Gå til innhold

Handlenett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som plastposene skal bli så dyre, er det noen da som har vært ute og kjøpt handlenett?

Hvor da og hvor mye kostet de?

Anonymous poster hash: 6dc9b...444
Videoannonse
Annonse
Skrevet

På Kiwi. 17 kroner. Får nytt gratis når det gamle er utslitt. Store og gode nett. 😊 Ellers har jeg noen litt mindre fra Søstrene Grene. Husker ikke pris. De fåes i mange fine design.

Skrevet

Har brukt i flere år alt. Supert hvis folk begynner å bruke nett fordi posene har blitt dyre! Kjøper mine på Kiwi, de er romslige og slitesterke. Har en del andre også, har kjøpt noen på KappAhl, noen på eBay.

Anonymous poster hash: 7cb65...71d
Skrevet

Det har vi allerede brukt i 8 år. Kiwi og Meny sine er helt greie. Mine favoritter er de jeg får kjøpt på Color Line, de er i fine farger og gode og bære. Ingen av de jeg har koster mer enn 20,- pr stk, tror jeg. Det som er lurt, i alle fall for oss, er å ha mange. Vi har alltid 3-4 liggende i bilen, én i veska, én i sekken, en haug hjemme osv, sånn at man slipper å stå i butikkdøra og mangle handlenett.

Skrevet

Rema 1000 har noen til 16kr. :)

Anonymous poster hash: 42e46...f6d
Skrevet

Meny har handle nett til 17kr (de få butikkene som har noen igjen. Levrandør har vært utsolgt i mange mnd)

Meny har også noen som er større. Disse er hvite og koster 9.90, men det er ta tre betalt for to på disse. Jeg liker disse veldig godt. To forskjellige bærehåndtak slik at jeg kan bruke det minste og mannen det største. Enkle å bære på skuldra også. Ikke like enkel å ta med i lomma, men skal en handle stort syns jeg disse er best.

Anonymous poster hash: a967d...281

Skrevet

Ebay, du får i alle prisklasser og gjerne rabatt om du kjøper flere. Veldig mange ligger på rundt 7 kr stk, fri frakt. Jeg bestilte nå sist 5 stk for 30 kroner.

Bare søk på reusable shopping bag

I utlandet bruker jo alle slike nett, så titt litt når du er på ferie også. I england f.eks synes de vi er skikkelig rare som går på butikken flere ganger i uken. Der har de bilen full av handlenett også går de på butikken 2-4 ganger i måneden.

Anonymous poster hash: 178fc...689
Skrevet

Takk for mange tips!

Nå skal jeg ut å kjøpe handlenett! Bra for miljøet og bra for lommeboken :)

HI

Skrevet

Vinmonopolet sine handlenett er kjempe solide med kjekk inndeling oppi.

Anonymous poster hash: da403...cce

Skrevet

Handlenett er kjempegreier! Har et par stykker fra Obs :)

Men jeg bruker dem stort sett til å samle tomflasker i, og bruker dem da til varene hjem igjen når jeg har pantet.

Ellers pleier jeg kjøpe pose på butikken.

Dere som stort sett, eller kun bruker handlenett - hva har dere søppelet i hjemme da? 

Anonymous poster hash: 89ece...961
Skrevet

Men jeg bruker dem stort sett til å samle tomflasker i, og bruker dem da til varene hjem igjen når jeg har pantet.

Dere som stort sett, eller kun bruker handlenett - hva har dere søppelet i hjemme da?

Dette lurer jeg også på? Hva skal man bruke som søppelposer? Vi sorterer i to forskjellige. En til mat som vi får gratis og en for alt annet. Må vi evt kjøpe disse da? Ser for meg at det ikke blir så mye billigere enn plastposene :P

Anonymous poster hash: cf218...538

Skrevet

I Oslo er det egne poser til matavfall og plast. Disse må brukes til dette avfallet og er gratis. Blir ikke så mange poser som trengs til restavfall da.

Anonymous poster hash: 8a7eb...a2d

Skrevet

Dette lurer jeg også på? Hva skal man bruke som søppelposer? Vi sorterer i to forskjellige. En til mat som vi får gratis og en for alt annet. Må vi evt kjøpe disse da? Ser for meg at det ikke blir så mye billigere enn plastposene :P

Du kjøper en rull med poser til restavfall, nå som plastposene i matbutikken skal begynne koste 3 kr pr.stk pga den nye poseavgiften blir det MYE billigere å kjøpe den rullen.

Anonymous poster hash: 178fc...689

Skrevet

Du kjøper en rull avfallsposer for noen få kroner, så allerede uten poseavgift er det mye billigere.

Skrevet

Resirkuleringsposer for plast og matavfall tar unna mye (blå og grønne), så behovet er mindre. Og noen poser kommer alltids inn. Jeg foretrekker Kiwi sitt nett, forresten.

Skrevet

Vi har endel nett. Jeg glemmer bare alltid å ta de med :-P meny sine er jeg ikke så glad i. Håndtakene er så lange at jeg ikke kan gå med armen ned og bære posen, da subber den i bakken.

Skrevet

Jeg har et som jeg mener jeg kjøpte på Nille som er praktisk - husker ikke hva det kostet. Det er ikke like stort som Kiwi sitt, men det er veldig praktisk siden den kan brettes sammen og legges i en glidelåslomme som også sitter fast i nettet. Da har du en liten lomme med glidelås når du bruker nettet. I tillegg til det bruker jeg vel stort sett fra kiwi. Prøver bestandig å ha en haug i bilen så jeg ikke glemmer å ta med når jeg skal handle.

Anonymous poster hash: 07f9b...cc6
Skrevet

Jeg har flere fra søstrene grene, noen mer solide enn andre. Fine og ikke altfor dyre :)

Anonymous poster hash: accd0...469

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...