Gå til innhold

Samboer som trener tre ganger i uken...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ungene lagt (og ikke våkner igjen) er det innenfor. Her er ungene mer spredd i alder, yngste kan våkne flere ganger på kvelden og de to eldste er sene i seng. Så akkurat nå står trening litt på vent her.

Hvor mye tid bruker han på kvelden? Forskjell på hele kvelden og 1,5 time, synes jeg.

Anonymous poster hash: 0bf4d...ee4

Fortsetter under...

Skrevet

Jøsses så folk trente her inne...

For oss hadde det ikke gått å bare dratt for å trene.

Vi trener hjemme, eller med barna ute, aldri på et treningssenter. Forstår deg godt HI, og syns svarene du får er skikkelig kjipe. 

Anonymous poster hash: 55f99...3ec
Skrevet

Her har mannen min meg som trener 5 ganger i uka. Til gjengjeld gjlr jeg alt i huset, med barna, osvosv. Mye siden han alltid er på jobb og mye siden han har null overskudd når han er hjemme. Ego eller ikk, Jeg trenger virkelig de treningstimene som jeg liker å kalle for ferie ;) han trener forøvrig flere dager i uka selv også :)

Anonymous poster hash: 06fbb...32b

Gjest Antarctica
Skrevet

Syns faktisk HI har litt "rett" til å reagere på denne livsstilen. Det ER ikke alt man kan gjøre nøyaktig som før med småunger i hus. Å argumentere med at "da kan jo du trene de fire øvrige dagene" blir bare helt defensivt for meg. Når skal de være familie, da? Er forholdet bare en praktisk anordning? Er ektefellene bare hverandres barnevakter, eller er de interesserte i å være sammen, de to alene, noen kvelder i uka også?

For hvis ikke, så spår jeg dette forholdet en snarlig eller langsom død. Alt kan ikke gjøres opp i matematikk og "rettferdighet".

Skrevet

Syns faktisk HI har litt "rett" til å reagere på denne livsstilen. Det ER ikke alt man kan gjøre nøyaktig som før med småunger i hus. Å argumentere med at "da kan jo du trene de fire øvrige dagene" blir bare helt defensivt for meg. Når skal de være familie, da? Er forholdet bare en praktisk anordning? Er ektefellene bare hverandres barnevakter, eller er de interesserte i å være sammen, de to alene, noen kvelder i uka også?

For hvis ikke, så spår jeg dette forholdet en snarlig eller langsom død. Alt kan ikke gjøres opp i matematikk og "rettferdighet".

Enig med deg, Pashla. Her har vi en treningskveld hver. Evt. annen trening får vi skvist inn andre steder. Resten av kveldene har vi familietid og deretter kjærestetid. Trist med alle som deler opp tiden etter mine og dine kvelder.

Anonymous poster hash: 74057...673

Skrevet

Så lenge det er etter leggetid bør det vel være greit? Min samboer trente 7 dager i uken. Det var en av grunnene til at vi gikk fra hverandre. Din samboer trener tre dager, så da er det fire dager igjen av uken.

Anonymous poster hash: 9238f...bf1

Etter leggetid for et barn på to måneder???

Anonymous poster hash: 61a36...c8c

Annonse

Gjest Antarctica
Skrevet

Så lenge det er etter leggetid bør det vel være greit? Min samboer trente 7 dager i uken. Det var en av grunnene til at vi gikk fra hverandre. Din samboer trener tre dager, så da er det fire dager igjen av uken.Anonymous poster hash: 9238f...bf1

Etter leggetid for et barn på to måneder???Anonymous poster hash: 61a36...c8c

Den reagerte jeg også på! Samme hvor matematisk de tenker, så kan jo ikke far begynne å amme de resterende fire dagene i uka... Så i praksis innebærer jo den ordningen HI har at hun uansett er hjemme, bare at tre av dagene er hun hjemme uten avlastning eller selskap.

Skrevet

Veldig enig i dette synspunktet. Er også enig i det en annen skriver her, om at årene mens barna er små og veldig avhengige av oss, så bør vi la egne individuelle prosjekter komme litt i andre rekke, dere har jo valgt å starte prosjekt "familie".

Til dere som snakker om hvor viktig det er å holde kroppen i form, man trenger ikke være blodtrent med definerte muskler, flat mage etc for å være sunn. Man kan fint holde seg i form sammen med familien - trilleturer, fjellturer, skitur med pulk etc. Dette vil ivareta kroppen mer enn godt nok, men klart, man oppnår kanskje ikke sixpack og blir kvitt kjærlighetshåndtakene og grevinnehengene...

For ordens skyld, mener ikke det er feil å bry seg om utseende og egenpleie, men blir litt feil fokus med tvillinger på 22 mnd og en nyfødt. Mener jeg.

Skrevet

Skjønner både deg og mannen din. Vi har løst det på den måten at jeg har to faste kvelder +en som jeg tar når det passer innimellom. Den ene kvelden drar jeg etter at de to yngste, andre når minste er lagt. Er som regel hjemme til 9 og da har vi litt tid sammen eller vi gjør husarbeid sammen. Mannen trener ved at han sykler/jogger til og fra jobb! Min mann syns det er litt kjipt at han sitter igjen hjemme, men vi er begge enige om at trening og helse er viktig og da må det prioriteres.

Skrevet

Ok, ser at jeg tydeligvis er kjip og bør la ham få trene på disse dagene. Kanskje grunnen til at jeg føler at det er kjipt er at jeg blir sittende så mye alene på kveldene i uken siden han er ute tre ganger. Og til dere som tror at jeg ikke trener så gjør jeg altså det, men jeg trener kun to dager i uken uten at jeg velger faste dager. Jeg er i permisjon nå og trener på dagtid. Til deg som lurte: Det er våre barn, og ikke bare mine!

Er det noen av dere som har fått tre små så tett som oss hvor mannen har vært mye borte på kveldstid i ukedagene?

Anonymous poster hash: 22f9f...469

3 ganger i uken er jo ikke mye.

Hvor lite mener du han skal trene?

Er han enig i alt du bruker tiden din på?

Anonymous poster hash: a66b2...220

Jeg synes at tre av ukens fem dager er mye. I helgene er det familietid og barna prioriteres. Da blir det to kvelder igjen til meg og vi kommer da til å se hverandre i døren på vei til og fra trening. Hans økter varer i to til tre timer.

Skrevet

Hvor lenge er han borte når han trener da? Syns det er forskjell på 1 og 3 timer f.eks. 3 timer er hele kvelden og det er ikke greit syns jeg. 1-1,5 syns jeg er greit.

Skrevet

Ok, ser at jeg tydeligvis er kjip og bør la ham få trene på disse dagene. Kanskje grunnen til at jeg føler at det er kjipt er at jeg blir sittende så mye alene på kveldene i uken siden han er ute tre ganger. Og til dere som tror at jeg ikke trener så gjør jeg altså det, men jeg trener kun to dager i uken uten at jeg velger faste dager. Jeg er i permisjon nå og trener på dagtid. Til deg som lurte: Det er våre barn, og ikke bare mine!

Er det noen av dere som har fått tre små så tett som oss hvor mannen har vært mye borte på kveldstid i ukedagene?

3 ganger i uken er jo ikke mye.

Hvor lite mener du han skal trene?

Er han enig i alt du bruker tiden din på?

Jeg synes at tre av ukens fem dager er mye. I helgene er det familietid og barna prioriteres. Da blir det to kvelder igjen til meg og vi kommer da til å se hverandre i døren på vei til og fra trening. Hans økter varer i to til tre timer.

Det går da fint an å trene i helgene også. F.eks på dagtid når ungen sover.

Om han drar på trening i ukedagene 18.30-19.00 og er hjemme igjen 20.30-21.00 har dere fortsatt tid til å sitte å holde hender.

Gjest flykræsj
Skrevet

Hvor lenge er han borte når han trener da? Syns det er forskjell på 1 og 3 timer f.eks. 3 timer er hele kvelden og det er ikke greit syns jeg. 1-1,5 syns jeg er greit.

Enig der. Hadde syntes det ble mye dersom mannen var borte hele kvelden tre ganger i uka pga trening. Man må være fleksibel mtp treningstidspunkt når barna er små. Trene til og fra jobb, kjappe løpeturer på kveldstid o.l. Vi har en kveld hver i uka fast (etter barna er lagt),de to andre gangene når det passer for den andre. Hvis begge er fleksible er det faktisk ikke nødvendig at treningen går særlig på bekostning av familietid.

Annonse

Skrevet

Her trener mannen før jobb, altså så drar han hjemmefra 5-5.30, så er han på jobb 7. Han trener 3 dager i uken. Det innebærer at jeg må ta barna hver morgen han trener, men det er bedre at han holder seg i god form enn at jeg får litt avlastning på morgenene. Denne delen funker fint for oss.

Jeg får derimot ikke trent noe som helst, da det er jeg som står for alt av husarbeid etter jobb, så jeg får ikke tid til noe som helst sånt. Nå er jeg gravid, så akkukrat nå er ikke det det store temaet, men etter fødsel må vi ha en avtale på at jeg også kan få trent litt, når baby har fått mer rutiner og ikke er avhengig av puppen lenger. Har jo da også formiddag til rådighet, når de andre barna er i bhg, til trilleturer (selv om det ikke er det jeg aller helst vil "trene"). 

Jeg synes at om du ikke synes denne løsningen fungerer, at du kan tenke ut en løsning som ville fungert for deg, og deretter forsøkt å inngå et kompromiss med mannen din. 

Anonymous poster hash: 6a970...0f6
Skrevet

Jeg syns du kan bruke barnevakt de gangene du skal noe spesielt de dagene. Ellers hadde jeg krevd å få tirsdag og torsdag, og at han tok seg tid til meg i helga. Viktig å ha tid sammen også! I helgene kan dere jo gå lange turer med ungene i vogn, og trene sammen?

Anonymous poster hash: 544dd...f19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...