Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #1 Skrevet 2. mars 2015 Hvis man ikke har mens å beregne fra, hvordan eller hvor kan man få vite det? Ikke fordi jeg ikke husker sist mens, men fordi jeg ikke har hatt det etter forrige graviditet. Fastlegen har ultralyd, men det er uaktuelt å betale henne 250 kr ekstra for å bruke det da jeg har dårlig erfaring. Den ene gangen sa jeg at jeg trodde jeg var 10-11 uker på vei, men at jeg ikke visste. Hun "sjekket" og var enig... 2 uker senere på tidlig ultralyd på privat klinikk så var fosteret bare 7 uker... Så jeg stoler ikke på fastlegensberegninger der og de pengene kan jeg egentlig bare kaste ut vinduet. Så ja, noen som vet? Anonymous poster hash: a400c...0e5
♥MammanTilEnPrinsesse♥ Skrevet 2. mars 2015 #2 Skrevet 2. mars 2015 Da må du bare bestille en privat ul.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #3 Skrevet 2. mars 2015 Så det forventes at alle som ikke vet må betale nærmere 1500,- kr for å finne det ut? Det syntes jeg hørtes merkelig ut. Det er jo ikke alle fastleger som har ul. Anonymous poster hash: a400c...0e5
♥MammanTilEnPrinsesse♥ Skrevet 2. mars 2015 #4 Skrevet 2. mars 2015 Nei men ul er jo den eneste måten å finne det ut på, du kan jo snakke med fastlegen å få han/hun til å vidresende deg til tidlig ul på sykehuset. Men ikke ta ul hos fastlegen, de har ikke så god erfaring med det men du har sikkert en ultralyd klinikk i nærheten av deg.
sonja77 Skrevet 2. mars 2015 #5 Skrevet 2. mars 2015 Høres jo vanskelig ut da. Så er vel sikrest å gå til en privat en for å få en ordentlig vurdering-er jo ganske viktig å få rett termin. Men d går jo Ann å høre om hun kan henvise deg til ultralyd på sykehuset hos en jordmor-d er jo gratis og burde være mulig å få til. Evnt finne en jordmor i kommunen som har ultralyd apparat?
**venter** Skrevet 2. mars 2015 #6 Skrevet 2. mars 2015 Har du mange barn? Bare siden du gang på gang blir gravid på direkten etter forrige svangerskap.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #7 Skrevet 2. mars 2015 Takk for svar! Jeg får høre med legen om en henvisning er mulig. Å bomme med 6 uker på ultralyd er et ganske stort avvik og kan ha stor betydning for ordinær ultralyd... Jeg syntes du virker unødvendig frekk i kommentaren din, **venter** og det er vel ganske irrelevant? "Gang på gang" er heller ikke riktig, hvor tar du det fra? Du har ikke engang et svar på spørsmålet så ser jeg ikke poenget med kommentaren din? Men nei, jeg har 1 barn. Har dessverre, av ukjente grunner, hatt 2 graviditeter som har endt i MA etter uke 15. Den ene gangen var ikke planlagt, det var det ikke nå heller. Dette er forøvrig over en tidsperiode på 6 år. Anonymous poster hash: a400c...0e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå