Gå til innhold

når slutte med p-piller før en vil starte med å prøve å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Sist tok det meg 3 mnd før jeg fikk normal blødning ved menstruasjon etter p-pille slutt, og ble da gravid etter jeg hadde hatt en normal menstruasjon. Tenker da at det er lurt å slutte iallefall 4 mnd før vi virkelig ønsker å starte prøvingen. Er dette lurt, eller bør jeg slutte før eller rett før? :)

Fortsetter under...

Lurer litt på det samme. Vi skal begynne å prøve i juni/juli, og tenker på å kaste pillene allerede nå. Men går på minipiller, regner med det går fortere å få tilbake vanlig syklus da enn med vanlige piller?

Jeg ville ha sluttet et par måneder før... Har selv blitt gravid 3 ganger rett etter p-pille-slutt. Første gangen gikk det bra (brukte trionetta, so nå er ute av markedet). De 2 andre gangene brukte jeg cerazette, som er en minipille, og ble garvid med en gang, men mistet i 12. Uke begge gangene.. Jeg vet ikke årsaken til spontanabortene, men ville for sikkerhets skyld ha sluttet noen måneder før om jeg fikk velge igjen...

Nå svartmaler jeg veldig, og for de fleste går det jo bra å slutte på p-piller og så bli gravid på direkten, men for min del ville jeg ha valgt å slutte lit før for å få hormoner ut av kroppen.

Ville sluttet før. Vet mange gynekologer har sagt at det ikke er unormalt at syklusen ikke blir vanlig igjen før ett år etter pilleslutt. Selv om man ikke blir plaget første gangen etter man kaster pillene, er det ingen garanti for at det samme gjelder for neste gang..

Anonymous poster hash: a4d05...927

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...