Gjest Zaria Skrevet 2. mars 2015 #51 Skrevet 2. mars 2015 Datteren min skal konfirmeres om to mnd, og hun får ingen spesiell gave av meg. Jeg betaler for selskapet og konfirmasjonskurset. Dette inkluderte også en tur til Sjømannskirken i London, lommepenger kom i tillegg. Men skjønner jo utifra denne tråden at jeg er kjip, så kanskje jeg får kjøpe et lite smykke som hun kan ha som minne om dagenSelskap konfirmasjonskurs, er ikke detcen selvfølge da? Man arrangerer jo barneselskap og steller i stand til jul også, men ungene får julegave alikevel?? Synes du godt kan kjøpe ett smykke til henne ja. Trenger ikke være dyrt. Anonymous poster hash: ffcda...32d Nå er det vel litt forskjell på bursdagsbesøk/julaften enn en konfirmasjon. Jeg blir helt svett når jeg ser hva som er vanlig å gi, eller er det bare her på DIB det opereres med sånne summer? I min naivitet trodde jeg det var gave nok å lage en flott dag for barnet, men jeg ser jo at jeg er litt på viddene her😃😃
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #52 Skrevet 2. mars 2015 Eldste skal få et bilde. Vi har ikke mye kunst, men vi har ett maleri som han har sagt hele tiden at han vil ha, så da passer det fint som gave. Ellers får han sikkert gevær og penger til jaktprøven. Penger til bunad og mer sølv. Yngste får det samme, men han får ikke ett bilde, så må finne på noe annet lurt. Anonymous poster hash: 83655...a88
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #53 Skrevet 2. mars 2015 Vi gir bunad + en tur til et valgfritt land. Har en såpass dysfunksjonell familie (tanter, onkler , besteforeldre som krangler og har visse personlige problemer) at en fest hadde blitt en sørgelig affære... Vi sparer til lappen og lignende hver mnd til dem, men noen stor pengegave tror jeg ikke vi kommer til å dele ut til fjortissen i huset Anonymous poster hash: 4c9ab...8fb
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #54 Skrevet 2. mars 2015 Datteren min skal konfirmeres om to mnd, og hun får ingen spesiell gave av meg. Jeg betaler for selskapet og konfirmasjonskurset. Dette inkluderte også en tur til Sjømannskirken i London, lommepenger kom i tillegg. Men skjønner jo utifra denne tråden at jeg er kjip, så kanskje jeg får kjøpe et lite smykke som hun kan ha som minne om dagenSelskap konfirmasjonskurs, er ikke detcen selvfølge da?Man arrangerer jo barneselskap og steller i stand til jul også, men ungene får julegave alikevel?? Synes du godt kan kjøpe ett smykke til henne ja. Trenger ikke være dyrt. Anonymous poster hash: ffcda...32d Nå er det vel litt forskjell på bursdagsbesøk/julaften enn en konfirmasjon. Jeg blir helt svett når jeg ser hva som er vanlig å gi, eller er det bare her på DIB det opereres med sånne summer? I min naivitet trodde jeg det var gave nok å lage en flott dag for barnet, men jeg ser jo at jeg er litt på viddene her Nei, det er nok ikke bare her på DIB. Da jeg ble konfirmert var det ingen i klassen min som fikk mindre enn 5000,- fra foreldrene sine (unntatt meg som fikk 1000,-), og dette er 17 år siden. Alle jentene fikk bunad i tillegg, og de fleste guttene mye mer penger. Gruer meg litt til barna mine kommer i konfirmasjonsalder. Anonymous poster hash: 3e3e6...706
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #55 Skrevet 2. mars 2015 Her får konfirmanten et gullarmbånd og penger inn på konto/fond. Hvor mye eg vi ikke sikre på enda. 5000-6000 kanskje Anonymous poster hash: f3f80...a13
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #56 Skrevet 2. mars 2015 Å lage dagen er jo en selvfølge. Det er jo du som bestemmer hvor mye du kegger i det. Men å legge det inn som en del av gaven, det er jeg personlig ikje heilt enig i. Skal datteren min få en mindre gave forde selskapet koster? Nei her hos meg, og de i min krets iallefall, så er det å stelle i stand fint selskap med de nærmeste familie og god mat en selvfølge at konfirmanten får. Konfirmanten får også gave, heilt uavhengig av størrelsen på selskapet. Selsjapet regnes ikke som en del av gaven. Anonymous poster hash: ffcda...32d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå