Gå til innhold

Synes du minecraft er en grei ting å holde på med for barna?

Anbefalte innlegg

Ja, sett bort fra å leke ute, sykle, gå turer etc...

Men har en 7 åring som har fått minecraft på Playstation. Han bygger hus og bygninger, hele byer og innleder hus og lager "nasjonalparker". Bygger og bygger...får skikkelig utløp for fantasien. Ser liksom ikke noe negativt med dette spillet.

Før noen skyter meg...vi har regler for spilletid etc og han spiller håndball og fotball 3-4 dager i uka, er aktiv på SFO med venner og fotball.

Men synes dette med minecraft virker positivt for han bygger ting og er virkelig kreativ

Anonymous poster hash: 38006...4ca

Fortsetter under...

Annonse

Mye bedre enn den hjernedøde dag-TV de sender på diverse barnekanaler ihvertfall. Skjønner ikke helt en del foreldre i omgangskretsen vår som sier barna bare får 30 min til spilling om dagen også sitter de å ser på disse utrolig teite dubbede seriene på TV isteden...

Mine gutter er litt eldre og spiller minecraft online på pc, det blir litt mer avansert hvor de kan både hjelpe og ødelegge for kjente og ukjente på nett. De er ofte en gjeng klassekamerater som spiller sammen samtidig som de er på skype og snakker, planlegger, hjelper hverandre osv.

Og bare for å ha sagt det, vi har også regler for skjermtid ;)

Anonymous poster hash: 59f5c...f29

Min 6-åring får ikke. Var jo et spill hvor han kunne skyte hunder osv

Anonymous poster hash: 704fc...6b4

Ehh... Du kan jo bare velge innstillinger der det ikke går. Sett på ren byggefunksjon. Mine barn elsker spillet og minstegutten begynte da han var 5 år. Det er kjempebra for kreativitet og i tillegg lærer de den del engelsk :)

Anonymous poster hash: 783b3...e6e

Min 6-åring får ikke. Var jo et spill hvor han kunne skyte hunder osv

Anonymous poster hash: 704fc...6b4

Da stiller du spillet inn på "creative" så kan de bare bygge, da mister de muligheten til å skyte med pil å bue, trenger ikke skaffe mat for å overleve og slike ting som de eldre spillerne anser som en viktig del av spillet.

I creative-instillingen har de ubegrenset tilgang på klosser og bare bygger og bygger.

Anonymous poster hash: 59f5c...f29

Annonse

Jeg er oppvokst med data og dataspill, brukte data fra jeg var 6 år mens mine venner ikke visste hva en data var før vi var i tenårene. Faren min har jobbet med data siden 70-tallet så vi hadde data når jeg ble født i 82. Jeg hadde ikke engelsk på skolen før 5. klasse men jeg kunne allerede mye takket være spill hvpr man måtte skrive hva man skulle gjøre på engelsk, glemmer aldri den første setningen jeg lærte "take that bowl". Ellers så spilte vi kun utfordrende spill, som fikk oss til å tenke og samarbeide. Foreldrene våre var bevisste på det. Vi fikk aldri Super Mario ol. Tror det var bra for kreativiteten og vi satt ikke på dataen i timesvis.

Kommer ikke til å protestere om sønnen min vil spille kreative spill, det er mye bedre enn div tv-spill og tv-programmer for barn.

Anonymous poster hash: 7ac15...401

Hvordan får man ordnet slik at de kan spille flere sammen? Online.. Er det sånn at man inviterer venner, eller kan man spille med fremmede?

Anonymous poster hash: 7dbe2...1c4

Det har egentlig ikke jeg forstått heller. Jeg har prøvd å lese meg frem til det, men klarer det ikke. Barna klarer å joine på nettbrett, og har funnet serveradresser på nettet så de joiner baner som er åpne for alle. Men å lage egen server så de kan velge hvem som kan joine og få baner med bare venner, det klarer jeg ikke. 

Endret av Mandala

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...