Gå til innhold

Må folk ha mat for å kose seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det samme person som legger ut eller er det flere som legger ut disse "hva har dere som lillelørdag kos" søndag, mandag osv? Egentlig hver dag hele uken.

Joda koser meg mat jeg også men hver dag?

Ikke at dette irriterer meg men jeg er mer forundret over all denne kosespisingen;) hadde blitt 100kg om jeg skulle kost meg hver lillelørdag, søndag og tirsdag.

Anonymous poster hash: d2b7c...a34

Skrevet

Er det samme person som legger ut eller er det flere som legger ut disse "hva har dere som lillelørdag kos" søndag, mandag osv? Egentlig hver dag hele uken.

Joda koser meg mat jeg også men hver dag?

Ikke at dette irriterer meg men jeg er mer forundret over all denne kosespisingen;) hadde blitt 100kg om jeg skulle kost meg hver lillelørdag, søndag og tirsdag.

Anonymous poster hash: d2b7c...a34

Enig, lurt på det samme mange ganger

Anonymous poster hash: a9504...02b

Skrevet

Har jeg også lurt på, har tenkt det må være samme person? 

Anonymous poster hash: 7a370...d9b
Skrevet

Koser meg med mat hver dag, jeg. Men ikke fordi "nå skal jeg kose meg". Lager mat fra bunnen som jeg synes er god, kan kose meg med noen nøtter eller en appelsin, litt bær eller litt mørk sjokolade - eller en gulrot for den saks skyld. Men da spiser jeg fordi jeg trenger den maten, som et mellommåltid.

Men det fokuset på å måtte ha "kos" er jo som regel forbundet med sukkerinntak, og det er vel fordi folk er avhengig i større og mindre grad, tror jeg.

Ikke rart det er mange som sliter med kostholdet når det er så stor aksept for at man skal kose seg, og når denne kosen som regel består av sukker eller f.eks. potetgull eller brus. Da får man et usunt forhold til mat etter hvert og opprettholder et falsk behov for "kos". Denne "kosen" er jo som regel et behov som oppstår når kostholdet ellers ikke er balansert og kroppen trygler om riktig næring.

Jeg kan også kjøpe meg en pose potetgull en gang iblant, men da er det som regel noe spesielt, og da koser jeg meg med det.

Anonymous poster hash: d3825...b96
Skrevet

Hehe,har også lurt på det samme :)

Anonymous poster hash: ec969...7ad

Skrevet

Jeg trenger bare tørkerull og pepsi max :) for jeg har nemmelig gått på livets harde skole.

Anonymous poster hash: 336b9...f62
Skrevet

Og jeg har lurt på hvorfor i himmelens navn det er så mange av dere som antar at denne hverdagskosematen er usunn og dårlig drittmat eller is og kake.

Mat MÅ man ha så hvorfor ikke kose seg med den? Det kan være mye kos i et lite måltid.

Anonymous poster hash: ba3ca...703

Skrevet

Jeg må kose meg med noe spisende hver dag. ;)

Skrevet

Og jeg har lurt på hvorfor i himmelens navn det er så mange av dere som antar at denne hverdagskosematen er usunn og dårlig drittmat eller is og kake.

Mat MÅ man ha så hvorfor ikke kose seg med den? Det kan være mye kos i et lite måltid.

Anonymous poster hash: ba3ca...703

Helt enig! Vi lager ofte et lite kosemåltid på kvelden og det kan være et fat med oppskårne grønnsaker, sashimi, ost og kjeks eller vafler. I tillegg kommer det an på totalbalansen. Om du har spist lite og magert gjennom dagen og tar et glass rødvin og en ostebit til kvelds er det noe helt annet enn om du spiser for mye og usunt til alle måltider, for så å toppe det med en pose smågodt og et glass brus på kvelden.

Mat er en stor glede i livet, så å kose seg med mat kan man gjerne gjøre hver dag. Det er i alle fall ikke uforenelig med et fornuftig og sunt kosthold å kose seg med mat om det så er til frokost, middag eller kvelds.

Anonymous poster hash: c29e0...806

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...