Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #1 Skrevet 2. mars 2015 Thia, ea, leo, lea... Vet ikke hva det er med disse navnene, men de høres bare så fjollete ut :-S Anonymous poster hash: fd926...9dd
hechfost Skrevet 2. mars 2015 #2 Skrevet 2. mars 2015 Helt i orden - og takk for at du informerte oss om det
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #3 Skrevet 2. mars 2015 Hahahaha, så velg ett annet da vel 😉 Anonymous poster hash: b9a81...e8e
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #4 Skrevet 2. mars 2015 Trykket på ferdig litt for tidlig her.. Mannen vil ha slike navn, mens jeg heller vil ha typisk norske gamle navn, type Ingrid, Sigrid, Edward, Johan. Og vi er så uenige :-( han mener at babyen vår vil høres ut som et gammelt krek med mine navn. Og jeg kan ikke forestille meg en voksen mann som heter matheo :-/ Hvordan ble dere enige om navn?? Hi Anonymous poster hash: fd926...9dd
hechfost Skrevet 2. mars 2015 #5 Skrevet 2. mars 2015 ... og jeg kan virkelig ikke forestille meg ei voksen jente (om 20-30-40 år) som heter SIGRID. Eller en mann som heter Olaf. Nei, dere får nesten bare bli enig. Dere kan jo alltids kalle hu Sigrid Mathea (eller no), så har dere møtt hverandre på halvveien.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #6 Skrevet 2. mars 2015 Matheo♡♡ Anonymous poster hash: 20a48...a15
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #7 Skrevet 2. mars 2015 ikke jeg heller.. Anonymous poster hash: e065b...73a
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #8 Skrevet 3. mars 2015 ... og jeg kan virkelig ikke forestille meg ei voksen jente (om 20-30-40 år) som heter SIGRID. Eller en mann som heter Olaf. Nei, dere får nesten bare bli enig. Dere kan jo alltids kalle hu Sigrid Mathea (eller no), så har dere møtt hverandre på halvveien. Sigrid er et navn som passer alle aldre da... Anonymous poster hash: 0298e...5f7
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #9 Skrevet 3. mars 2015 Jeg og mannen er langt fra hverandre på smaksskalaen, men endte med "populære" navn i den gaten du nevner på alle vår tre. Det er kompromiss. Han ville ha navn som Ronny, Linda og Bente, som for meg var HELT uaktuet. Jeg ville ha navn som Tormod, Sigrid og Margrete, noe han syntes var grusomt. Vi var så uenige at vi måtte møtes på "nøytral" grunn. I dag føler jeg at barna har de navnene de skal ha, men hadde jeg vært alene om avgjørelsen hadde det blitt noe helt annet. Anonymous poster hash: 003dc...6ad
hechfost Skrevet 3. mars 2015 #11 Skrevet 3. mars 2015 ... og jeg kan virkelig ikke forestille meg ei voksen jente (om 20-30-40 år) som heter SIGRID. Eller en mann som heter Olaf. Nei, dere får nesten bare bli enig. Dere kan jo alltids kalle hu Sigrid Mathea (eller no), så har dere møtt hverandre på halvveien. Sigrid er et navn som passer alle aldre da... Anonymous poster hash: 0298e...5f7 Ikke i mine øyne
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #12 Skrevet 3. mars 2015 Enig, alle -thea navn er forferdelige!!! Høres ut som noen som nyser. Anonymous poster hash: af03b...34b
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #13 Skrevet 3. mars 2015 Sigrid er så flott! Dere må finne et kompromiss :-) Jeg er enig i at Matheo er puslete på en voksen mann! Jeg liker det heller ikke. Men hva med Sigrid Mathea? Anonymous poster hash: 8a077...8ed
Nyttårs barn Skrevet 3. mars 2015 #14 Skrevet 3. mars 2015 Det har vært mye vokaler i populære navn nå en stund. Og mye "kallenavn" aktige navn, som Ella, Milla osv. Jeg tror disse navnene vil være helt ut om noen år. Liker også de gamle nordiske navnene som Synnøve og Sigurd. Men dere må finne et navn dere kan leve med.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #15 Skrevet 3. mars 2015 Smak og behag vet du. Dere får finne en mellomting da Hva med Martine, Kristine, Oleanna Anonymous poster hash: 4172f...484
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #16 Skrevet 3. mars 2015 Jeg sliter også skikkelig med å se for meg en del av de der kort-korte navnene med mange vokaler til et voksent menneske. En skjeggete førtiåring med motorsykkel som heter Theo.... Mange av navnene er søte på barn, ikke fullt så søtt på voksne. Virker som noen av foreldrene tror barna deres skal være små resten av livet! Anonymous poster hash: be96e...58f
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #17 Skrevet 3. mars 2015 Er heller ikke glad i vokalnavnene. Noah, Theo, Leon, Liam, Neo, Leah, Thea, Aneah... Anonymous poster hash: 510f4...6ee
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #18 Skrevet 3. mars 2015 Enig, alle -thea navn er forferdelige!!! Høres ut som noen som nyser. Anonymous poster hash: af03b...34b Datteren min heter Mathea, og jeg må si at selv om jeg ikke kjenner deg, så bekymrer det meg at du synes at navnet til min datter er forferdelig! At det høres ut som om noen som nyser. Ikke fordi jeg bryr meg om hva du synes, men fordi jeg er redd for at dine holdninger skal smitte over til dine barn, som kanskje til og med går i klassen til min datter, og etter hvert vil begynne å erte henne for navnet hennes. Vi er voksne mennesker, som kan respektere hverandres valg og akseptere at andre velger annerledes enn en selv, uten å trenge å si at noe er forferdelig bare fordi vi ikke liker det. Anonymous poster hash: 20329...6aa
Gjest Antarctica Skrevet 3. mars 2015 #19 Skrevet 3. mars 2015 Enig, alle -thea navn er forferdelige!!! Høres ut som noen som nyser.Anonymous poster hash: af03b...34b Datteren min heter Mathea, og jeg må si at selv om jeg ikke kjenner deg, så bekymrer det meg at du synes at navnet til min datter er forferdelig! At det høres ut som om noen som nyser. Ikke fordi jeg bryr meg om hva du synes, men fordi jeg er redd for at dine holdninger skal smitte over til dine barn, som kanskje til og med går i klassen til min datter, og etter hvert vil begynne å erte henne for navnet hennes. Vi er voksne mennesker, som kan respektere hverandres valg og akseptere at andre velger annerledes enn en selv, uten å trenge å si at noe er forferdelig bare fordi vi ikke liker det. Anonymous poster hash: 20329...6aa Gud fader i skuret. Er du seriøs? Tror du dette er samtaleemne over middagsbordet i de tusen hjem? Forteller DU dine barn alt du liker og misliker? Husk nå på at det ikke er datteren din personlig hun har noe i mot. Det er et antall bokstaver hun ikke syns klinger så fint.
Gjest Antarctica Skrevet 3. mars 2015 #20 Skrevet 3. mars 2015 Thia, ea, leo, lea... Vet ikke hva det er med disse navnene, men de høres bare så fjollete ut :-SAnonymous poster hash: fd926...9dd De har vært på moten i noen år nå, så jeg antar du har rukket å høre deg grundig lei på dem? Mens mannen din er vant med dem og syns det klinger fint. Dere får lete litt utenfor "boksen" begge to, mulig du må renonsere på Ingebjørg og han må legge Thea på hylla. Likevel fins det sikkert noe dere begge kan like? Hvis du vil ha norrøne navn og han liker mange vokaler, kan dette være noen forslag: Alvilde Signy Solveig Nanna Ragna Ellisiv Eyolf Arn Edvin Olav Audun
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #21 Skrevet 3. mars 2015 Enig, alle -thea navn er forferdelige!!! Høres ut som noen som nyser.Anonymous poster hash: af03b...34b Datteren min heter Mathea, og jeg må si at selv om jeg ikke kjenner deg, så bekymrer det meg at du synes at navnet til min datter er forferdelig! At det høres ut som om noen som nyser. Ikke fordi jeg bryr meg om hva du synes, men fordi jeg er redd for at dine holdninger skal smitte over til dine barn, som kanskje til og med går i klassen til min datter, og etter hvert vil begynne å erte henne for navnet hennes. Vi er voksne mennesker, som kan respektere hverandres valg og akseptere at andre velger annerledes enn en selv, uten å trenge å si at noe er forferdelig bare fordi vi ikke liker det. Anonymous poster hash: 20329...6aa Gud fader i skuret. Er du seriøs? Tror du dette er samtaleemne over middagsbordet i de tusen hjem? Forteller DU dine barn alt du liker og misliker? Husk nå på at det ikke er datteren din personlig hun har noe i mot. Det er et antall bokstaver hun ikke syns klinger så fint. Ja, jeg er seriøs, hva er det å hisse seg opp over? Jeg skjønner at det ikke er samtaleemne over middagsbordet, men er du virkelig så naiv at du tror at eldre barn kun oppfatter ting som blir fortalt direkte over middagsbordet? Mine barn får med seg MYE mer enn jeg noen gang kunne forestilt meg, selv om de leker/ser på TV/gjør lekser mens jeg og mannen min snakker sammen. Jeg forteller både mannen min og barna mine det jeg liker og misliker så lenge det er riktig å gjøre det. Men noen kunne faktisk ha funnet på å fortalt mannen sin "I dag fikk jeg vite på jobb at kollegaen min har kalt datteren sin for XXXX, og det synes jeg er et forderdelig navn!", og at barna får det med seg selv om de kanskje holder på med noe annet. Anonymous poster hash: 20329...6aa
Gjest Antarctica Skrevet 3. mars 2015 #22 Skrevet 3. mars 2015 Enig, alle -thea navn er forferdelige!!! Høres ut som noen som nyser.Anonymous poster hash: af03b...34b Datteren min heter Mathea, og jeg må si at selv om jeg ikke kjenner deg, så bekymrer det meg at du synes at navnet til min datter er forferdelig! At det høres ut som om noen som nyser. Ikke fordi jeg bryr meg om hva du synes, men fordi jeg er redd for at dine holdninger skal smitte over til dine barn, som kanskje til og med går i klassen til min datter, og etter hvert vil begynne å erte henne for navnet hennes. Vi er voksne mennesker, som kan respektere hverandres valg og akseptere at andre velger annerledes enn en selv, uten å trenge å si at noe er forferdelig bare fordi vi ikke liker det. Anonymous poster hash: 20329...6aa Gud fader i skuret. Er du seriøs? Tror du dette er samtaleemne over middagsbordet i de tusen hjem? Forteller DU dine barn alt du liker og misliker?Husk nå på at det ikke er datteren din personlig hun har noe i mot. Det er et antall bokstaver hun ikke syns klinger så fint. Ja, jeg er seriøs, hva er det å hisse seg opp over? Jeg skjønner at det ikke er samtaleemne over middagsbordet, men er du virkelig så naiv at du tror at eldre barn kun oppfatter ting som blir fortalt direkte over middagsbordet? Mine barn får med seg MYE mer enn jeg noen gang kunne forestilt meg, selv om de leker/ser på TV/gjør lekser mens jeg og mannen min snakker sammen. Jeg forteller både mannen min og barna mine det jeg liker og misliker så lenge det er riktig å gjøre det. Men noen kunne faktisk ha funnet på å fortalt mannen sin "I dag fikk jeg vite på jobb at kollegaen min har kalt datteren sin for XXXX, og det synes jeg er et forderdelig navn!", og at barna får det med seg selv om de kanskje holder på med noe annet. Anonymous poster hash: 20329...6aa OK. Jeg liker heller ikke de navnene, har aldri gjort det, men mine unger ANER det ikke. Vi har både Linnea, Matheo og Lea (x2) i omgangskretsen, men ungene mine vet da ikke at jeg ikke liker navnene likevel.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #23 Skrevet 3. mars 2015 Jeg sliter også skikkelig med å se for meg en del av de der kort-korte navnene med mange vokaler til et voksent menneske. En skjeggete førtiåring med motorsykkel som heter Theo.... Mange av navnene er søte på barn, ikke fullt så søtt på voksne. Virker som noen av foreldrene tror barna deres skal være små resten av livet! Anonymous poster hash: be96e...58f Min bestemor på 98 mener theo er et ubrukelig navn fordi det er et oldeforeldre navn. Da hun var ung var det bare gamlinger som het theo. Navn går i sirkler. Når alle disse theoene som er små nå blir voksne er det bare voksne som heter det og ingen unger. Anonymous poster hash: c43f6...b8d
Gjest Moonstruck Skrevet 3. mars 2015 #24 Skrevet 3. mars 2015 Bare en tanke... Har dere noen gang møtt et voksent menneske, og tenkt "Guuud for et barnslig navn du har?" Kan ikke huske at jeg noen gang har gjort det... Er det fordi det aldri før har eksistert navn som kan falle under denne kategorien? Er det fordi jeg husker dårlig, eller er det fordi det ikke kommer til å bli et "problem". De nye navnene som er dukket opp i den senere tid vil jo vokse med oss. Dermed har jeg vanskelig for å tro at navnene som er nevnt i linken vil bli ansett som barnslige om 40 år. På den tiden vil det jo kry av navn av den nevnte sorten - og hva gæmliser som oss mener vil være totalt likegyldig...
Gjest Antarctica Skrevet 3. mars 2015 #25 Skrevet 3. mars 2015 Bare en tanke... Har dere noen gang møtt et voksent menneske, og tenkt "Guuud for et barnslig navn du har?" Kan ikke huske at jeg noen gang har gjort det... Er det fordi det aldri før har eksistert navn som kan falle under denne kategorien? Er det fordi jeg husker dårlig, eller er det fordi det ikke kommer til å bli et "problem". De nye navnene som er dukket opp i den senere tid vil jo vokse med oss. Dermed har jeg vanskelig for å tro at navnene som er nevnt i linken vil bli ansett som barnslige om 40 år. På den tiden vil det jo kry av navn av den nevnte sorten - og hva gæmliser som oss mener vil være totalt likegyldig... Har en slektning på 60 som går under navnet Småen; det syns jeg var litt barnslig... Men det er rett nok bare et kjælenavn som aldri slapp taket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå