Gå til innhold

Trenger et "tegn" fra mageboeren nå..

Anbefalte innlegg

Jeg er så redd for at det ikke er liv der inne lenger.. Jeg er i uke 15 nå, og har vært på tre ultralyder allerede ettersom jeg mistet i MA i uke 12 sist svangerskap. Siste ultralyd var for halvannen uke siden, og da så alt veldig bra ut. Men nå begynner formen min å bli bedre (etter å ha slitt med kvalme og oppkast) Og det bekymrer meg.. Ettersom jeg mistet symptomene i forbindelse med MA sist..

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget.. Bare lufte tankene litt kanskje 😊

Anonymous poster hash: 45fb3...7b2

Fortsetter under...

Det er ganske vanlig at symptomene avtar når du er kommet over i 2.trimester :) Men hvis du føler så mye på det så kanskje det ville være lurt å kjøpe seg en doppler? Så kan du høre hjertelyden selv når angsten kommer? 

Anonymous poster hash: 4908f...1e7

Ja, hvis ikke det bare bekymrer meg mer da.. Hvis jeg ikke får det helt til, og ikke finner hjertelyden.. Skal til jordmor om 2,5 uker, så håper jeg klarer å roe meg ned og vente til da.. Men i kveld virker det veldig lenge til 😊

Anonymous poster hash: 19551...8f4

Jeg er så redd for at det ikke er liv der inne lenger.. Jeg er i uke 15 nå, og har vært på tre ultralyder allerede ettersom jeg mistet i MA i uke 12 sist svangerskap. Siste ultralyd var for halvannen uke siden, og da så alt veldig bra ut. Men nå begynner formen min å bli bedre (etter å ha slitt med kvalme og oppkast) Og det bekymrer meg.. Ettersom jeg mistet symptomene i forbindelse med MA sist..

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget.. Bare lufte tankene litt kanskje 😊

Sliter med akkurat det samme, er straks 14 uker. Mistet i uke 8 i en MA i høst. Vært på to ul hvor alt så fint ut, men nå - 2,5 uke siden forrige - begynner jeg å bli stresset igjen. Tiden frem til oul virker uendelig lang, og har begynt å kvie meg til å fortelle til flere pga det. Vurderer å kjøpe dopler, men redd jg kommer til å få noia hvis jg ikke finner hjertelyd. Ikke så mange trøstende ord kanskje, men du er nå ihvertfall ikke alene;)

Kjenner meg igjen i redselen dåkkars, følte det helt likt fram til etter oul selv, enda jeg hadde vært på ul i uke 7 og 12 og alt så bra ut! Tror nok at de som har mistet i MA føler ekstra på dette,inkl meg selv. Men etter at vi var på oul så har jeg senket skuldrene betydelig og bare nyter daglige spark fra lillegutt :) krysser fingrene for at alt er bra, det er svært sjeldent at man opplever at man mister gang på gang, men helt vanlig at man mister én gang, dette fortalte gyn meg!

Annonse

Jeg har også hatt litt angst. Ikke pga abort, men det tok veldig lang tid å bli gravid. Var redd for å miste når vi endelig hadde fått det til. Hadde også ul i uke 8 og 14 pga sykdom i svangerskapet, men det hjalp ikke at det så bra ut. Har roet seg etter at det ble merkbart liv inni der fra uke 20 :) Lykke til!

Anonymous poster hash: 104bd...a93

Hei, jeg ble også skikkelig nervøs da alle symptomene forsvant og jeg ikke lenger følte meg gravid. Tok derfor privat ultralyd og alt var i orden. Jeg syntes det er mye lettere å føle seg trygg på at alt er greit nå som jeg kjenner spark flere ganger hver dag. Er i uke 23 nå og har kjent spark noen uker.

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget.. Bare lufte tankene litt kanskje

Jeg mistet i fjor og var også kjempenervøs når symptomene mine begynte å roe seg ned, ca samme uke som deg! Skjønner frykten din men det går nok helt fint :)Hvis du er skikkelig nervøs, sånn som jeg var så tar du deg en tur og får deg en utenom ultralyd!

Jeg anbefaler også sterkt Angelsounds. Mistet alle graviditetstegn rundt uke 12 og den gjorde at jeg kunne senke skulderne og innse at det faktisk var et lite barn der inne. Doppler var helt genialt for meg som var over gjennomsnittet bekymret. Mye glede for 350 kroner :-)

Anonymous poster hash: 9781f...ab4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...