Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #1 Skrevet 28. februar 2015 Fått en i gave, men vurdere å bytte den. Anonymous poster hash: a0979...f4b
Fandens Oldemor Skrevet 28. februar 2015 #2 Skrevet 28. februar 2015 Etter boil-in-bag kom, har jeg ikke sett nytten i det. Tar bare plass Tror ikke det er så mye annet man kan lage i den som ikke er lettere å lage på vanlig vis.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #3 Skrevet 28. februar 2015 Etter boil-in-bag kom, har jeg ikke sett nytten i det. Tar bare plass Tror ikke det er så mye annet man kan lage i den som ikke er lettere å lage på vanlig vis. Ja, du kan f eks dampkoke grønnsaker og annen mat i den. Og den er jo genial med tanke på å lage ris. Vi bruker vår hele tiden, men så bruker vi skikkelig ris da, og ikke boil in bag ris... :-P Anonymous poster hash: 54846...3e4
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #4 Skrevet 28. februar 2015 Er det en "vanlig" riskoker, eller den fra Lékuè? Anonymous poster hash: d77ef...74d
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #5 Skrevet 28. februar 2015 Etter boil-in-bag kom, har jeg ikke sett nytten i det. Tar bare plass Tror ikke det er så mye annet man kan lage i den som ikke er lettere å lage på vanlig vis. Ja, du kan f eks dampkoke grønnsaker og annen mat i den. Og den er jo genial med tanke på å lage ris. Vi bruker vår hele tiden, men så bruker vi skikkelig ris da, og ikke boil in bag ris... :-P Anonymous poster hash: 54846...3e4 Hvorfor er ikke boil in bag ris skikkelig ris? Anonymous poster hash: e3dce...9a1
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #6 Skrevet 28. februar 2015 Etter boil-in-bag kom, har jeg ikke sett nytten i det. Tar bare plass Tror ikke det er så mye annet man kan lage i den som ikke er lettere å lage på vanlig vis. Ja, du kan f eks dampkoke grønnsaker og annen mat i den. Og den er jo genial med tanke på å lage ris. Vi bruker vår hele tiden, men så bruker vi skikkelig ris da, og ikke boil in bag ris... :-P Anonymous poster hash: 54846...3e4 Hvorfor er ikke boil in bag ris skikkelig ris? Anonymous poster hash: e3dce...9a1 Har du noen gang smakt annen type ris før og kjent forskjellen selv? Hurtigris smaker i min munn som luft og papp. Bare oppblåst stivelse i magen. Lite innholdsrikt sammenlignet med bedre typer ris. Selv bruker vi brun naturris/råris fra Cascina belvedere.(Italia) Bare for orienteringens skyld så er vi asiatere selv. Og ingen i min asiatiske familie spiser hurtigris, som er forbehandlet. Det er jo som å spise fast Food på Mc` ern... ;-) Anonymous poster hash: 54846...3e4
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #7 Skrevet 28. februar 2015 Etter boil-in-bag kom, har jeg ikke sett nytten i det. Tar bare plass Tror ikke det er så mye annet man kan lage i den som ikke er lettere å lage på vanlig vis. Ja, du kan f eks dampkoke grønnsaker og annen mat i den. Og den er jo genial med tanke på å lage ris. Vi bruker vår hele tiden, men så bruker vi skikkelig ris da, og ikke boil in bag ris... :-P Anonymous poster hash: 54846...3e4 Hvorfor er ikke boil in bag ris skikkelig ris? Anonymous poster hash: e3dce...9a1 Har du noen gang smakt annen type ris før og kjent forskjellen selv? Hurtigris smaker i min munn som luft og papp. Bare oppblåst stivelse i magen. Lite innholdsrikt sammenlignet med bedre typer ris. Selv bruker vi brun naturris/råris fra Cascina belvedere.(Italia) Bare for orienteringens skyld så er vi asiatere selv. Og ingen i min asiatiske familie spiser hurtigris, som er forbehandlet. Det er jo som å spise fast Food på Mc` ern... ;-) Anonymous poster hash: 54846...3e4 Altså, bare for ordens skyld: Boil-in-bag-ris er ikke det samme som hurtigris... Anonymous poster hash: d77ef...74d
Fandens Oldemor Skrevet 1. mars 2015 #8 Skrevet 1. mars 2015 Etter boil-in-bag kom, har jeg ikke sett nytten i det. Tar bare plass Tror ikke det er så mye annet man kan lage i den som ikke er lettere å lage på vanlig vis. Ja, du kan f eks dampkoke grønnsaker og annen mat i den. Og den er jo genial med tanke på å lage ris. Vi bruker vår hele tiden, men så bruker vi skikkelig ris da, og ikke boil in bag ris... :-P Anonymous poster hash: 54846...3e4 Hvorfor er ikke boil in bag ris skikkelig ris? Anonymous poster hash: e3dce...9a1 Har du noen gang smakt annen type ris før og kjent forskjellen selv? Hurtigris smaker i min munn som luft og papp. Bare oppblåst stivelse i magen. Lite innholdsrikt sammenlignet med bedre typer ris. Selv bruker vi brun naturris/råris fra Cascina belvedere.(Italia) Bare for orienteringens skyld så er vi asiatere selv. Og ingen i min asiatiske familie spiser hurtigris, som er forbehandlet. Det er jo som å spise fast Food på Mc` ern... ;-) Anonymous poster hash: 54846...3e4 Jeg har da ikke sagt noe om hurtigris, det spiser ikke vi heller Spiser Basmatiris.
Pobie Skrevet 1. mars 2015 #9 Skrevet 1. mars 2015 Så noe senest i går med en liste over hva man kan bruke en riskoker til. Vi har ikke riskoker, så jeg klikket den ikke og husker ikke hvor jeg så det heller. Men du finner helt sikkert mange ideer hvis du googler det.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #10 Skrevet 1. mars 2015 Beklager at formalitetene ikke var korrekt, for meg så er både boil in bag og hurtigris ikke bra, begge deler går hurtig og smaker luft Men om du gjerne vil nyte den type ris, er samme for meg, jeg foretrekker bedre saker, bedre smak og næringsinnhold- selv om det tar lengre tid å tilberede. Derfor er det så kjekt med riskoker syns vi, bare å sette igang så slipper man å passe på kjelen. I tillegg så er det enkelt å dampkoke grønnsaker, næringsstoffene skal visstnok være bedre ivaretatt ved å dampe, fremfor koking. Lykke til HI Anonymous poster hash: 54846...3e4
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #11 Skrevet 1. mars 2015 Etter boil-in-bag kom, har jeg ikke sett nytten i det. Tar bare plass Tror ikke det er så mye annet man kan lage i den som ikke er lettere å lage på vanlig vis. Ja, du kan f eks dampkoke grønnsaker og annen mat i den. Og den er jo genial med tanke på å lage ris. Vi bruker vår hele tiden, men så bruker vi skikkelig ris da, og ikke boil in bag ris... :-P Anonymous poster hash: 54846...3e4 Hvorfor er ikke boil in bag ris skikkelig ris? Anonymous poster hash: e3dce...9a1 Har du noen gang smakt annen type ris før og kjent forskjellen selv? Hurtigris smaker i min munn som luft og papp. Bare oppblåst stivelse i magen. Lite innholdsrikt sammenlignet med bedre typer ris. Selv bruker vi brun naturris/råris fra Cascina belvedere.(Italia) Bare for orienteringens skyld så er vi asiatere selv. Og ingen i min asiatiske familie spiser hurtigris, som er forbehandlet. Det er jo som å spise fast Food på Mc` ern... ;-) Anonymous poster hash: 54846...3e4 Altså, bare for ordens skyld: Boil-in-bag-ris er ikke det samme som hurtigris... Anonymous poster hash: d77ef...74d Boil-in-bag-ris kokes i 10-12min. Ordentlig ris koker i 20-40 min Det er stor forskjell på næringsinnholdet. Anonymous poster hash: ee3af...3e6
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 1. mars 2015 #12 Skrevet 1. mars 2015 Vår riskoker har en sånn slags rist man kan legge mat på og dampe det på den måten. Vi bruker ofte å legge laks der når risen er ferdig, så er den raskt ferdigdampet. Kan sikkert bruke den til grønnsaker etc også. Vi bruker vår riskoker mye, men det kommer jo an på hvor mye ris man spiser.
husetfullt Skrevet 1. mars 2015 #13 Skrevet 1. mars 2015 Hahaha... er det DET den risten er til 😅😅 trodde den var til å sette bollen på.. men syntes nok den var litt liten
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #14 Skrevet 1. mars 2015 Vi ha det, og bruker det kun til å koke ris. Syns det smaker mye bedre, dessuten er det deilig å slippe og passe på risen mens det står til koking. Anonymous poster hash: c7a77...9b7
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #15 Skrevet 1. mars 2015 Etter boil-in-bag kom, har jeg ikke sett nytten i det. Tar bare plass Tror ikke det er så mye annet man kan lage i den som ikke er lettere å lage på vanlig vis. Ja, du kan f eks dampkoke grønnsaker og annen mat i den. Og den er jo genial med tanke på å lage ris. Vi bruker vår hele tiden, men så bruker vi skikkelig ris da, og ikke boil in bag ris... :-P Anonymous poster hash: 54846...3e4 Hvorfor er ikke boil in bag ris skikkelig ris? Anonymous poster hash: e3dce...9a1 Har du noen gang smakt annen type ris før og kjent forskjellen selv? Hurtigris smaker i min munn som luft og papp. Bare oppblåst stivelse i magen. Lite innholdsrikt sammenlignet med bedre typer ris. Selv bruker vi brun naturris/råris fra Cascina belvedere.(Italia) Bare for orienteringens skyld så er vi asiatere selv. Og ingen i min asiatiske familie spiser hurtigris, som er forbehandlet. Det er jo som å spise fast Food på Mc` ern... ;-) Anonymous poster hash: 54846...3e4 Altså, bare for ordens skyld: Boil-in-bag-ris er ikke det samme som hurtigris... Anonymous poster hash: d77ef...74d Boil-in-bag-ris kokes i 10-12min. Ordentlig ris koker i 20-40 min Det er stor forskjell på næringsinnholdet. Anonymous poster hash: ee3af...3e6 De boil-in-bag-posene vi har brukt før vi fikk vår riskoker (fra Lékuè) skulle koke i 20 minutter. Anonymous poster hash: d77ef...74d
HvittHus Skrevet 1. mars 2015 #16 Skrevet 1. mars 2015 Vi fikk riskoker til jul i fjor, og det er virkelig et genialt hjelpemiddel. Nydelig ris uten stress med røring og lav varme. Hadde aldri i verden byttet tilbake til å koke ris på gammelmetoden.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #17 Skrevet 1. mars 2015 Elsker riskokeren vår! Så lettvint og godt! Bare måle opp og så gjør den jobben, med perfekt resultat. Ble sulten bare ved tanken ^^ :-) Anonymous poster hash: dbcee...0ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå