilling og full lønn. Da skal du vitterlig ikke føle deg sleip fordi du tar imot et tilbud om full jobb!!!!!!

Og til den som svarer at det sikkert er litt " irriterende for arbeidsgiver " men at det må man tåle når man ansetter mennesker og ikke maSkiver, seriøst? Er det liksom slik at en arbeidsgiver som kun har gitt en arbeidstaker noe de fleste i andre yrker tar som en selvfølge, nemlig full jobb, angivelig skal bli mer irritert enn andre arbeidsgivere, og må erkjenne at de har ansatt et menneske i større grad en andre arbeidsgivere i de fleste andre jobber der man ikke driver rovdrift på sine ansatte?!

Beklager utbruddet, jeg jobber ikke i helsevesenet selv, men har mann og søster som gjør det og har selv vært innom for noen år siden, så vet hva det går i... Nei vet du hva, ta hensyn til deg selv, det er det ingen andre som gjør, og i hvertfall ikke jobben din!

Anonymous poster hash: d6348...a29

Mitt innlegg var jo ment som støtte til trådstarter. Jeg er selvfølgelig helt enig i at hun ikke skal nøle med å si ja til den. Jobber selv i helsevesenet og tar dermed ikke 100% fast jobb for gitt. Poenget var at jeg forstår hvorfor hun spør, fordi jeg kan sette meg inn i situasjonen hennes, men det betyr jo ikke at arbeidsgiver har noen "rett" å tenke slik. Men, som arbeidsgiver vil det uansett stillingsprosent være enklere om ingen av de ansatte blir gravide eller syke, slik at de slipper å finne vikarer, noe som er umulig å unngå, dermed sammenlikning med maskiner. Tror ikke akkurat arbeidsgiver jubler når ansatte av ulike grunner blir borte fra jobb, men det er allikevel er det noe de må forholde seg til uansett yrke/bransje.

Det var i alle fall kun ment som en støtte og oppfordring til å ta jobben, ingenting annet..

Annonse

Sleip?

Her jobber du i et yrke hvor de er så sleipe at de ikke deler ut 100 % stillinger, og lar folk pese ræva av seg med ekstravakter for å dekke inn hel stilling og full lønn. Da skal du vitterlig ikke føle deg sleip fordi du tar imot et tilbud om full jobb!!!!!!

Og til den som svarer at det sikkert er litt " irriterende for arbeidsgiver " men at det må man tåle når man ansetter mennesker og ikke maSkiver, seriøst? Er det liksom slik at en arbeidsgiver som kun har gitt en arbeidstaker noe de fleste i andre yrker tar som en selvfølge, nemlig full jobb, angivelig skal bli mer irritert enn andre arbeidsgivere, og må erkjenne at de har ansatt et menneske i større grad en andre arbeidsgivere i de fleste andre jobber der man ikke driver rovdrift på sine ansatte?!

Beklager utbruddet, jeg jobber ikke i helsevesenet selv, men har mann og søster som gjør det og har selv vært innom for noen år siden, så vet hva det går i... Nei vet du hva, ta hensyn til deg selv, det er det ingen andre som gjør, og i hvertfall ikke jobben din!Anonymous poster hash: d6348...a29 [/quote

http://www.abcnyheter.no/livet/2015/03/09/219604/kjersti-ble-gravid-fikk-sparken

Anonymous poster hash: ccf51...ba4

Du er ikke sleip. Selvsagt skal du takke ja! :) Jeg hadde ikke mulighet til å holde det hemmelig så lenge selv, på grunn av tunge løft osv, så her mistet jeg sjansen på fast stilling som jeg egentlig er lovet. 

Så bra at du er i fin form og regner med å kunne jobbe lenge enda, men husk at det viktigste er deg selv. Det er som flere andre sier her ingen andre som tar vare på deg, det må man gjøre selv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...