Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #1 Skrevet 1. mars 2015 Hva skal jeg bruke å smøre på inni kanelsnurran? Er det canlig soft flira brødskivesmør, sånn smøremykt. Elker er det den harde klompen bremykt steke og bake??? Og kan brunt rørsukker brukes i steden for vanlig hvitt sukker?? Jeg er heilt uerfaren, ingen bakermester harepus..... Anonymous poster hash: 82143...1ce
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #2 Skrevet 1. mars 2015 Det lønner seg hvertfall å bruke smør og ikke margarin, i stort sett alle sammenhenger, også på brødskiva. Så det meste annet enn soft flora 👍 Anonymous poster hash: e99cf...0c1
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #3 Skrevet 1. mars 2015 Oi, trodde soft flora var sunt jeg...... Anonymous poster hash: 82143...1ce
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #4 Skrevet 1. mars 2015 Det lønner seg hvertfall å bruke smør og ikke margarin, i stort sett alle sammenhenger, også på brødskiva. Så det meste annet enn soft flora 👍 Anonymous poster hash: e99cf...0c1 Du mener vel omvendt? Det er masse transfett i smør. Anonymous poster hash: 46204...a21
Guttaboys Skrevet 1. mars 2015 #5 Skrevet 1. mars 2015 Jeg kjøpte møllerens pose med skillingsboller. Der skulle man bare smøre vann under kanel og sukker. De ble utrolig gode!
overlord Skrevet 1. mars 2015 #7 Skrevet 1. mars 2015 Ville ikke brukt brunt sukker. Jeg bruker vanlig hvitt sukker og kanel inni og perlesukker på toppen etter pensling.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #8 Skrevet 1. mars 2015 Det lønner seg hvertfall å bruke smør og ikke margarin, i stort sett alle sammenhenger, også på brødskiva. Så det meste annet enn soft flora Anonymous poster hash: e99cf...0c1 Du mener vel omvendt? Det er masse transfett i smør. Anonymous poster hash: 46204...a21 Fettsyrene i margarin er ustabile og endrer seg ved steketemperatur. Selv om herdet fett er fjernet fra margarinet er det ofte mye palmeolje i margarin, melange har opp til 50%. Palmeoljen er minst like usunn som de 4,1% med naturlig transfett som en finner i smør. Anonymous poster hash: 5c369...122
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #9 Skrevet 1. mars 2015 Jeg bruker det smøret/margarinen vinnar i hus, steike gode boller selv om Men bruk brunt sukker i stedenfor hvitt, de bøir knallgode Anonymous poster hash: 6fab1...cbc
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #10 Skrevet 1. mars 2015 Det lønner seg hvertfall å bruke smør og ikke margarin, i stort sett alle sammenhenger, også på brødskiva. Så det meste annet enn soft flora Anonymous poster hash: e99cf...0c1 Du mener vel omvendt? Det er masse transfett i smør. Anonymous poster hash: 46204...a21 Fettsyrene i margarin er ustabile og endrer seg ved steketemperatur. Selv om herdet fett er fjernet fra margarinet er det ofte mye palmeolje i margarin, melange har opp til 50%. Palmeoljen er minst like usunn som de 4,1% med naturlig transfett som en finner i smør. Anonymous poster hash: 5c369...122 Men i tillegg er jo det meste fettet i smør mettet som jo heller ikke er så bra.... Anonymous poster hash: 46204...a21
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #11 Skrevet 1. mars 2015 Det lønner seg hvertfall å bruke smør og ikke margarin, i stort sett alle sammenhenger, også på brødskiva. Så det meste annet enn soft flora Anonymous poster hash: e99cf...0c1 Du mener vel omvendt? Det er masse transfett i smør. Anonymous poster hash: 46204...a21 Fettsyrene i margarin er ustabile og endrer seg ved steketemperatur. Selv om herdet fett er fjernet fra margarinet er det ofte mye palmeolje i margarin, melange har opp til 50%. Palmeoljen er minst like usunn som de 4,1% med naturlig transfett som en finner i smør. Anonymous poster hash: 5c369...122 Men i tillegg er jo det meste fettet i smør mettet som jo heller ikke er så bra.... Anonymous poster hash: 46204...a21 Det er også ansett som helseskadelig å få i seg mer enn 1 gram transfett om dagen. Det betyr at en ikke skal spise så mye smør før det anses som helseskadelig... Anonymous poster hash: 46204...a21
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #12 Skrevet 1. mars 2015 Jeg bruker det smøret/margarinen vinnar i hus, steike gode boller selv om Men bruk brunt sukker i stedenfor hvitt, de bøir knallgode Anonymous poster hash: 6fab1...cbc Takk for fornuftig tilbakemelding. Anonymous poster hash: 82143...1ce
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #13 Skrevet 1. mars 2015 Hvis det står smør i oppskriften, så er svaret smør. Jeg bruker uansett ikke margarin til baking, men det er meg. Og smør er smør, ordentlig smør, margarin har aldri vært, er ikke og kommer aldri til å bli smør. Anonymous poster hash: 9892c...9da
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #14 Skrevet 1. mars 2015 Litt komisk å diskutere hva som et litt mer sunt enn annet små når selve kanelsnurren er usunn og proppet av sukker... spiser vel ikke kanelsnurrer hver dag så det er da samme hva slags smør det er i den ene eller kanskje andre kaneksnurren? Hverdag teller mest Anonymous poster hash: b5037...997
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #15 Skrevet 1. mars 2015 Jeg bruker det smøret/margarinen vinnar i hus, steike gode boller selv om Men bruk brunt sukker i stedenfor hvitt, de bøir knallgode Anonymous poster hash: 6fab1...cbc Takk for fornuftig tilbakemelding. Anonymous poster hash: 82143...1ce litt autocoreckt feil i svaret ser jeg men shit au,det er jo søndag Anonymous poster hash: 6fab1...cbc
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #16 Skrevet 1. mars 2015 Det lønner seg hvertfall å bruke smør og ikke margarin, i stort sett alle sammenhenger, også på brødskiva. Så det meste annet enn soft flora Anonymous poster hash: e99cf...0c1 Du mener vel omvendt? Det er masse transfett i smør. Anonymous poster hash: 46204...a21 Fettsyrene i margarin er ustabile og endrer seg ved steketemperatur. Selv om herdet fett er fjernet fra margarinet er det ofte mye palmeolje i margarin, melange har opp til 50%. Palmeoljen er minst like usunn som de 4,1% med naturlig transfett som en finner i smør. Anonymous poster hash: 5c369...122 Men i tillegg er jo det meste fettet i smør mettet som jo heller ikke er så bra.... Anonymous poster hash: 46204...a21 Det er også ansett som helseskadelig å få i seg mer enn 1 gram transfett om dagen. Det betyr at en ikke skal spise så mye smør før det anses som helseskadelig... Anonymous poster hash: 46204...a21 Du, transformator og mettet fett er ikke det samme altså! Anonymous poster hash: 1fce6...76e
Hønemor30 Skrevet 1. mars 2015 #17 Skrevet 1. mars 2015 Meierismør. Det blir mykt og smøre ut i romtemp. Bruk gjerne litt brunt sukker, gir god smak det lykke til med bakingen!
soleia Skrevet 1. mars 2015 #18 Skrevet 1. mars 2015 Eg brukar smør og demerarasukker/lysebrunt sukker. Det vert godt:) men alt funkar. Det er vel gamalt nytt at smør er meir usunnt enn margarin, ny kunnskap om fett er ikkje like eintydig om det.
☆☆☆ Skrevet 1. mars 2015 #19 Skrevet 1. mars 2015 Eg brukar smør i deigen, men ikkje som fyll. Eg berre kjevlar ut og drysser på demerarasukker og kanel eg er for lat til å skulle smøre på noko, og har komt til at bollane blir gode utan. Bolleoppskrifta mi inneheld uansett så mykje smør at eg blir god og feit Margarin har eg aldri i hus, men hadde nok kunne brukt det om det var det eg hadde ståande. Eg et ikkje kanelsnurrar for helsa si skuld uansett. Men eg finn ikkje grunn til å ha det i skapet, smør dekker flerie bruksområde. Og så er eg ikkje glad i margarinsmaken.
Hannasbananas Skrevet 1. mars 2015 #20 Skrevet 1. mars 2015 (endret) Det lønner seg hvertfall å bruke smør og ikke margarin, i stort sett alle sammenhenger, også på brødskiva. Så det meste annet enn soft flora 👍 Anonymous poster hash: e99cf...0c1 Du mener vel omvendt? Det er masse transfett i smør. Anonymous poster hash: 46204...a21 Neineinei! Det er ingenting annet enn fløte i ekte smør. Det er margarin du skal holde deg laaangt unna. Endret 1. mars 2015 av Hannasbananas
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #21 Skrevet 1. mars 2015 Har meierismør i deigen, smører med vann og strør på kanel og sukker. Blir veldig godt, man trenger ikke smøre de med smør inni altså. Anonymous poster hash: ec201...74d
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #22 Skrevet 1. mars 2015 Det lønner seg hvertfall å bruke smør og ikke margarin, i stort sett alle sammenhenger, også på brødskiva. Så det meste annet enn soft flora Anonymous poster hash: e99cf...0c1 Du mener vel omvendt? Det er masse transfett i smør. Anonymous poster hash: 46204...a21 Neineinei! Det er ingenting annet enn fløte i ekte smør. Det er margarin du skal holde deg laaangt unna. Det er transefett i alle melkeprodukter! Så fløte inneholder transefett, og transefett er det som øker sjansen for hjerte og kar sykdommer.. http://www.klikk.no/kvinneguiden/mat/article889610.ece Anonymous poster hash: ec201...74d
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #23 Skrevet 1. mars 2015 Det lønner seg hvertfall å bruke smør og ikke margarin, i stort sett alle sammenhenger, også på brødskiva. Så det meste annet enn soft flora Anonymous poster hash: e99cf...0c1 Du mener vel omvendt? Det er masse transfett i smør. Anonymous poster hash: 46204...a21 Neineinei! Det er ingenting annet enn fløte i ekte smør. Det er margarin du skal holde deg laaangt unna. Det er transefett i alle melkeprodukter! Så fløte inneholder transefett, og transefett er det som øker sjansen for hjerte og kar sykdommer.. http://www.klikk.no/kvinneguiden/mat/article889610.ece Anonymous poster hash: ec201...74d Transefett faktisk! Anonymous poster hash: d159e...3ab
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #24 Skrevet 1. mars 2015 Det lønner seg hvertfall å bruke smør og ikke margarin, i stort sett alle sammenhenger, også på brødskiva. Så det meste annet enn soft flora Anonymous poster hash: e99cf...0c1 Du mener vel omvendt? Det er masse transfett i smør. Anonymous poster hash: 46204...a21 Neineinei! Det er ingenting annet enn fløte i ekte smør. Det er margarin du skal holde deg laaangt unna. Det er transefett i alle melkeprodukter! Så fløte inneholder transefett, og transefett er det som øker sjansen for hjerte og kar sykdommer.. http://www.klikk.no/kvinneguiden/mat/article889610.ece Anonymous poster hash: ec201...74d Transefett faktisk! Anonymous poster hash: d159e...3ab Hoho.. Det er neimen ikke lett å skille de fra hverandre Anonymous poster hash: c0f62...71f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå